Miten tehdään Amorion-jauheesta liuos?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"aloittaja"
[QUOTE="vieras";23206772]Mistäs ap sen ruiskun saisi, kun ei ole saanut liuostakaan... ;)[/QUOTE]

ruisku oli kyllä mukana, itse asiassa kaksikin kun sai myös muutakin nestemäistä lääkettä
 
Alkuperäinen kirjoittaja eläimiä hoitanut;23206778:
jos et pääse viemään apteekkiin sekoitettavaksi, niin pirauta ja kysy paljon se lisättävän veden osuus on ja sekoitat ohjeen mukaan jos sinulla on millä mitata vesi tarkasti (saitko ruiskun mukaan?).

Eläimille tehdään sama litku monesti kraanaveteen ilman mitään ongelmia. Kraanavesi on yleensä ihan riittävän puhdasta eikä liuosta kovin montaa päivää säilytellä.
Amorionin pakkausselostessaa luki, että apteekissa valmistettu liuos säilyy 14vrk 0-+25 asteen lämpötilassa..
 
"vieras"
Jos ei aivan mahdoton ole niin veisin lääkkeen takaisin apteekkiin, mutta jos ei mitenkään onnistu niin jos pakkauksesta ei löydy ohjetta niin sit soittaisin apteekkiin ja kysyisin ohjetta ja keitettyä vettä sit ruiskulla lisäisin tarvittavan määrän. Ja siis todellakin ohjeen mukaisen määrän lisäisin eikä mitään kuha sinne päin olevaa määrää vettä.
 
[QUOTE="www";23206805]No sai kuitenkin sen antibiootin, Senhän mukana se ruisku tulee ;)[/QUOTE]

Ruisku ei kyllä aina ole valmiina paketissa, vaan apteekista antavat sen.
Joten jos ei antibioottiakaan oltu sekoitettu, niin hyvinkin olisi ruiskukin voinut unohtua antaa;)
 
Amorion comp on eri asia kun pelkka Amorion, jota löytyy kahta eri vahvuutta, ja kahta eri pakkauskokoa, joista kumpikaan muuten ei tähän sun compin sekotusohjeeseen täsmää, joten perseelleenpä googletit (ja neuvoit).


Ihan mielenkiinnosta piti tehdä pieni google haku, löytyi Amorion Compin pakkausseloste.
Lopussa sekoitusohjeet:
Sekoitusohjeet:

Kuiva jauhe sekoitetaan puhdistettuun veteen seuraavan ohjeen mukaisesti:

Oraalisuspensio 80 mg/ml, 35 ml: lisätään 31,9 ml vettä
Oraalisuspensio 80 mg/ml, 70 ml: lisätään 63,7 ml vettä


Käännä pullo ylösalaisin ja ravista huolellisesti.

Jos kuurin pituus on yli 7 vuorokautta, pitää toinen pullo sekoittaa myöhemmin.


Lääkeinfo.fi - AMORION COMP 80 mg/ml jauhe oraalisuspensiota varten (ORION PHARMA)
 
Amorion comp on eri asia kun pelkka Amorion, jota löytyy kahta eri vahvuutta, ja kahta eri pakkauskokoa, joista kumpikaan muuten ei tähän sun compin sekotusohjeeseen täsmää, joten perseelleenpä googletit (ja neuvoit).
Minä EN ole antanut mitään ohjetta.
Mutta "syvenpi" googlaus löysi myös pelkän Amorionin sekoitusohjeet.

Mutta edelleenkään EN neuvo sekoittamaan lääkettä ilman että kysyy neuvoa apteekista.
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";23206680]Mä luulen, että teillä on farmaseutti mokannut. Ainakin meillä se liuos on aina tehty apteekissa.

Ja eihän kotona edes pysty tekemään sitä oikein, kun ei ole tarpeeksi tarkkoja ja sterilisoituja mittoja.[/QUOTE]


Anteeksi, nyt menee vähän ohi aiheen mutta... Ihanko oikeen sterilisoituja mittoja tuohon tarvitaan? Otetaanko siltä mitalta pallit pois vai onko kenties naaraspuolinen? :D ...jos nyt kuitenki steriloidut mitat riittäis...


Mutta aiheeseen. Eli apteekkiin tosiaan takas. Kotona keitetty vesi ja välineet ei ole yhtä puhtaita kun apteekin yksittäispakatut steriilit mitat, ja vesikin on apteekissa ampulleissa. Kraanavedessä saattaa olla kaiken maailman jäämiä vaikka keittääkin, ja näin ollen säilyvyys ei ole taattu varsinkaan jos on pitempi kuuri.
 
Mä en tota sun linkkiä saanu auki, mutta oliko siinä miltä vuodelta se on? Meinaa meillä on tuota Amorionia kotona ja siinä ei pakkausselosteessa ollut sekoitussuhdetta, joten onko niitä pakkausselosteita muutettu ja tuo on "vanhentunutta" tietoa? Mä en laittelis tänne noita linkkejä ku joku voi oikeesti sekoitella kraanaveteen ja miten se jauhe reagoi bakteereihin? onkohan sitä tutkittu.....
 
Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;23207144:
Mä en tota sun linkkiä saanu auki, mutta oliko siinä miltä vuodelta se on? Meinaa meillä on tuota Amorionia kotona ja siinä ei pakkausselosteessa ollut sekoitussuhdetta, joten onko niitä pakkausselosteita muutettu ja tuo on "vanhentunutta" tietoa? Mä en laittelis tänne noita linkkejä ku joku voi oikeesti sekoitella kraanaveteen ja miten se jauhe reagoi bakteereihin? onkohan sitä tutkittu.....
Pelkän amorionin pakkausselosteen muutospäivämäärä oli ilmoitettu olevan 1.10.2010

Mutta, viisastutaan vahingosta ja poistan linkit.
 

Yhteistyössä