MITEN TEHÄÄN NAKKIKASTIKE???????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusavuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
pilkon nakit ja sipulin->pannulle ruskistumaan->
pois pannulta ja teen ruskean kastikkeen->ruskista voi ja jauhot ja lisää pikkuhiljaa vettä/kermaa....kun soosi valmis heitän nakit takas pannulle ja annan hetken kiehua vielä että jauhot kypsyy kunnolla =)

toki maustan suolalla ja pippurilla
ja ketsuppia/tom.pyrettä vähän sekaan

ruskista pilkotut nakit ja sipuli pannulla.
kaada ne kattilaan.
lisää pannuun muutama rkl rasvaa ja muutama rkl jauhoja ja ruskistat ne. kaada kattilaan, nosta kattila kuumalle levylle. Lisää lämpöistä/kuumaa(kylmä paakkuunnuttaa) vettä vaikka 7-8dl. Lisää vielä lihaliemikuutio ja mustapippuria, ei suolaa, sitä on nakeissa tarpeeksi. kiehuta jonkin aikaa ja tarjoa. =)

ja mä maustankin niin helposti et kastikekattilassa keitän lihaliemikuution ja heitän ne ruskistetut jauhot sinne, sehän helposti kökkööntyy, mut kun vispailee niin menee tasasesti, ja sit sitä kiehautellaan sekoitellen kunnes näyttää hyvältä. . Ja mikäli et oo tehny ruskeeta kastiketta niin paljon voita tai margariinia ja ruskista sit tarpeeks kauan et on oikeesti ruskeeta, kokoajan sekoitellen.

VALMIS SUURUSTE ei paakkuunnu! Saa ruskeena ja vaaleena. Maizena merkkinen ja löytyy jauhohyllystä. Paistat nakit, kaadat vettä joukkoon ja kun kiehuu niin suurustetta päälle ja sekoitat. mausta lihaliemikuutioola ja ketsupilla

Minä teen niin, että enste pilkotut nakit (poika tykkää nauravista nakeista eli prinssinakkeihin ku leikkaa ne päät) ja sipuli pannulle ruskistumaan rasvan kans, sitten jauhot sekaan ja hetken pyöritellään ja vettä perään 3-4 desiä, keitetään kastikkeeksi, mausteeksi laitan hieman suolaa, n. ruokalusikallinen tomaattipyreetä ja 1-2 tl sinappia, hieman pippuria (ja valkosipulia ja basilikaa). Lopuksi laitan desin maitoa ja keitän hetken ja valmista :p

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
entäs nakit valkoisella kastikkeella?

tätä olen miettinyt kauan. ex anoppi teki sitä mut en kehannu koskaan pyytää reseptiä :ashamed:

ai niinku valkokastikkeessa? =)
varmaan sama homma mutta et ruskista sitä voi/jauhoa ruskeaksi vaan heti lisäät nesteet kun olet sekoittanut voin ja jauhot... =)

Yhteistyössä