On kai ihan tieteellisesti perusteltu, että sukupuoleen voisi pikkuisen vaikuttaakin... Nimittäin olen jostain lukenut, että "poikasiittiöt" ovat nopeampia ja elävät vähemmän aikaa kuin hitaammat "tyttösiittiöt", jotka ovat pitkäikäisempiä. Näin ollen siis jos on yhdynnässä
ennen ovulaatiota ja siittiöt jäävät munanjohtimeen odottamaan ovulaatiota, selvitytyy "voittajaksi" tyttösiittiö. Jos taas hedelmöittymiseen johtavassa yhdynnässä on juuri ovulaation aikoihin, ehtii nopeampi poikasiittiö todennäköisesti ensin perille ennen kuin ovulaatio on ohitse.
Lisäksi olen lukenut, että mikäli yhdyntöjä on useammin (vähintään joka toinen päiva), tulee todennäköisemmin tyttövauva, koska useat siemensyöksyt vähentävät poikasiittiöiden määrää spermassa.
Nämä siis olen lukenut useasta hedelmällisyyttä ja raskautumista käsittelevästä kirjasta.
Ja jos ei tieteellistä perustetta olisikaan niin ainakin 50%:n todennäköisyydellä tulee sitä sukupuolta olevan vauva, jota toivookin
Carmen ja Nirppu-tyttönen - jota muuten työstettiin ihan "urakalla" ja pääasiassa ennen ovulaatiota