Miten teidän alle vuoden ikäiset nukahtavat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvotoooon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvotoooon

Vieras
meillä on vissiin tavallaan pieni tai ei ehkä enään niin pieni ongelma. Meillä päälle 10kk vauva nukahtaa tälläiseen sitteriin.. tärinällä tai ilma sil ei oo enään väliä..niin tässä kuva:
http://www.pikkupingviini.fi/index.php?id=2&products_action=view&products_id=728

ja haluisin nyt neuvoja miten saan hänet nukahtamaan omaan sänkyyn? Sinne kun vie niin alkaa vain pomppimaan ja höpisemään. Vaikka veisi silloin, kun vaikuttaa väsyneeltä. Lopulta annan periksi ja laitan tuohon makoilemaan niin nukahtaa hyvinkin äkkiä. Alkaa tuntumaan, että viel kymmen vuoden päästäkin tarvii sitterin nukahtamiseen :) vaikka toi nyt ei ole tavan sitteri mutta kuitenkin. Mitä teen? Haluaisin todella neuvoja...

mee 10kk ikänen o ikänsä nukahtanu pullon kaa sänkyy(kerran nukutin vaunuihi ku ei muu auttanut...oli korvatulehdus)!neuvoa en osaa ku meil tosiaa molemmat aina nukkunu omassa sängyssä pienestä asti!kannatko kuitenki sänkyy ku nukahtanu??vai nukkuuko tos koko yön..*tyhmä kyselee*

Anna pomppia ja höpöttää siellä sängyssä, kyllä se sinne sitten jossain vaiheessa nukahtaa. Voi mennä ekoina päivinä tosi kauan ennnenkun nukahtaa, mut kyl se siitä sit alkaa sujumaan.

juu, heti kun on nukahtamaisillaan tai nukkuu kannan sänkyyn ja siellä nukkuu koko yön putkeen.. niin ja tuttipullosta ei itse pidä kiinni, se saattaisi onnistua kun sen hoksaisi niin nukahtaa sitten siten sinne sänkyyn.

*vinkki*laita lapsi kyljellee peitto tai tyyny selän taa ja pullon alle kans peitto tai tyyny ni johan onnistuu =) mee esikoinen ei osannu koskaa pitää pullosta itte kii,mut 1v2kk mentii tolla menetelmäl ja toimi ja kuopus osaaki sit jo pitää itte pullost kii =)

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Anna pomppia ja höpöttää siellä sängyssä, kyllä se sinne sitten jossain vaiheessa nukahtaa. Voi mennä ekoina päivinä tosi kauan ennnenkun nukahtaa, mut kyl se siitä sit alkaa sujumaan.

Peesi tälle!

Alkuperäinen kirjoittaja poitsuli:
*vinkki*laita lapsi kyljellee peitto tai tyyny selän taa ja pullon alle kans peitto tai tyyny ni johan onnistuu =) mee esikoinen ei osannu koskaa pitää pullosta itte kii,mut 1v2kk mentii tolla menetelmäl ja toimi ja kuopus osaaki sit jo pitää itte pullost kii =)

hyvä vinkki :) kiitos.. heti huomenna kokeilen, kiitos :) meillä siinä seitsemän jälkeen syödään puuro ja maito, niin ja nykysin ei nukaha heti, sen syötään niin ihan hyvin voisin tuolla menetelmällä antaa vielä maitoa sitten kun alkaa olemaan väsyny. Nykysin nukahtaa puolen yhdeksän ja yhdeksän välillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mämmäm:
9kk ja nukahtaa syliin joko maitopullon kanssa tai ilman :ashamed: pitäis kai joskus opettaa omaan sänkyyn nukahtamaan :whistle:

Mulla oli sama homma, ja n.11 kuukauden iässä opetin siitä pois.Ihmettelin, miten helppoa se oli! Tein niin,et laitoin tytön omaan sänkyyn, annoin maidon käteen, ja siihen nukahti. Parin vkon päästä siitä jätin maitopullon kokonaan pois, itkeskeli kyllä, mutta jos olin siinä sängyn vieressä, ni se auttoi.Sitten kun oppi nukahtaa ilman pulloa, niin pikkuhiljaa opeteltiin siihen, että jäi kiltisti höpöttelemään sänkyynsä, ja sinne nukahti ilman, et kenenkään tartti olla siinä vieressä:) Ja ap:lle, ehkä ei kannata sitä pullon kanssa nukkumista tässävaiheessa enää opettaa, kun sit ei lapses tavallaan kummiskaan opi nukahtamaan yksin, ja sehän se tärkeintä olisi.

Vaipatetaan, sitten syötetään. Sitten laitan omaan sänkyyn peiton alle ja asettelen lelut riviin katseltaviksi. Jonkin aikaa siellä hölöttää ja muutaman kerran tarvii laittaa tuttia suuhun ja nukahtaa sitten lopulta. Kärsivällisyyttä se välillä vaatii, kun itse tahtoisi nukahtaa jo, mutta tutin laitto takaisin saattaa viedä kauankin ennen kuin nukahtaa. Sama toistuu joka ehtoo. Ei paljoa höpötetä tai seurustella vauvan kanssa niin uni tulee kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
9kk ja nukahtaa syliin joko maitopullon kanssa tai ilman :ashamed: pitäis kai joskus opettaa omaan sänkyyn nukahtamaan :whistle:

Mulla oli sama homma, ja n.11 kuukauden iässä opetin siitä pois.Ihmettelin, miten helppoa se oli! Tein niin,et laitoin tytön omaan sänkyyn, annoin maidon käteen, ja siihen nukahti. Parin vkon päästä siitä jätin maitopullon kokonaan pois, itkeskeli kyllä, mutta jos olin siinä sängyn vieressä, ni se auttoi.Sitten kun oppi nukahtaa ilman pulloa, niin pikkuhiljaa opeteltiin siihen, että jäi kiltisti höpöttelemään sänkyynsä, ja sinne nukahti ilman, et kenenkään tartti olla siinä vieressä:) Ja ap:lle, ehkä ei kannata sitä pullon kanssa nukkumista tässävaiheessa enää opettaa, kun sit ei lapses tavallaan kummiskaan opi nukahtamaan yksin, ja sehän se tärkeintä olisi.

vois kyllä kokeilla tota et antaa sen maidon sänkyyn kun vaunuihinkin oon joskus nukuttanyt tolleen. mut kun se on jotenkin ihana katsella sitä pientä sylissä syömässä kun vauvahan se vielä on :ashamed:

Ei kannata kyllä mihinkään iltamaitopulloon opettaa. Illalla viimeiseksi kuuluu pestä hampaat eikä jättää koko yöksi happohyökkäystä pienen hampaisiin :o !

ei oo meidän tytöllä ainakaan vielä hampaita :whistle:

vois kyllä kokeilla tota et antaa sen maidon sänkyyn kun vaunuihinkin oon joskus nukuttanyt tolleen. mut kun se on jotenkin ihana katsella sitä pientä sylissä syömässä kun vauvahan se vielä on :ashamed:

Toi on kyl ihan totta:) Mä halusin sen takia opettaa pois tosta syliin nukuttamisasta, kun mun tyttö heräili yöllä tosi usein, ja mietin, et johtuukohan se siitä, et huomaa, ettei oo enää sylissä nukkumassa.Ja siitähän se johtui, koska nykyisin nukkuu yöt tosi hyvin!

Ei kannata kyllä mihinkään iltamaitopulloon opettaa. Illalla viimeiseksi kuuluu pestä hampaat eikä jättää koko yöksi happohyökkäystä pienen hampaisiin :o !

No mutta sitten kun on, niin tuosta iltamaitopullosta todellakin pitäisi päästä eroon.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

meillä tuo joka iltaista.hakee unta joskus jopa tunnin mutta nukahtaa lopulta :heart:

Toi on kyl ihan totta:) Mä halusin sen takia opettaa pois tosta syliin nukuttamisasta, kun mun tyttö heräili yöllä tosi usein, ja mietin, et johtuukohan se siitä, et huomaa, ettei oo enää sylissä nukkumassa.Ja siitähän se johtui, koska nykyisin nukkuu yöt tosi hyvin!

meillä kyllä nukkuu yön hyvin, joskus herää aamukuudelta ja annan maitopullon ja otan viereen et nukkuis vielä vähän aikaa ;) mut ei heräile öisin.

no meiltä löytyy hampaita jo 6, että että... ja hampaat aina pestään ennen nukkumaan menoa, et sit se ois jo sama peseekö hampaita vai ei jos annan sen maidon sinne :/

no mut pian varmaan on, ehkä jo sitten kun on iltapulloon oppinut. mikä kumma siinä iltapullossa viehättää?! samaa mieltä, hampaiden pesu illan viimeinen teko suulla. hammashoitolassa neuvotaan "pesemään hampaat" jo vaikka hampaat ei ois puhjennukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja nii just:

no mut pian varmaan on, ehkä jo sitten kun on iltapulloon oppinut. mikä kumma siinä iltapullossa viehättää?! samaa mieltä, hampaiden pesu illan viimeinen teko suulla. hammashoitolassa neuvotaan "pesemään hampaat" jo vaikka hampaat ei ois puhjennukaan.

en mä kyllä mitään ikeniä rupee harjalla hankaamaan :o

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no meiltä löytyy hampaita jo 6, että että... ja hampaat aina pestään ennen nukkumaan menoa, et sit se ois jo sama peseekö hampaita vai ei jos annan sen maidon sinne :/

Juu, ei kannata opettaa unipulloon, kyllä se puuro ja sen kanssa maito riittää.Tsemppiä, kyllä se hyvin menee:)

Yhteistyössä