Miten ois paras tehä karjalanpaisti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli 700 g loota kaapissa oottaa ja pitäs se tehä silleen et on siinä puol 4 maissa. Tiiän siis miten se tehään, mut miten te teette jotta saa oikeen maistuvan? Kauanko uunissa ja millä lämmöllä? Pienittekö lihanpalasia muuten pienemmiksi ennen uuniin laittoa?

Kaippa jokainen tekee omalla tavallaan :) Osa ruskistaa lihan, osa ei. Mukavan näköisinä palasina.

Mä pitäisin esim 3h matallalla lämmöllä uunissa. Alle 200 se taitaa olla. Vähän nestettä ja mustapippuria mukaan. Osa laittaa myös sipulia ja porkkanoita mukaan.

Mä inhoan maustepippureita ja vauvoille toki maustettua ruokaa. Tietty. Jätä suola silloin pois.

mausteita laitan kunnolla ja paistan lihat uunissa ohjeenmukaisessa lämmössä 3-4h, mureampaa lihaa mitä pitempään oon pitäny. porkkanaa oon laittanu sekaan isoina lohkoina, suolaa en säästele, maustepippuria 10kpl ja laakerinlehtiä 2kpl. ite silppuan läskit pois lihoista, se tietysti makuasia.

Mä laittaisin puoli yhdeltä uuniin ja pitäisin ensin 200 asteessa, että alkaa kiehumaan uunissa ja sitten pienentäisin asteet 150 asteeseen. Kyllä sekaan voi maustepippureita laittaa, kun ethän sinä niitä ruoka-annokseen kumminkaan soseuta mukaan.

Mä teen vähän erilailla, eli laitan lihat paistopussiin, mukaan porkkanaa, sipulia ja perunat kuorittuina, mutta kokonaisina. Kylmään uuniin, säädän uunin 200 asteeseen, siinä n. 15min ja sitten 150astetta ja useampi tunti, varmaan kolmisen tuntia.

Yhteistyössä