Miten te tekisitte, töihin vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiina

Vieras
Ennen äitiyslomaa tilanne ollut siis niin että olin määräaikaisena monta vuotta eräässa paikassa, määräaikaisuus oli loppumassa vuoden sisään.
Kuitenkin melkin heti äitiysloman loputtua töistä soitettiin että töitä olisikin tarjolla, vakituinen virka. Sain aloitus ajankohtaa siirrettyä jo niin että se alkaisi "vasta" kun lapsi 1v3kk.
Lapsen hoitajana toimisi hyvä ystäväni joka itse kahden lapsen kanssa kotona. Hoitoaika n. 6h/päivä, 3-4pv/vko, olisin siis edelleen osittaisella hoitovapaalla.
Lähtisitkö töihin?

Vaihtoehto jäädä kotiin vielä vuodeksi tai vähän reilu, ilman tietoa työpaikasta. Tämä minulle tarjottu paikka olisi siis mennyt jollekkin muulle ihan samantien.

töihin todellakin! tälläisenä aikana jolloin työnsaanti on enemmän kuin kiven alla niin todellakin ottaisin vastaa ja varsinkin vakivirka! Lapsella hyvä hoitaja niin mitä sitä enää tarttee miettiä`?

No tuota, sinä olet jo varmaan päätöksesi tehnyt. En tiedä mikä teillä on taloudellinen tilanne ja mikä tarve työpaikalle oikeasti on. Itse en lapsia hoitoon vie ennen kolmea ikävuotta ja olen siitä aika tarkka. Toisaalta, minulla on mahdollisuus olla kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
töihin todellakin! tälläisenä aikana jolloin työnsaanti on enemmän kuin kiven alla niin todellakin ottaisin vastaa ja varsinkin vakivirka! Lapsella hyvä hoitaja niin mitä sitä enää tarttee miettiä`?

No mutta ero äidistä liian aikaisin voi olla lapselle hyvinkin ahdistavaa ja vaikuttaa perusturvallisuuteen, vaikka hyvä hoitaja olisikin.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
No tuota, sinä olet jo varmaan päätöksesi tehnyt. En tiedä mikä teillä on taloudellinen tilanne ja mikä tarve työpaikalle oikeasti on. Itse en lapsia hoitoon vie ennen kolmea ikävuotta ja olen siitä aika tarkka. Toisaalta, minulla on mahdollisuus olla kotona.

no seuraavan vuoden (tai vähän reilu) pärjäisimme taloudellisti ihan ok eli pystyisin olla kotona vielä tuon ajan, mutta minä katson nyt hieman eteenpäin siitä; jos tämä työpaikka menee ohi suun, olen ihan tyhjän päällä kun hoitovapaa loppuu. Tälläistä työtä tällä palkalla ja joustavuudella ei minulle tule enää koskaan eteen, se on aikaslailla varmaa.

Kuulostaa ihan hyvältä tuo tilanne; tuttu hoitaja lapselle, lyhyet päivät sekä vakituinen työ. Eli töihin vaan, jos suinkin raaskit pienen hoitoon laittaa.

Puolensa kaikessa. Toisaalta joudut tinkimään siitä, ettet ole paikalla kun lapsesi ottaa kehityksessään askeleita eteenpäin, mutta toisaalta saat itsellesi omia juttuja työn kautta. Lapsen näkökulmasta taas en tiedä. Hän sopeutuu kyllä varmasti, mutta onhan se oma vanhempi ja oma koti niitä turvallisia asioita, joista hän sitten joutuu luopumaan osittain. Toisaalta hän saa kosketusta toisiin lapsiin ja hänellä on turvallinen aikuinen myös hoidossa läsnä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En menisi töihin. Rahassa ei voi mitata sitä tärkeyttä, minkä oma lapsi saa, kun äiti kotona

Oletko sinä nyt tällä hetkellä töissä? Jos et, milloin olet viimeksi ollut? Vai onko sinulla vakipaikka odottamassa hoitovapaan jälkeen?

Totta kai töihin, jos virkaa tarjotaan! Käsittääkseni pystys sit ottaa virkavapaata ainakin kun olet ollut jonkun aikaa töissä. Työt on kiven alla nykyään ja jos virka tarjolla tutussa talossa ni enpä miettis ees.

Kinkkinen paikka. Itse menin töihin kun nuorimmainen oli noin 1v, mutta silloin lasten isä jäi hoitovapaalle. Olin vuoden verran töissä ja sitten jäin taas kotiin. Mikäli työ "unelma" ja tosiaan vakituinen, ehkä ottaisin vastaan ja suht pian koeajan jälkeen jäisin hoitovapaalle.
Jos aikanaan lasten isä ei olisi hoitovapaalle jäänyt, en olisi paikkaa edes hakenut. Huonoa tuuria sitten et paikan saisi juuri kun lapset pieniä, mutta uskon kyllä et työtä löytyy myöhemminkin, ehkäpä jotain vielä parempaa..

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Kinkkinen paikka. Itse menin töihin kun nuorimmainen oli noin 1v, mutta silloin lasten isä jäi hoitovapaalle. Olin vuoden verran töissä ja sitten jäin taas kotiin. Mikäli työ "unelma" ja tosiaan vakituinen, ehkä ottaisin vastaan ja suht pian koeajan jälkeen jäisin hoitovapaalle.
Jos aikanaan lasten isä ei olisi hoitovapaalle jäänyt, en olisi paikkaa edes hakenut. Huonoa tuuria sitten et paikan saisi juuri kun lapset pieniä, mutta uskon kyllä et työtä löytyy myöhemminkin, ehkäpä jotain vielä parempaa..

Olis kyllä aika veemäinen temppu työnantajalle ottaa tarjottu virka vastaan ja hetken päästä ilmoittaa jäävänsä taas kotiin.. Minut soitettiin töihin koska siine oikeasti tarvitaan joku tekemään sitä työtä.
Jotenkin en itse osaa suhtautua noin täysin "epälojaalisti" työnantajaa kohtaan jos töihin lähden.

Yhteistyössä