Miten tehdään

  • Viestiketjun aloittaja Np-ultra?
  • Ensimmäinen viesti
Np-ultra?
Elikkäs minulla tämä on vielä edessäpäin, mutta kun siitä niin paljon puhutaan niin rupesi kiinnostamaan, että miten se tehdään? Samalla tavalla kuin varhaisultra ""sauvalla"" alakautta, vai mennäänkö siinä vielä syvemmälle kohtuun asti? Sattuuko? Siinä ilmeisesti katsotaan jotain niskapoimujen turvotusta? Näkeekö vauvan siinä erinlailla kuin normaalissa ultrassa? Kiitos jos joku tietäväinen jaksaa vastailla :)
 
*
Minulle np-ultra tehtiin vatsan päältä, aivan kuten tavallinenkin ultra ja vauva näkyy samalla tavalla kuin tavallisessa ultrassakin, eikä homma ollenkaan sattunut.
Nimensä veroisesti niskapoimu-ultrassa mitataan niskapoimun paksuutta. Tutkimuksen avullahan pystytään selvittämään downin syndrooma riskiä eli se ei anna suoraa diagnoosia.
Aydin Tekayn sivuilla (googlen kautta löytyy) on paljon tietoa tutkmuksesta ja muustakin. Mies on vissiin jonkinlainen guru tällä alalla
 
miii
Kätilöopistolla yleensä tehdään sisäkautta, mutta mulla ei jostain syystä saatu kunnolla näkymään eli tehtiin sitten vatsan päältä.

Ei sattunut ja sen verran osasin itse tulkita, että vauvan pää on yhteen suuntaan ja jalat toiseen. Tuossa heilui kädet ja siinä sätkyttelee jalat. Kätilö siinä innokkaasti luetteli, että tuossa on munuaiset ja nyt mitataan reisiluu ja kas tuossa näkyy sydän, mutta henk koht mulle kaikki oli yhtä pöperöä siinä kuvassa.

Yhdessä kuvassa, jonka sain mukaani näkyy vauvan kasvoista siluetti. Siitä on alustavasti arvuuteltu, onko enemmän isän vaiko äidin näköä :)
 

Yhteistyössä