Miten teidän 5 vuotiaat ruokailee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kukka

Vieras
Meillä poika on aina ollut ruokapöydässä haaveilija. Ajattelee kaikkea muuta kuin syömistä, ajatukset sinkoilee sinne tänne... Jatkuvasti saa muistuttaa, että "syö nyt". Se on kamalan kuluttavaa..

Poika käy myös päiväkodilla, sielläkin kuulemma on aina viimeinen joka nousee pöydästä. On hidas syömään muutenkin.

Ei kai tästä mitään haittaakaan ole, mutta se on ihan vaiva, aina odotella. Ruokakin ehtii jäähtyä vaikka kuinka moneen kertaan.

Ollaan yritetty pitää tietty aika, minkä saa pöydässä olla, ettei veny ihan mahdottomiin. Miten muilla?

:laugh: :laugh: Meinasin kirjoittaa, että toivottavasti meidän poika ei rukoile koskaan.

Minä arvostan sitä, että poika pysyy ruokapöydässä. Nykymaailma on liikaa sellaista, että ruoka hotkitaan 7 minuutissa leipäläpeen. Parempi on, että pystyy istumaan pidempään kun on vieraita tai istutaan ravintolassa.

Pulisee, pulisee. Päiväkoddissa on sanottu kanssa että meidän 3.5vee on muka hidas...

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
:laugh: :laugh: Meinasin kirjoittaa, että toivottavasti meidän poika ei rukoile koskaan.

Minä arvostan sitä, että poika pysyy ruokapöydässä. Nykymaailma on liikaa sellaista, että ruoka hotkitaan 7 minuutissa leipäläpeen. Parempi on, että pystyy istumaan pidempään kun on vieraita tai istutaan ravintolassa.

Pulisee, pulisee. Päiväkoddissa on sanottu kanssa että meidän 3.5vee on muka hidas...

Meilläkin pojalla tuntuu olevan asiaa tosi paljon, selittää ja selittää. Mutta toisaalta on kiva kuunnella päiväntapahtumia ja toisen ajatuksia. Ja ruokapöydässähän perhe kohtaa toisensa. Mutta jos se syöminen ei etene, siinä menee jo raja, että itse asia unohtuu.