miten tehdä niinkin yksinkertainen kuin MUNAVOI??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oikeesti tyhmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oikeesti tyhmä

Vieras
laitanko voita vai rasia margariinia

mikäköhän olis hyvä määrä kahdelle munalle (jäi tänään ylimääräiseksi)

mutta montako munaa ylensä laitatte/entä voi?

Kumpikin käy. Tilsi ne munat haarukalla ja laita voita/margariinia tarpeen mukaan, tiiät kuitenkin mille munavoi näyttää. Voit käyttää sitä voita/margariinia vähän aikaa mikrossa niin on helpompi sekoittaa.

Keitä munat ja pilko ne mahdollisimman pieniksi. Sitten alat sekoittaa munien sekaan pehmoista voita tai margariinia. Alkuun älä missään nimessä laita 25 grammaa enempää. Lisäilet sitten sitä jos tarvii.

TÄSSÄ PARAS RESEPTI

Ota OIKEA voi huoneenlämpöön n. 1 tunti ( pehmeää) voi avata paketin tai pilkkoa valmiiksi

Ota pempeää voita kulhoon esim. 100 g
Ota 4 keitettyä kanamunaa ja pilko ne munaleikkuria avuksi käyttäen voi sekaan
Lisää valkopippuria n. 1/4 teelusikkaa ja aromisuolaa n. 1 / 2 teelusikkaa ( oman maun mukaan)

Alkuperäinen kirjoittaja munavoi:
TÄSSÄ PARAS RESEPTI

Ota OIKEA voi huoneenlämpöön n. 1 tunti ( pehmeää) voi avata paketin tai pilkkoa valmiiksi

Ota pempeää voita kulhoon esim. 100 g
Ota 4 keitettyä kanamunaa ja pilko ne munaleikkuria avuksi käyttäen voi sekaan
Lisää valkopippuria n. 1/4 teelusikkaa ja aromisuolaa n. 1 / 2 teelusikkaa ( oman maun mukaan)

Mun kokemuksien mukaan kun tuollaisen munavoin laittaa jääkaappiin ja pistää sitten tarjolle, niin se on kovaa kuin elämä. Mä teen mieluummin oivariiniin (jonka lasken margariiniksi, koska voita se ei ole).

muuten paras tapa silputa noi munat on munaleikkuri. Tee ensin siivuja, käännä koko siivutettu paketti 90 astetta ja leikkaa uudelleen. Sitte voi hieman haarukalla vielä muussata.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei-niin-hauska-täti Moonika;14205604:
Mun kokemuksien mukaan kun tuollaisen munavoin laittaa jääkaappiin ja pistää sitten tarjolle, niin se on kovaa kuin elämä. Mä teen mieluummin oivariiniin (jonka lasken margariiniksi, koska voita se ei ole).

ottaa aiemmin huoneenlämpöön, tai käyttää mikrossa. Kyllä munavoi tehdään niinkuin nimi sanoo että voihin.

itse teen näin(esim.isompi annos) 7 kovaksikeitettyä munaa pilkotaan haarukalla hienoksi, lisää hieman suolaa ja flora&voi rasvaa melkein koko rasia. tai käytä rasvana voita ja jonkin verran rypsiöljyä, näinkin maku on voinen, mutta koostumus sopivan pehmeää.

Täälläkin käytetään oivariinia. Tulee sopivan pehmeää.
Ja munat menevät kaksi kertaa leikkuriin, siitä sitten murenee sopivan kokoiseksi kun sekottaa sotkun yhteen. Niin, ja extrasuolaa tarvii vaikka oivariini suolaista onkin.

Yhteistyössä