miten tehdään työsopimus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kertoo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kertoo

Vieras
siis, minulla 2 vanha poika, sisko jää työttömäksi, poika tarhassa.
arvelin että otan pojan tarhasta, saan kotihoidon tukea, sisko voisi hoitaa poikaa, ja maksaisin palkan hänelle.
mutta kun sisko jää työttömäksi, saa liitonrahaa, mutta ettei ne laittaisi sitä kurssille tai töihin, niin auttaisiko tämä tämmöinen työsopimus asiaa. ja menettääkö hän jotain liiton rahasta, jos mä maksan sille sen n. 300 ekee palkkaa?

ymmärsittekö?

Ei kannata. Siskosi on silloin töissä eli ei saa liiton rahaa ainakaan kokomääräisenä, todennäköisesti soviteltuna.

Ja jos tuohon päädytte, sun kannattaa hakea yksityisen hoidon tukea, ei kotihoidontukea.

Ja huomioi, että jos maksat siskollesi palkkaa 300 euroa, maksat siihen n. 150 euroa päälle erilaisia muita kuluja.

Vaikuttaa liiton rahoihin, periaatteessa kokopäivätyö, eli sinne menee liiton rahat, mutta toisaalta taas palkka on vähäisen osa-aikatyön, että se olisi soviteltu päiväraha sitten luultavimmin. Varma en ole.

mutta ettei ne laittais sitä kurssille tai töihin.... Ymmärrän kyllä tuon ettei kursseille haluta mutta ei töihin?!?
Sä maksat tuon palkan lisäksi kaikki muut maksut kuten normi työnantajakin maksaa. Siskosi maksaa tuosta veron vielä pois. Liiton rahaa saa, mutta soviteltuna eli tuo vähentää niitä tuloja.

Alkuperäinen kirjoittaja täh:
mutta ettei ne laittais sitä kurssille tai töihin.... Ymmärrän kyllä tuon ettei kursseille haluta mutta ei töihin?!?
Sä maksat tuon palkan lisäksi kaikki muut maksut kuten normi työnantajakin maksaa. Siskosi maksaa tuosta veron vielä pois. Liiton rahaa saa, mutta soviteltuna eli tuo vähentää niitä tuloja.

eiku nyt silleen et mä maksanki sen pimeenä, ja ettei se joutus töihin,

no tietenki siks ku saa hyvää liitonrahaa, ja pimeenä mun maksaman rahan, ja mä säästän tarhamaksuis,. tietenkin siks

ja jos on osa-aikaisena hoitamassa lasta virallisesti, niin osa-aikaiseksi voidaan silti työkkäristä laittaa vielä muualle lisäksi. Jos pimeenä maksat niin siskosi ei virallisesti ole töissä, eli voidaan laittaa töihin koska vain.

Mitenkään et sitä pysty niin sumplimaan että varmasti siskosi ei joudu töihin jos pimeenä maksat ja hän virallisesti työtön. Eli sä nähtävästi pyrit hyötymään siskostas.
Huomaathan että näin myös siskosi eläkesäästöt jne ei kerry eli onko pidemmänpäälle hyvä ratkaisu...

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Mitenkään et sitä pysty niin sumplimaan että varmasti siskosi ei joudu töihin jos pimeenä maksat ja hän virallisesti työtön. Eli sä nähtävästi pyrit hyötymään siskostas.
Huomaathan että näin myös siskosi eläkesäästöt jne ei kerry eli onko pidemmänpäälle hyvä ratkaisu...
mutta ne eläke säästöt, 1 vuoden ajalta tuskin kummasti kertyis, ja on täs muutakin viel takana, mut niistä en kerro.
vaan kyl tiiänkin yhen keinon jo mikä onnistuneen

joo ja joutuu maksaan takas saadut korvaukset kun tuo kaikki tulee tietoon! Olen ollut kelassa töissä joskus ja voi että noita oli paljon liikkellä sit itketään et ei mulla oo rahaa maksaa noita ne onneksi menee ulosottoon, että varoita vaan siskoas!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
V*ttu mikä daiju taas liikenteessä :D

joo meitä näkyy TAAS olevasn joka lähtöön. Oikea idiootti!! Toivottavasti sit jää kans kiinni! Nauretaan me sit täällä!! :)

Vaikka mäkään en ole järjen jättiläinen,niin jotain rajaa sentäs.
Kyllä se työkkäri laittaa vielä siskon hommiin,ei ne ikuisuuksia anna liiton rahoilla olla kotona :whistle: :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
V*ttu mikä daiju taas liikenteessä :D

joo meitä näkyy TAAS olevasn joka lähtöön. Oikea idiootti!! Toivottavasti sit jää kans kiinni! Nauretaan me sit täällä!! :)

Vaikka mäkään en ole järjen jättiläinen,niin jotain rajaa sentäs.
Kyllä se työkkäri laittaa vielä siskon hommiin,ei ne ikuisuuksia anna liiton rahoilla olla kotona :whistle: :D

ja pian myös laittavatkin.. yleensä 3kk:n päästä on saanut jo töitä/ kurssin. Ja jos kieltäytyy niin menee sit koko korvaus!

Yhteistyössä