Miten teidän 2-vuotiaanne piirtävät?

Meillä ovat pojat olleet nihkeitä piirtelemään (paitsi nyt 8v. poika, joka on pari vuotta piirtänyt tosi paljon - joka päivä). Yllätyimme tänään, kun 2,5 v. tyttömme piirteli naamoja (pallo, pistemäiset silmät ja hivenen hymyyn kaareutuva suu) paperin täyteen, kun olin ensin piirtänyt yhden malliksi. En uskonut hänen ottavan mallista onkeensa.

Mites teillä?
 
"vieras"
No meillä juuri 2,5vuotiaana tyttö alkoi kovasti piirtelemään pottu ihmisiä(pallo johon tuli hiukset, kädet,jalat,silmät,nenä ja suu), mut poika on nyt lähemmäs 3v. ei vielä ainakaan ole piirtänyt, mutta epäilen enempi kiinnostuksen puutetta ku taitojen puuttumista.
 
Pääjalkasia piirtelee - ympyrä, jalat, silmät, suu ja nenä.
siskonsa piirteli samanikäisenä jo vartalollisia hahmoja.

Aina ovat tykänneet piirtämisestä ja sitä tehdään päivittäin monta kertaa, nyt oppi tuo 2vuotias saksienkin käytön :D
 
"Annika"
Meillä 1v 10kk tyttö piirteli naamoja. Ekan pääjalkaisen piirsi 2v neuvolassa. Vajaa kolmevuotiaana piirsi ekoja vartalollisia ihmisiä, lisäksi piirsi busseja, junia, koiria jne.. Nyt on reilu 3v ja piirtää lähonnä suttua jos suostuu piirtämään, ei yhtäkkiä ole enää ollenkaan kiinnostunut koko touhusta.. Poika on nyt 1v10kk ja piirtää pyörremyrskyä, tosi. Nyt on ruvennut piirtämään ksittäisiä pyörremyrskyjä joista ilmoittaa että 'tää aurinko' tai ' tää iskä' mut ne kaikki näyttää ihan samalta :)
 
"vieras"
Meillä tytöt ovat oppineet paljon aikaisemmin piirtämään kuin pojat, ja ovat olleet muutenkin paljon kiinnostuneempia siitä. Tosin toinen pojista innostui ihan yhtäkkiä 4-vuotiaana ja onkin sen jälkeen piirrellyt jatkuvasti ja mitä hienoimpia kuvia - sitä ennen ei varmaan koskenutkaan kynään pariin vuoteen. Niin ne on erilaisia!
 
Meillä tyttö piirtää sotkua, välillä vähän tärähtäneitä ympyröitä ja viivoja :). Tytär on kovin innostunu piirtämisestä, mutta saattaa kesken kaiken kyllästyä ja pitää taukoa ja sitten, hetken päästä taas piirtää. Toisinaan jopa hermostuu jos, kaikki viivat ei mene paperilla just, eikä melkein :D. Tytär 2v6kk ja mä taas ite oon kova piirtämään ja värittäminen on mun himo, voisin tunti tolkulla vaan istua ja värittää. Se on jotenkin niin, rentouttavaa, vähän kuin jotain terapeuttista hoitoa :D.
 

Yhteistyössä