Suunnittele viikon ruuat tarkkaan etukäteen ja mieti miten käyttää mahdolliset jämät hyväksi seuraavan päivän ruokaan (esim jauhelihakastike muuntautuu moneen). Kun suunnittelet näet myös sen mitä kokonaisuutena tulette viikon aikana syömään ja ottaa huomioon niin terveydellinenkin puoli.
Kauppaan aina listan kanssa niin ei tule heräteostoksia. Tosin mä tuppaan kyllä käymään aina läpi kaikki -50% tuoteet, niitä ostan sitten pakkaseen, ohi kauppalistan. Valmisruuat on musta suhteellisen kalliita joten niitä en pahemmin ostele. Ja vertaa aina kilo/kappalehintoja. Niissä on julmetusti eroja. Vaikka joku tuote on tarjouksessa, vieressä saattaa tököttää purkki samaa tavaraa, eri valmistajalta ja halvemmalla. Halppismerkeissä on myös paljon hyviä vaihtoehtoja (eldorado, rainbow, pirkka...) kannattaa kokeilla ja löytää ne omat suosikit.
Itse tekemällä säästää ja joskus mä pidän sellaisia "kokkauspäiviä" että teen useampaa ruokaa ja laitan sitten pakkaseen (esim makaroonilaatikkoa). Näin on sitten valmisruokaakin niille päiville kun ei jaksa/ei kiinosta/ei ehdi tehdä ruokaa.
Ja meillä on erikseen herkuttelupäivä, yleensä viikonloppuna jolloin voi ostaa sitten jotain tyyriimpää ja parempaa. Jos aina kituttaa niin se alkaa tympiä nopeaan.