Miten teette itse lohkoperunat?

No mä tein tänään itse kanahampurilaisia ja niiden kans oli noita perunoita, mä teen ihan yleisperunasta niitä, en tiedä siis mikä sopis parhaiten mutta yleispottuja vaan ostelen kaupasta.. Ja kuorin perunat kun pikkumies ei tykkää kuorista ;) ja sitten teen lohkoiks, kippoon tilkka öljyä ja ranskanperunamaustetta, lohkot sinne ja sekottelen ja sitten kippaan uunipellille ja uuniin
 
vieras
ihan itse leikkaa pakastepussin kulman auki :D Sori, oli ihan pakko.

Jos tekisin itse, lohkoisin perunat, voitelisin öljyllä ja sit jotain mausteita öljyiseen pintaan ja uuniin
 
Me tehdään niin, että tehdään perunasta "veneitä" (siis pottu puoliksi ja sitten siitä veneenmuotoisia suikaleita) ja ne uunin pellille. Sitten voidellaan ne öljyllä ja lisätään päälle suolaa ja paprikajauhetta. Sitten uuniin 225 astetta ja paistetaan noin 20 min. silloin ovat kypsiä, kun ovat pehmeitä haarukalla kokeilessa.

Yleensä syödään porsaan ohutleikkeitä paistettuna juoksevassa margariinissa, grillauskastikkeessa ja soijassa. Laitetaan leikkeet uuninkestävään kuppiin ja paistolientä ja vettä päälle ja laitetaan uuniin samaksi ajaksi kuin perunat.
Ja on hyvää. :p
 

Yhteistyössä