Miten teidän esikoisen synnytys meni?

• Viestiketjun aloittaja harmaa
  • Ensimmäinen viesti
vieras minäkin
19 tuntia kesti synnytys, mutta nukuinkin välissä :D Ei pahoja repeämiä ja ihan hyvät muistot on nykypäivänä. Jälkikäteen sain sit kohtutulehduksen jne, että siltä kannalta ikävä kokemus.

vieras
Ensimmäinen synnytys oli käynnistetty koska lapsi oli kuollut kohtuun rv:lla 39. Synnytys kesti yhteensä n. 6 tuntia ja oli kivunlievityksestä huolimatta kivulias ja rankka niin fyysisesti kuin psyykkisestikin.

vieras minäkin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras minäkin:
19 tuntia kesti synnytys, mutta nukuinkin välissä :D Ei pahoja repeämiä ja ihan hyvät muistot on nykypäivänä. Jälkikäteen sain sit kohtutulehduksen jne, että siltä kannalta ikävä kokemus.
Lisään vielä, että mä suurin osa niistä synnytyksistä menee hyvin ja jää hyvät muistot. Niistä ikävistä vaan puhutaan enempi ja ne syöpyy pahemmin mieleen. Siis josko oman tulevan synnytyksesi takia tätä kyselit :D

Kamala synnytys. Su yönä alkoivat supistukset, osa vesistä meni jo silloin. Poika syntyi ti aamupäivänä lopulta sektiolla, alateitse ei onnistunut sillä poika avotarjonnassa. Synnytyksen yhteydessä otettiin lapselta parit verikokeet päästä, epiduraali ei tehonnut kokonaan, poltot aivan kamalia. Jäi traumoja.

vieras
Alkoi yöllä supistuksilla, sairaalassa sain kipulääkettä ja epiduraalin --> helpottivat hienosti ja sain avautumisvaiheen levättyä. Ponnistusvaihe oli pitkä ja väsyttävä, tyttö autettiin imukupilla maailmaan (oli kasvotarjonnassa ja ei olis tullut ilman apuja ulos). II asteen eppari tehtiin ja häntäluu murtui. Haava ei ollu lainkaan kipeä ja parani nopeasti, häntäluu puolestaan oli niin pirun kipeä ja vaivaa edelleen toisinaan. Kuitenkin jäi tosi hyvä mieli ja ehdottomasti haluan synnyttää toisen ja kolmannenkin kerran :) Tulos oli sen verran hyvä <3 Niin ja koko hässäkkä kesti ~9,5 tuntia.

KK
Synnytys käynnistettiin verenpaineen vuosi... Synnytys käynnistyi hyvin, mut joka supistuksen aikaan vauvan sydänäänet laski. Joten tehtiin sektio, hyvä niin, sillä pojalla oli napanuora kaulan ympärillä.
Kaksi lasta olen sen jälkeen synnyttänyt ilman ongelmia! :)

mulla
rv 40 meni vedet, avautumisvaihe 12,5 h ja ponnistusvaihe 54 minuuttia. Ihan uskomaton olo oli sen jälkeen ku lapsi on ulkona ja mieli sellanen et en KOSKAAN enää halua synnyttää. Onneksi kivut unohtuu pian ja jää vaan se kaikki positiivinen mieleen. Ekat päivät sulosen vauvan kanssa, uuden elämän ihmettely ja opettelu elämään sen kanssa. <3

Tasku Venus
mulla meni tosi hyvin, etukäteen luulin että varmaan halkean ku oon niin pienikokoinen. sairaalassa olin 8 tuntia ennen kuin poika syntyi. epiduraali auttoi niin hyvin etten tuntenut mitään! se oli ihanaa olla sellasessa pienessä pöhnässä. :D ponnistusvaihe kesti 20 min. eikä ollut paha ollenkaan. no okei, kyllä se sattui mutta ei jäänyt traumoja lainkaan. :) ainoastaan epparihaavan kivuista jäi traumoja. :(

muistaakseni 18 tuntia (en siis tarkkaan muista), ponnistuvaihe taisi olla 30 min, aqvarakkulat sattui enemmän kuin supistukset :eek: , epiduraali toi helpotuksen ja nukahdin jopa... ilokaasupöllyissäni sitten meni loppusynnytys, ja poikavauva tuli palkintona... episiotomian päätteeksi 6 tikkiä, ja homma oli ohi. Jäi kuitenkin ihan positiivinen muisto, eikä mitään pelkoa synnytystä kohtaan.

HelloShitty
ensin supisteli kotona vuorokauden. illalla sairaalaan. hitaasti eteni. kalvot puhkaistiin ja kipu oli järkky. sain epiduraalin ja siitä meni ehkä tunti niin tyttö oli maailmassa. korttiin merkattiin kokonaiskestoks 18h mutta ei mulla oo loppujen lopuks mitään hajuu kui kauan kärsin. järkkyä oli. :x

muoks. ja rv 39+4 syntyi.

Huom
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hyvin ja nopeasti. ilman kipulääkitystä.ilman tikkejä.
Näin minullakin. Pari tikkiä tosin laitettiin, kun tehtiin välilihan leikkaus.
Kokonaiskesto noin 6 tuntia, ponnistusvaihe 9 min ja ilman kivunlievitystä.

vieras
Aika iisi, kestoltaan tosin 15h mutta epiduraalin saatuani nukuin hetken...
Vedet ei menneet, kalvot puhkaistiin vasta 9cm+
ponnistus vartissa ohi ja viisi tikkiä ( episotomia ja pieni nirhauma )

Alkoi vesien menolla, mentiin sairaalaan, sain ne rakkulat selkään (sattu s*atanasti) ja ilokaasua, muuta en ehtiny saamaan. Tyttö syntyi kahden tunnin päästä vesien menosta, 6min ponnistus.

Tikkejä 3-kerroksessa, tikattiin n. 20min ja sen jälki"tautina" hematooma, en istunut kuukauteen.. Mutta nyt on jo kolme lasta, että ei jäänyt traumoja :D

vieras
Tosi helppo synnytys, supistukset siedettäviä, en tarvinnut mitään kivunlievitystä. ponnistusvaihe kesti 13min ja oli leppoisa ja rauhallinen ja ponnistaminen ei sattunut ollenkaan.

Yhteistyössä