Miten tehdä lihakastike joka on mureaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ruokaohje
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Ruokaohje

Vieras
Minulla on viljapossun suikaleita kaapissa ja tahtoisin tehdä kastikkeen missä liha olisi todella mureaa.

Uunissa voisi tietysti hauduttaa mutta minulla ei ole sellaista vuokaa/pataa missä olisi kansi.
Hautuisiko ihan folien allakin? On toki sellainen sopiva korkea reunainen pyöreä vuoka missä voisin tehdä.

Eli nyt ohjeet kehiin. Tahtoisin kerrankin onnistua :)

haudutan sen siinä kastikkeessa, eli paistan lihat, ja sitten teen normaaliin tapaan ruskeen kastikkeen, lisään lihat sinne, ja annan hautua, mitä kauemmin, sen mureempaa, ja pienellä teholla, suurustan välillä, jos tuntuu että menee liian paksuksi.

Mikähän olisi sopiva aika hauduttaa kastiketta? :)
Kattilassa kannen alla ja levy? millä? 2:lla?

Kun itse olen aina tehnyt vain kastikkeen enkä koskaan hauduttanut niin tämä on ihan uusi asia minulle :) Siksi ihan alusta alkaen selostetut ohjeet on minulle juuri hyvät :D

Kattilassa tietysti kannen alla! Ja levy vaikka ykkösellä jos se siinä ihan vähän kiehuu, se riittää. Ja nestettä tarpeeksi, koska sitä haihtuu joka tapauksessa aina. Ja sekoittaa pitää välillä, muuten ottaa pohjaan kiinni.

Ruskistat lihat ja maustat,lisää lihalientä ja jätä porisemaan.Itellä on levy kolmosella,niin,että pikkusen kuplii.Välillä käyn vähän sekottelemassa ja tarkistamassa,että nestettä riittää.Noin puolen tunnin päästä lisään kerman tai fraichen tai jonkun.