miten teidän 2vuotiaat nukkuvat??

lähdimpä kyselemään tälläistä..
meillä käydään nukkumaan jo kahdeksan puoli yhdeksän ajois illalla.(meidän poika 1v,11kk).nukkuu yön heräämättä ja sitten herää klo.kuusi aamulla. päiväunet nukkuu sitten jo klo.11-12.30 noin.

on ruvennut ärsyttämään noin aikaseen heräily kun ennen nukkui jopa yhdeksään. tekisköhän noi päivätorkut sen ettei enempää sitten uni maistu?? mutta olen kyllä sitä mieltä että nuin pieni tarvitsee vielä päivärit...ollaan yritetty valvottaa pidempään illalla mutta samaan aikaan aamulla noustaan silti,.,niin se sitten jäi.

mitenkäs teillÄ?

juu ja sitten meillä ei saa isi nukuttaa. hirveä huutomekkala alkaa siitä. äitin on peitto laitettava päälle ja sitten istuttava vieressä että nukahtaa. mitenköhän tätä asiaa voisi muuttaa??
meillä on n.3kk ikäinen poika joka sitten nukahtaa itekseen puoli kahdeksalta..mielellään minä sitten nukutan tämän esikoisen siinä kahdeksan jälkeen..koska jos isi yrittää niin raivokas huuto herättää nuorimmaisen.argg,vaikka olis kiva että kumpi vaan kelpaisi nukuttajaksi.mitens muilla??
 
heippuli
meillä on tyttö 2v ja menee nukkumaan yleensä 20.30-21.00 ja minä myös istun sängyn laidalla sen aikaa et nukahtaa(aikaa menee noin 15 min.)ja tyttö herää aamulla yleensä noin klo 8.00 joskus nukkuu pidempään ja hoitopäivinä saa tosissaan herättää kun ei millään meinaa ylös saada joutuu heräämään niinä aamuina 6.30.päiväunet nukkuu 12.00-14/15.00.tyttö on aina ollut hyvä uninen niinkuin sisaruksetkin.
toivottavasti teilläkin aletaan nukkua pidempään,jospa tämä on vain joku vaihe.
 
Meillä poika 2v ja sänkyyn menee 21 maissa ja nukahtaa 21.30-22. Nyt kun siirrettiin jatkettavaan niin täytyy olla nukuttamassa ja meillä sama juttu eli minä nukutan kun muuten kamala huuto ja en jaksa kuunnella. Ei mua toi nukutus haittaa kun ei siinä mene kuin n.30min. Yöt nukkuu heräämättä ja aamulla herää kasin maissa. Nyt kun on aikasemmin valoisaa niin saattaa herätä vähän aikasemminkin, mut eipä tuo haittaa. Päikkärit nukkuu 13-15 välillä suunnilleen.
 
Meillä poika menee nukkumaan 21-22 välillä illalla ja herää 8-9 välillä riippuu pikkuveikan herätyksestä. Ja joskus ei nuku päiväunia ollenkaan ja joskus nukkuu 3tuntiakin. Yleensä nukkuu 13-16 välillä.
 
Meilläkin tosiaan pitää olla siinä vieressä muuten hipsii meidän sänkyyn tai sit huuto on moinen ja sitä ei voi kovin kauaa huudattaa ku on tuo pienempikin talossa. Mut ei se vieressä oleminen ole niin kauheaa. Lukeehan jotkut iltasadunkin siinä vieressä,mut meillä turha viel lukea ku ei poika jaksa keskittyy.
 
meillä poika 1v 11kk menee nukkumaan noin klo 20.30, laulan unilaulun ja jätän pojan nukahtamaan yksinään ja sitten aamulla herätään n. klo 8.
Päikkärit: riippuu päivästä melkein jokapÄivä ottaa kahdet välillä riittää yhdet aamupäivällÄ 11-12 ja iltapäivällä 15.30-17.Ja kun ottaa yhdet tirsat niin silloin mennään sänkyyn n. klo13.00- 15.00. Luen hänelle lyhyen sadun ja laitan pois lähtiessäni cd:n soimaan, nukahtaa sitä kuunnellessa
 
Marilii harmaana
Poika pian 1v11kk Illalla menee nukkumaan jo 19.30-20.00 aamulla heräillee 06-07 välillä...
Päiväunet nukkuupi tunnin taistelun jälkeen ehkä 1 tunnin!
Yöunille meno sujuu mallikkaasti, kirjojen luku laulelu ja nukkumaan ja olen vieressä kunnes nukahataa omaan sänkyynsä.Mutta päiväunille en saa väännettyä mitenkään ilman että olen hermoraunio!!!!! Taistelee vastaan vaikka olisi kuinka väsynyt! Viimeviikkoina olen sitten omia hermoja säästääkseni pistänyt pojan rattaisiin ja lähtenyt kävelylle niin johan nukkuu. Siinä on vain se paha puoli etten itse pääse nukkumaan päiväunia.
Joten jos jollakin on hyviä tai vähä vaikka huonompiakin vinkkejä päiväunirumbaan, niin ilolla otan vastaan!
\|O \|O \|O
 
Tyttö täyttää kesällä kolme, mutta vastaile kuitenkin. :)
Meillä rytmi on alkanut heittelemään joskus todella rajusti. Yleensä tyttö menee nukkumaan noin 20. Joskus uni tulee vasta 21. Arkena herätään 7:00-7:15, riippuu siitä mihin aikaan me vanhemmat menemme töihin ja lapsi päiväkotiin.
Viikonloppusin tyttö herää 8-9 välissä ja päiväunet 12-14.
Joskus hän käy nukkumaan vasta 21, herää aamulla 7 maissa ja päiväunet ovat puoli tuntia. Ja tyttö on niiiin kärttynen ja yli väsynyt että!!! \|O
 
AAPELI6
Meillä mennään nukkumaan 20-21 välillä. Menee iltapuurolta itse suoraan vessaan hampaiden pesulle (autamma toki) sitten siitä hipsii sänkyyn. Käyn antamassa iltapusut ja halit sekä peittelen ja lähden pois, sammutan valot lähteissäni. Joka ikinen aamu herää 6.30. Rasittavaa viikonloppuisin varsinkin. Päiväunet nukkuu 12-15. 2-3 tuntia kerrallaan.
 
ÄIPPIS -84
Tyttö 2v1kk menee itse sänkyyn 19-20 aikoihin ja herää aamulla 8 aikaan. Päiväunia hän nukkuu vain harvoin (1-2 kertaa viikossa). Yöllä tyttö herää normaalisti kerran pissalle.
 
-minski-
Meillä esikko (ensi kuussa 2v) menee iltaunille klo:19.30-20.00, nukkuu yön heräämäättä ja herää n. klo:06.30-07, ennen nukkui kasiin, mutta nyt aikaistunut tunnilla herääminen :eek:
Päiväunet nukkuu n. klo:11.30-13.30
Nukkuu omassa huoneessaan, laitetaan omaan sänkyyn ja sinne nukahtaa itsekseen :)

 
Nukkumaan menee noin klo 20-21,iltapalan ja pesujen jälkeen luetaan satu olkkarissa ja sitten kirjan kanssa sänkyyn unta odottelemaan.
Päikkärit nukkuu noin klo 14 ja samainen juttu,kirjaa saa lueskella ennen nukahtamista.
Meillä ei kumpikaan ole nukuttamassa vieressä ja molemmat kelpaavat vettä tuomaan ja laittamaan peittoa päälle.
 
Miten paljon mielestänne voi vaikuttaa taaperoikäisen jatkuvaan yöheräilyyn? Onko unikoulusta apua vai pitääkö vaan odottaa, että alkaa itsekseen nukkua täysiä öitä? Oma lapseni nukkuu, onneksi, hyvin, mutta kaverini kanssa meillä oli mielenkiintoinen keskustelu tästä aiheesta ja hän oli sitä mieltä, että unikoulut on turhaa lapsen kiusaamista ja että levoton lapsikin oppii ajan kanssa itsekseen nukkumaan. Mitä mieltä olette? Jos omani ei nukkuisi näin hyvin kuin nyt, luultavasti harkitsisin unikoulua. Huono äiti siis, vai?
 
mamiska
vuos ja 9kk poika menee nukkumaan klo 20 herää klo 7-8 aikaan päikkäreitä nukkuu korkeintaan puoltoista tuntia alkaen klo 12
joko isi tai äiti istuu sängyn vieressä kunnes sammuu n.15min
joskus saa lähteä pois huoneesta joskus pitää jäädä muutamina kertoina on itse mennyt "lukee" kirjaa ja hyytyny siihen..
minkä verran teillä isät osallistuu päivärutiineihin olen joskus kuullut että jollei kovin "henkisesti läsnäoleva" isä ei lapsi haluaisi mennä nukkumaan hänen kanssaan.pitääkö tämä paikkansa?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.03.2006 klo 11:07 ÄIPPIS -84 kirjoitti:
Tyttö 2v1kk menee itse sänkyyn 19-20 aikoihin ja herää aamulla 8 aikaan. Päiväunia hän nukkuu vain harvoin (1-2 kertaa viikossa). Yöllä tyttö herää normaalisti kerran pissalle.

Siis hänelläkö ei ole enää yöllä vaippoja ? Miten tuo onnistuu, että yöllä käy itse pissalla, vessasa astiko potalla vai miten ? Meillä tyttö 3 kk alle kaksivuotias ja on vielä vaipat aina, nukkuu vielä myös pinnasängyssä ihan tyytyväisenä !
 

Yhteistyössä