Miten teidän kissat naukuu? Mua ärsyttää aivan suunnattomasti tuo meidän kissan ääni ja voihkinta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Korvatulpat tahdon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Korvatulpat tahdon

Vieras
Kun se naukuu sillai oikein kärsivästi: "miaauuuhhhh!" "mäyyhhh!" "mouuuhhhhh!"

Ärsyttää, kun se kuulostaa ihan siltä että kuolema tulee just nyt ja tuskat on ihan valtavat, ja etenkin tuo h-äänne lopussa kruunaa koko ääntelyn. Ja sillä ei oikeasti ole mitään hätää, sillä vaan ei ole just semmoista herkkua kupissaan kuin tahtois.

Kiima? Meidän neiti maukuu näin: mjauuuuuuuuu, kolli maukuu: moooouuuur ja pentukisu maukuu mjaumjaumjau :D

Mutta kun on kiima tuolla neidillä, maukuminen on justiinsa samanlaista kuin kuvaamasi

Mun mielestä on ihanaa kun on meluisa kissa!

Se vastaa lyhyesti mutta toistuvasti aina kun siltä kysyy jotakin ja jos olen vihainen (napsautan sormia ja ohjaan muualle) niin kissa länkyttää takaisin:D

• Tykkää
Reactions: hallittu kaaos

Se vastaa lyhyesti mutta toistuvasti aina kun siltä kysyy jotakin ja jos olen vihainen (napsautan sormia ja ohjaan muualle) niin kissa länkyttää takaisin:D

Meidän neitokainen tekee ihan samaa, aina jos sitä katsoo silmiin ja puhuu, niin se vastaa :D tai jos kysyy, että onko nälkä niin tulee oikein pitkä mjauuuuuumjauuuuuu.

Kollille jos sanoo tietyllä äänensävyllä sen nimen, niin silmät menee suureksi ja menee tietyn laatikoston eteen (siellä on laserkynä) se on ihan pöhkönä siihen, tietää kyllä että mistä se valo tulee ja oikein kerjää, että mies ottaa sen esille :D eihän se ihan terveellinen leikkikalu ole kissalle, mutta ku toinen niiiiiin haluu...

ja jos tuo laatikosto avataan jostain ihan muusta syystä, takuuvarmasti kolli tulee paikalle :D

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Meillä kolme kissaa, joista kaksi rotukissoja (itämainen ja siamilainen) ja yksi koti kissa. Kotikisu maukuu sievästi "miauuu" "kurr" mutta nämä kaksi muuta mölytoosaa: "WÄÄÄ!" ja " MÄÄ" (ihan kuin lammas!) :D

Ne sentään naukuu, mutta mun kissa vaan "narisee", niin kuin vanha ladon ovi... :D Kiimassa sentään tuli jotain mouruakin, mutta kun leikattiin, niin nyt ei enää kuulu kun vieno "narina" silloin tällöin. Mutta mitäs sitä sitten turhia, jos ei ole kummemmin kommentoitavaa. ;)

Mulla on ihan samanlainen :D Välillä kuulostaa ku tuo suunnilleen laulais, kun se saa niitä juoksukohtauksia jolloin mennään tuulispäänä pitkin huushollia, kovaäänisen nau'unnan säestyksellä :laugh: :heart:

[QUOTE="yyhoo";28493601]Ne sentään naukuu, mutta mun kissa vaan "narisee", niin kuin vanha ladon ovi... :D Kiimassa sentään tuli jotain mouruakin, mutta kun leikattiin, niin nyt ei enää kuulu kun vieno "narina" silloin tällöin. Mutta mitäs sitä sitten turhia, jos ei ole kummemmin kommentoitavaa. ;)[/QUOTE]

Mun siskon kissalla on kans sellainen viskin polttama narina ääni :D Sit anopin kissalla on sellainen todella korkea ja vaativa tyttömäinen miauuuu miauuuu ääni ja äitipuoleni kollikissalla sellainen matala mouuu mouu ääni :D

Mulla on yksi vanha narisija, yksi marsunääninen ja yksi, jota voisi käyttää hälyytyssireeninä kaupunkialueella. Jos tuosta nuorimmaisesta oltaisiin tiedetty ennen kauppakirjojen allekirjoitusta, kuinka pahaääninen elukka se on, oltaisiin varmaan ostettu sen sisko. Mutta kuitenkin hän on rakas, varsinkin kun välillä sanoo "ma-ma". :D

Kun se naukuu sillai oikein kärsivästi: "miaauuuhhhh!" "mäyyhhh!" "mouuuhhhhh!"

Ärsyttää, kun se kuulostaa ihan siltä että kuolema tulee just nyt ja tuskat on ihan valtavat, ja etenkin tuo h-äänne lopussa kruunaa koko ääntelyn. Ja sillä ei oikeasti ole mitään hätää, sillä vaan ei ole just semmoista herkkua kupissaan kuin tahtois.

:laugh: Miten se ähkäisee lopussa sen h:n?

Meidän kissa on joku piipittäjä. Just ja just kurkusta kuuluu "miu".

Meillä oli aiemmin kissa joka mourusi päivät ja yöt läpeensä. Nälkää, huomiota, huvikseen, ihan kaikkea! "miau, mou, morrooouuuu!" niin kovaa, että varmaan naapuritkin kuuli :D En ennen tuota edes tiennyt että kissasta voi lähteä niin kova ääni. Komentamalla se hiljeni aina viideksi minuutiksi kimeämpään hiljaisempaan "miiiauuu" vinkunaan kunnes jatkoi taas mouruamista. Ja teki ihan joka päivä, kellon ympäri, aina ja ikuisesti eli ei vain silloin tällöin. Sillä kissalla oli kiimakin koko ajan jos tuli joku tietty ihminen lähelle tai toinen eläin (koira, kissa mikä tahansa) aina oli tarjoamassa pyllyä kaikille ja esiintymässä vieraiden edessä. Leikkautettiin kissa niin kiimaisuus loppui lähes kokonaan, mutta mouruaminen ei todellakaan loppunut. (Vähän elätettiin toiveita että sekin olisi mennyt samalla). Oli se kyllä jollain tapaa hauskaa kun oli niin sosiaalinen tapaus, mutta usein tosi rasittavaakin. Varsinkin kun herätti vauvan aina päivä- ja yöuniltaan menemällä lapsenhuoneen oven eteen mouruamaan (protestoi kun ei päässyt liikkumaan rajattomasti siitäkin ovesta...) oli kyllä melkoinen persoona ei voi muuta sanoa! Pari vuotta me sitä touhua katseltiin kunnes tuli tarjous että eräs eläkkeelle jäänyt yksinäinen nainen kaipaisi hemmottelun kohdetta niin sinnehän tuo annettiin. Elää nykyään siellä naisen silmäteränä ja saa paljon huomiota ja hemmottelua :) kaikki osapuolet ovat tyytyväisiä eikä meille enää kissaa oteta kyllä ikinä!

Onpas tänne tullut paljon vastauksia :D

En minä tiedä miten tuo sen h-äänteen sinne loppuun saa, mutta niin se vaan saa. Mun ois helpompi kestää miukumista tai maukumista, mutta tuota voihkimista on kamala kuunnella. Samaten kun tuo juoksee, siis sillain hölkkää, niin se päästää sellaisen kurahduksen jokaisella askeleella. Sekin kieltämättä on vähän ärsyttävä ääni.

Äskettäin laitoin sen saunaosastolle jäähylle, kun en enää vain jaksanut kuunnella.

Se hiljenis, jos mä antaisin sille kuivaraksuja, mutta tässä on tahtojen taistelu meneillään. Sille ei kelpaa kupissa oleva ruoka, se siis vaatii muuta sapuskaa. Ja mä en suostu antamaan uutta ruokaa ennenkuin kupit on tyhjänä.

[QUOTE="aapee";28494344]Onpas tänne tullut paljon vastauksia :D

En minä tiedä miten tuo sen h-äänteen sinne loppuun saa, mutta niin se vaan saa. Mun ois helpompi kestää miukumista tai maukumista, mutta tuota voihkimista on kamala kuunnella. Samaten kun tuo juoksee, siis sillain hölkkää, niin se päästää sellaisen kurahduksen jokaisella askeleella. Sekin kieltämättä on vähän ärsyttävä ääni.

Äskettäin laitoin sen saunaosastolle jäähylle, kun en enää vain jaksanut kuunnella.

Se hiljenis, jos mä antaisin sille kuivaraksuja, mutta tässä on tahtojen taistelu meneillään. Sille ei kelpaa kupissa oleva ruoka, se siis vaatii muuta sapuskaa. Ja mä en suostu antamaan uutta ruokaa ennenkuin kupit on tyhjänä.[/QUOTE]

Muista että kissan purkki- ym. valmisruoka menee äkkiä pilalle kupissa ja raksuja tarvitsee hampaidenkin takia

Joo, muistan. Mutta kun tuo on mennyt nyt siihen pisteeseen syömistensä kanssa, ettei se söis enää mitään muuta kuin pelkkää kuivaraksua. Ja se taas ei sovi mulle.

Meillä vanhempi kissa huutaa. Se huutaa MOUW. Lujaa, kovaa ja korkealta. Yleensä se tuijottaa olematonta katossa ja huutelee. Argh, kun nousee inho jo pelkästä ajatuksesta :D
Nuorempi on melkein mykkä. Joskus, kun se oikein pinnistää, niin saattaa kuulua ihan pienenpieni nau tai lähinnä piip

Yhteistyössä