miten te toimitte?(kerho+muut lapset)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja änkoo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

änkoo

Vieras
meillä poika 3v sai autoleikin laitettua,laittoi muutamia autoja vierekkäin ja niillä leikki,siihen tuli noin 1½v tyttö ja otti niitä autoja siitä pojan leikistä,vaikka oli kori täynnä autoja, tottakai poikani rupesi itkemään,sen tytön äiti istui vaan sohvalla ja katsoi,ei puuttunut asiaan, minä sitten kielsin sitä tyttöä sotkemasta leikkiä ja annoin siitä korista sille auton.

Miten te toimitte?
Kiellättekö lastanne sotkemasta leikkiä vai odotatteko että muut tekevät sen?

Kyllä minä katson lapsiani ja kiellän jos on menossa toisten leikkiä sotkemaan.

Mä katsoin omien lasteni perään enkä päästänyt heitä sotkemaan toisten leikkiä.
Toisaalta, kerhossa kaikki lelut on yhteisiä ja kaikki täytyy päästää leikkiin mukaan.

Ehkä tytön äiti ajatteli, että lasten on hyvä oppia leikkimään keskenään? Aika vähästä poikasi itki... Lelut kuitenkin ovat yhteisiä, eikä teidän omia, eikä tyttö vienyt niitä käsistä.

Ai kerhossa? Kyllä mä ennemmin oletan, että toiset kuuluu oppia ottamaan mukaan! Niitä yksinäisiä autoleikkejä voi leikkiä kotona. Eri asia sit on, ettei toisen kädestä saa mennä ottamaan tai viemään kaikkia leluja mitän toinen on "varannut". Mut ei kerhon leluja kukaan voi omia.

Joo, samoilla linjoilla kuin sinä, eli kiellän kyllä. Jos toinen aikuinen on lähempänä oletan kyllä joskus, että hänkin voi sen tehdä, mutta jos ei saa suutaan auki, niin puutun sitten itse tilanteeseen :)

joo, kyllä komennan muita ja omia! Tosiaan toiset äidit tulevat kerhoon vaan siksi, että saavat muka vastuuttomina istua sohvalla kun lapsi painelee ties missä. meillä on kolme lasta ja kerho on iso, joten olen sanonut muillekkin, etten jokapaikkaan aina kerkeä niin saapi aivan vapaasti komentaa jos sille tarvetta näkevät.

no kai sä sanoit pojalles et älä rupee pillittää tollasest?on näköjää saanu kotona kaiken.1 1/2v tyttö ei ehkä ymmärrä et ne on varattuja jos ne on lattialla.pitäis kyl poikas oppia itse puolustautumaan tai tulee ongelmia päiväkerhossa!!!!

Kiellän kyllä, mutta harvoinpa pienet uskovat pelkkää kieltämistä. Ja toisen lapseen en halua kuitenkaan tarttua, moni taapero pelästyy ja alkaa itkeä kun vieras ottaa kädestä kiinni ja käskee antamaan lelun takaisin. Eli aika hankalaa se muiden lasten komentaminen minusta on, tuntuu että itsekseni siellä vikisen :D

Kerhossa ei voi omia leikkejä kokonaan itselleen, jos joku haluaa tulla leikkiin mukaan niin on otettava. Mutta käsitinkin että ap tarkoitti tilannetta jossa taapero vain käy viemässä toiselta lelut muttei osallistu leikkiin.

Yhteistyössä