Miten teidän 4.luokkalaiset tytöt pukeutuu talvella???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras1"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras1"

Vieras
Olen muutaman kerran seurannut ikkunasta, kun tyttömme luokan tytöt 4.luokalla menevät syömään sairaalalle. Kaikki muut tytöt menevät trikoohousuissa tai farkuissa syömään, joskus joku ohutkin takki päällä. Meidän tytöllä on kaikki toppavaatteet päällä, kun ei halua palella. Pakkasta oli tänäänkin -17 astetta. Joko se nyt alkaa vaatteiden vähentäminen. Jo viime vuonna muutama pukeutui näin. Pelkään, että kohta joku sanoo eikä meidän tyttö enää laita toppavaatteita päälle. Ja noilla vaatteilla ne ovat tulleetkin kouluun joka päivä, äidit ei ilmeisesti tiedä...

Toppavaatteissa kulkee, sitä en tietysti tiedä mitä välitunnille pistää päälle. Täällä ei onneksi ole niin tarkkaa, tokaluokkalainenkin haluaa vielä käyttää haalaria koulussa :)

Meidän nelosluokkalainen tyttö pitää toppahousuja ja rukkasia kotona ulkona ja aamulla kun kävelee kouluun, mutta en usko että välkällä. Täällä muut näkyy kulkevan avopäin ja avokäsin, ohuessa takissa ja ei ulkohousuja. Mahtaa palella. Itse palellutin aikanaan korvani yläasteella kun kuljin ilman pipoa, mut luulis et ala-asteella vois ees sen pipon laittaa, ja samaa oon miettinyt tietääkö vanhemmat vai eikö ne vaan välitä, ja opet myös.

No onko se pitkä matka? Eikö se ole vähän eri asia kävellä pidempi matka ulkona/ulkoilla ihan kuin kävellä ehkä viereiseen rakennukseen, jolloin ulkona ollaan tuskin minuuttia?

Sitten kyllä ymmärrän ihmetyksesi jos matka on pidempi.

No onko se pitkä matka? Eikö se ole vähän eri asia kävellä pidempi matka ulkona/ulkoilla ihan kuin kävellä ehkä viereiseen rakennukseen, jolloin ulkona ollaan tuskin minuuttia?

Sitten kyllä ymmärrän ihmetyksesi jos matka on pidempi.

Matka on n. 600 metriä. Pitkä suora kävelytie ja sit muutama mutka. Talomme on kävelytien vieressä ja siitä näkyy koulun pihaan.

Pillifarkuissa meinaa yleensä lähteä painelemaan ulos, kuten tänäkin aamuna kouluun, mutta muistutin (jälleen kerran) toppahousista ja mukisematta laitto. En ota selvää tekeekö aina tota tahallaan, on hyvin hajamielinen tapaus kuten minäkin. :) ?

En usko että välitunneiksi laittaa toppahousuja, pahoin pelkään. :/

Yhteistyössä