Miten teidät on vihitty tai vihitään..?

  • Viestiketjun aloittaja mami-03
  • Ensimmäinen viesti
mami-03
Ihan mielenkiinnolla kyselisin..minä nyt olen pienestä asti haaveillut joskus olevani kauniissa valkoisessa hääpuvussa. haluaisin sitten aikanaan pitää kirkko häät mutta vieraita ei tarvitsisi olla mitään satoja..sukulaiset ja ystävät. Olen siitä asti halunnut naimisiin kun esikoisemme syntyi 2003..sen jälkeen olemme saanet toisen lapsen joka on nyt 1,3v. Mies ei ole vielä valmis..pelkää kuulemma että kuitenkin eroamme kuten monelle on naimisiin menon jälkeen käynyt.. Olen kuitenkin ajatellut että jos sitä eroa pelkää, niin sitähän pelkää sitten koko loppu elämän jos noin ajattelee..voihan se ero tulla vaikka miten monen avioliittovuodenkin jälkeen.. Mieheni on aina vaihtanut huonetta ja sulkenut korvansa kun olen jotain hääjuttuja alkanut puhelemaan..mutta nyt sentään pystytään jo jonkin verran aiheesta puhumaan. Minulla vain olisi kovat poltteet päästä mieheni kanssa naimisiin..olen siitä niin varma etten voisi kuvitellakkaan olevani kenenkään muun kanssa..

Mieheni sanoi että haluaa aikanaan vain pienet häät..ei mitään isoja kirkkohäitä eikä sen jälkeen jonnekkin "jatkoille"..siinä sitten meni minun unelmani.. mutta toinen haaveeni olisi vihkiminen kaste tilaisuuden yhteydessä.. Sitten vain haluaisin kasteen tapahtuvan kirkossa ja minulla ehkäpä voisi olla jokin valkoinen hamonen päällä. Ei mitään isoja rimpsuja mutta joku pieni siro!? Kuten huomaa, olen kaikkea pohtinut.. =)

Olisi siis kiva kuulla teidän muiden kokemuksia? Ja onko teillä ollut polttareita, entä miehillänne, miten on mennyt? Kertokaa, kertokaa.. =)

Minä jään haaveilemaan että jos sitten kun on kolmannen lapsen aika, niin jos sitten pääsisin samalle nimelle mieheni ja lasten kanssa.. :/ Kuulin vain mieheni ystäviltä että kun sellainen tapahtuisi että me menisimme naimisiin niin mieheni pottarit olisivatkin kuulemma rajut..että oikeen rajan toiselle puolelle huoriin.. tuo kuulosti siltä että ehkäpä olisi parasta avioitua aivan hissukseen.. :eek:

Mutta kertoka omia tarinoitanne!! =)
 
Me mun mieheni kanssa päätettiin mennä naimisiin kun miehen sisko alkoi vihjaileen kaikkea että onkos ristäisten kanssa häät tiedossa.. :)

Joten siiitä sitten tuli idea et miksi ei...Pidettiin siis ihan yllätyshäät jonne kaikki olivat varautuneet vain meidän pojan ristiäisiin!! :)

Onneksi ihmiset ottivat yllätys häät hyvin kaikki olivat et onhan tätä jo odotettukki :) Ja monet sanoi et olisitte kertoneet että menette naimisiin oisi osannut lahjan ostaa mutta eihän sitä lahjojen takia mennä naimisiin :D

Minulla kans kun puhuin naimisiin menosta oli aina vastaus että katsotaan sitä sitten myöhemmin jne... Mutta nyt ollaan oltu reilu vuosi naimisissa ja olen todella onnellinen!!

Toki pieniä asioita jäi harmittaan häistä et olisin halunnut isot kirkkohäät ja häämekon ja että isi olisi saattanut mutta...Rahallisesti ei ollut varaa noihin ja isäänikään en sitten hässäkässä muistanut pyytää saattamaan...
 
Meillä oli aivan perinteiset kirkkohäät. Vieraita 130 ja kaikki vuosi etukäteen varattu ja hyvissä ajoin suunniteltu.

Lähinnä ajattelin vastata meidän polttareista, jotka olivat kaikkien mukana olleiden mielestä todella hyvät ja hauskat. Oma toiveemme oli ainoastaan se, että ne pidettäisiin saman päivänä.

Ystävinä meillä on paljon pariskuntia ja polttarimme menivätkin sitten niin... että päivä oltiin omissa porukoissamme (minä hieronnassa ja picknikillä puistossa ja mieheni porukka kävi seinäkiipeilemässä ja ratsastamassa)( Minut oli puettu Janeksi ja mieheni oli Tarzan), iltapäivällä tapaismme toisemme baarissa, josta suuntasimme yhdessä koko porukalla saunomaan ja iltaa viettämään erään jäähallin saunakabinettiin ja sieltä lopuksi baariin. Mekin tultiin sitten mieheni kanssa yhdessä kotiin. Se oli todella ihanaa, kun kaikki ystävämme olivat juhlimassa meitä kunnolla. Näin ei tarvinnut kenekään olla toisista huolissaan, kun pariskuntia oli useita. Ei ehkä kaikkien mieleiset polttarit, mutta meidän kaveriporukkaan sopi täydellisesti. Nyt ovat seuraavat menossa naimisiin ja toivoivat samanlaisia polttareita, kuin meilläkin oli eli että loppuilta oltaisiin sitten yhdessä.
 
Meillä oli molemmilla polttarit. Mie oon jotenkin semmonen immeinen, etten ymmärrä yhtään tuota intoa polttareissa pukea morsian tai sulho idioottiin asuun, jotta kaikilla muilla olisi niin maailman hauskaa, että!! :LOL: Onneks omissa polttareissani oli järjestäjänä siskoni, joka oli myös kaasoni ja hän sanoi suoraan, ettei aio miuta miksikään pukea, koska typerää se on.

Meillä morsiamen porukka oli alkupäivän metsässä pelaamassa Paintball-sotaa , josta läksimme halliin Megazonea pelaamaan. Sieltä sitten isäpuolen (miun vanha koti) ok-talolle saunomaan ja grillaamaan, josta jatkoimme baariin.

Miehen polttarit olivat isolla skeittihallilla ja siellä hyö söivät, joivat, skeittasivat ym. ja siellä oli bändejä soittamassa ym. ym.

Molemmat oltiin tosi iloisia, kun oli niin meidän oloiset polttarit ja hauskaa oli.

Häät oli sitten 2 päiväiset, kun ei vihkijää saatu lauantaille appivanhempien kesähuvilalle. Perjantaina meidät vihittiin vanhalla höyrylaivalla lähimpien läsnäollessa (n. 20hlö ) ja siellä sitten syötiin ruuat ja kakut ja seilattiin muutama tunti kauniissa auringonpaisteessa. Lauantaina sitten juhlittiin huvilalla n. 50 hengen voimin aamuyölle saakka. Sinne saavuttiin kaason ja bestmanin kanssa vesitasolla. Siellä sitten syötiin uusiksi hääkakkua ja syötiin ja juotiin ja tanssittiin ja loppuillasta/alkuyöstä lämmitettiin sauna ja uitiin ja saunottiin loppuporukan kanssa.
 
Me mentiin kihloihin molempien ollessa 17 kesäisiä, ja yhdessä oltiin oltu 1/2 vuotta. Suvut molemmin puolin oli kauhuissaan, ja yllättyneitä. Naimisiin mentiin sitten melkein 7 yhteisen vuoden jälkeen. Mies kosi yks kaks yllättäen ihanasti ja romanttisesti. Hän oli järjestäny meille kaikki valmiiksi, papin, vihkipaikan ja todistajat. Meidät siis vihittiin kahden todistajan (ystävä pariskunta) ja tyttären läsnäollessa. Ja tietysti juotiin näiden ystävien kanssa kakku-kahvit, ja kilistettiin. Illalla tylysti tekstareita suvuille ja tutuille, että menntiin tuossa naimisiin. Olin tehny miehelle selväksi, että myös tämmönen vihkiminen käy minulle. Häämatka kyllä oli sitten ihan kunnollinen kahdenkeskinen matka. :heart:
 
:heart: Kirkossa vihkiminen, 85 vierasta, kunnon juhlat, meikäläisellä vaalea silkkipuku.. Olemme olleet yhdessä 6 vuotta ja lapsia on kaksi. Pari vuotta sitten mies puhui että jos joskus mennään naimisiin niin maistraatissa. Minä olin taas ajatellut megaluokan häitä :D eli nämä häät olivat vähän niinkuin kompromissi...
 
oli oikein onnistuneet meidän molempien polttarit. Miehellä ne vaan kesti koko viikonlopun.. mä olin vaan yhen yön pois kotoa. Me käytiin mm. mäkiautoilemassa ja anti-shopissa. Miehen porukka kävi lentämässä ja keilaamassa. ja mulla oli sit ihana morsiussauna :flower:
 
Ekat häät oli perinteiset prinsessahäät polttareineen päivineen ja liitto karahti kiville... Toinen vihkiminen oli koruttomasti maistraatissa, jossa oli tyttäreni ja kaksi tuntematonta todistajaa. Iltapäivällä juhlittiin kolmestaan kotona (minä, mies ja tytär) ja seuraavana päivänä mieheni serkku tuli perheineen kahville. Ei ollu polttareita eikä mitään ylimääräistä.
 
Meidät on vihitty kirkossa v.2006 :heart: .Pidimme pienet häät,vieraita oli 50hlöä.Hääpäivä oli ihana vaikkakin ihan liian lyhyt.Sormuksen näin vasta alttarilla,oli mieheni tahto tehdä näin.Aivan ihanan sormuksen sain.Oikeastaan ainoa asia mikä on jäänyt harmittamaan on se että vihkivaloja ei luettu toisillemme,olisivat olleet ihanat.
 
Me mentiin naimisiin 2vuotta sitten juhannuksena.. Tietty juhannushäät on aika klisee nykyään, mut meillä molemmilla juhannushäät kulkee suvussa.. Meidät vihittiin kirkossa Juvalla ja siitä koko hääväki suunnisti n.20km juhlapaikalle joka oli miehen vanhempien koti (iso piha ja suuri talo). Vieraina oli sukulaisia ja ystäviä joiden kanssa ollaan eniten tekemisissä, kokonaisuudessaan n. 80henk. Ihana lämmin päivä ja tunnelma!
 
me varattiin pappi kotiin,pyydettin molempien vanhemmat ja best man sekä kaaso kahville,otettiin ne vastaan,mies smokissa minä äitini hääpuvussa ja sanottiin ahdon kotona. ja sitte pidettii isot juhlat omalla pihalla kesällä ja näytettiin video kaikille..
 
Kesällä 2007 Turun Tuomiokirkossa sanoimme tahdon ja juhlat sen jälkeen n.50 vieraan kanssa. Eli ihan perinteiset kirkkohäät mitä suunniteltiin noin vuoden verran.
Minulla oli ihanat polttarit mutta mieheni oli vain ryyppäämässä kavereiden kanssa kun eivät olleet suunnitelleet mitään hänelle. :/
Yhdessä ollaan oltu kohta 2v. Mutta olemme tunteneet toisemme 7v. ;)
 
Maistraatissa kahden virkatodistajan paikalla ollessa. Emme kertoneet kenellekään asiasta. Vihkimisen jälkeen menimme kotiin, vietimme normaalin illan, menimme nukkumaan. Muutaman tunnin nukuttuani heräsin ja, oltuani hereillä sellaiset 2.5 tuntia, herätin mieheni ja lähdimme "häämatkalle" synnärille. Oli muuten tarkka tuo esikoinen, kun malttoi häiden yli odottaa mahassa, sillä hääpäivä oli rv. 39+5.
 
Meillä häitä tanssitaan ensikesänä n.140 vieraan voimin. Mukana paljon ystäviä ja kavereita ja lähimmät sukulaiset. Yhdessä ollaan samaa tietä kuljettu reilut 6 vuotta ja kaksi alle kolme vuotiasta lasta taapertaa tässä talossa. Ajankohtaa ollaan mietitty jo kauan ja ensikesä tuntui sopivalta, kun nuorempi tyttökin silloin jo 1v10kk. Omat tytöt morsiusneitoina tietenkin :) Hääsuunnitelmat täydessä vauhdissa ja morsian innokkaana odottaa tulevaa hääpäiväänsä :heart:
 

Yhteistyössä