Alkuperäinen kirjoittaja ap eli vinkujan äiti;22920808:
Minua vain harmittaa se kun pitää aina syödä kitinän tai huudon säestämänä, haluaisin NAUTTIA syömisestä, mutta ilmeisesti se täytyy unohtaa ainakin vuodeksi.... Joitakin vinkuna ei ilmeisesti häiritse yhtään, mutta minua häiritsee. Kitinän saa yleensä loppumaan, jos koko ajan viihdyttää vauvaa, juoksee hakemassa uusia tavaroita käteen, nostelee tavaroita lattialta jne.,
Meillä miehelle aamut ovat niin vaikeita, että tahtoo muutenkin aina myöhästyä töistä, joten häntä en voi pyytää pitämään vauvaa. Iltaisin kun tulee kotiin, käyttää ensin koirat lenkillä, syö itse ja menee suihkuun. Aika yksin siis hoidan vauvan arkisin. Omaa aikaa minulla on ensimmäistä kertaa joskus klo 19 maissa. Tiedän, tiedän, pitäisi varmaan jättää tuollainen mies...
Kaksi kommenttia:
Ihan ensiksi tuohon vauvan viihdyttämiseen nähden ja siihen, että haluat itsekin syödä edes joskus rauhassa ja nauttia ruokailusta.
Jos vielä jatkat syödessä vauvan viihdyttämistä: hae lelu, nosta se lattialta, riennä hakemaan uusi lelu, tanssi vähän polkkaa välillä ja tee yksi sirkustemppu ennen seuraavaa lusikallista ruokaa, niin se vuoden päästä oleva tilanne ei suinkaan ole parempi ja ruokahetkesi ei taatusti ole rauhallisempi vaan päinvastoin: silloin ei enäöä riitä yksi sirkustemppu eikä pieni pätkä polkkaa: silloin pitää tanssia ainakin kokonainen polkka ja jenkka siihen päälle, tehdä ainakin 6 erilaista sirkustemppua ja kadota välillä pöydän alle nostamaan sinne tahallisesti heitetty muki ja siivoamaan se lattialla lilluva maito, ettet seuraavaa valssia ja tangoa tanssiessasi liukastu siihen.
Ja silläaikaa kun luudit sitä maitoa lattialta, lapsi todennäköisesti kaataa lounaansa päähäsi, koska häntä huvittaa pitkin hiuksiasi valuva spagetti & jauhelihamössö sinun päässäsi.
Tää on aika ikävää ja ehkä vähän karkeasti sanottu, mutta ihan oikeasti: jos vauva todella totutetaan siihen, että häntä viihdytetään kokoajan, oli äiti (tai isä taikka molemmat) tekemässä mitä tahansa, niin aina, heti vauvan keksiessä vaatia tai haluta jotain, niin hän sen heti saa, niin se tapa ei ainakaan itsekseen häviä iän myötä, vaan vaatimukset vaan kasvaa ja kasvaa... ja kohta vanhempi huomaa olevansa yhtäaikaa jönglööraava sirkuspelle, trapetsitaiteilija ja leijonankesyttäjä - ja silloin se ruokarauha ei ainakaan ole taattu.
Toinen juttu oli se, että en mie nyt suinpäin alkaisi miestäkään jättämään, vaikka hän ei aamuisin lasta pitelekkään sitä aikaa, että mie saisin itse syötyä... ja töiden jälkeen jotenkin ajattelen, että jos käyttää koirat ulkona jne, niin on hänkin varmasti sitten jo nälkäinen ja varmaan töiden ja lenkin jälkeen suihkunkin tarpeessa... ja jotensakin kuitenkin tuntuu, että se äiti siellä kotona sen vauvan kanssa varmaan pääsee ehkä vähän helpommalla... jos siis vaan sietää sen hetken - kaksi sitä kitinääkin.
Tietysti mie nyt oletan, että lapsi on siis perusterve, eikä esim. kipuaan kitise ja kätise... vaikka sillekkään ei tietysti mitään voi, mutta jotenkin sitä vaan sitten itsekin aina helposti alkaa kipeää lasta paapomaan ja paijaamaan ihan urakalla vaikka se ei sitä kipua ja sairautta pois veisikään.