Miten teette hirvipaistin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mullakin olis hirvenlihaa pakkasessa.. ajattelin tehdä joku päivä siitä ns. karjalanpaistia.. eli pistän possun kanssa kuutioiksi, käytän ensin lihat pannulla ja kippaan siitä uunivuokaan. Vettä niin että lihat juuri ja juuri peittyy ja uuniin hautumaan moneksi tunniksi alhaisella lämmöllä.. itse pidän lihoja niin kauan uunissa että liha suorastaan murenee suuhun.
Maustaminen on makuasia, mutta itse laitan lihojen sekaan hillosipuleita purkillisen, porkkanan paloja reilusti, lihaliemikuution murennettuna, hiukan valkosipulia, pippuria, laakerinlehtiä, suolaa.. mulle ainakin uppoaa :p

Minä olen tehnyt palapaistia. Lihat paloiksi, pannun kautta pataan, mausteeksi sipulia, porkkanaa, suolaa, pippuria, katajanmarjoja. Uunissa piitkä haudutus alhaisella lämmöllä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä olen tehnyt palapaistia. Lihat paloiksi, pannun kautta pataan, mausteeksi sipulia, porkkanaa, suolaa, pippuria, katajanmarjoja. Uunissa piitkä haudutus alhaisella lämmöllä.

Mä teen kanssa näin. Mausteina olen käyttänyt suolaa, kokonaista mauste ja viherpippuria, sipulia ja porkkanaa. Uuniin hautumaan miedolla lämmöllä ja vettä sen verran etä lihat peittyy, muista maistaa välillä että suolaa on tarpeeksi!

Tokihan siitä lihasta voi muutakin tehdä mutta pitäs vähän tietää että mistä kohti hirveä se sun palas on?

Mä teen toisinaan niin, että jäätyneestä lihasta vuolen terävällä veitsellä (kamala homma) sellaisia lastuja, niinkuin käristyksessä. Ihan ihan ohuita. Ruskistan ne nopeasti ja haudutan uunissa pitkään vähässä vedessä. Mausteena ei välttämättä muuta kun suolaa ja on nam :p

Alkuperäinen kirjoittaja Simputti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mä teen kanssa näin. Mausteina olen käyttänyt suolaa, kokonaista mauste ja viherpippuria, sipulia ja porkkanaa. Uuniin hautumaan miedolla lämmöllä ja vettä sen verran etä lihat peittyy, muista maistaa välillä että suolaa on tarpeeksi!

Tokihan siitä lihasta voi muutakin tehdä mutta pitäs vähän tietää että mistä kohti hirveä se sun palas on?

En tiedä mistä kohtaa, mutta on tarkotettu kokonaisena paistaa.

Yhteistyössä