Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No kai se raha siinä mielessä ratkaisee, että jostakin sitä evästäkin on lapsille pöytään saatava...
Alkuperäinen kirjoittaja mä:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
eli meillä tilanne se, että lapset 6v.ja 1v7kk ovat olleet hoidossa jo pitkään, mutta ei koko viikkoa. nyt aloitin kokoaikaisen työt vuoden alusta ja lapset siis pväkodissa( ennen olivat ryhmiksessä mutta se suljettiin..=(=(...)
Kärsin koko ajan hirmuisen huonosta omasta tunnosta koska lasten hoitopäivät n.7.00-16.00 pitkiä...eli kotona olemiseen ei jää viikolla kuin muutama tunti ja kun itse tulen töistä 5-6 aikaan ehdin nuoremman kanssa olla sen 1-2h!!!!
tuntuu aivan järjettömältä....ja surulliselta, mutta töissä on käytävä....mutta onko tässä nyky elämässä mitään järkeä????tuntuu etten jaksa töissäkään kun huono mieli lasten pitkistä päivistä ja siitä etten ehdi olla heidän kanssa nimeksikään viikolla. nyt myös nuorempi alkanut reagoimaan isoon ryhmään ja luultavasti pitkät päivät hoidossa tekevät oman osansa....
tuntuu niin toivottomalta..kertokaa teidän kokemuksia perheen ja työelämän yhdistämisestä....
Elämä on täynnä valintoja. Taitaa vaan raha ratkaista!!! Miksi tehdä lapsia toisten hoidettaviksi?
Mä olin itse kotona 5 vuotta eikä meillä ikinä loppunu rahat kesken. Lapset sai kaiken tarvitsemansa, myös sen arvokkaan rauhallisen ajan kotona. Ja salaisuus ei oo minun mieheni iso palkka, hän saa nettona käteen n 1600e/kk eli on pienipalkkainen. Kuitenkin meillä oli varaa minun jäädä kotiin.
Meillä tosin ei oo 200 neliön taloa eikä kahta uutta mersua pihassa, emme myöskään käy ulkomailla. En halua loukata ketään, mutta henk koht en oikein ymmärrä ihmisiä, jotka hommaa hirveän kalliin talon ja autot ja sitten itkevät kun eivät voi hoitaa lapsia kotona siksi, että muuten ei oo varaa isoihin lainanlyhennyksiin. Pienet lapset ei tartte eikä kaipaa mitään isoa ja hienoa, mekin sinniteltiin tuo kotiäitiaika vuokrakolmiossa, nyt kun lapset on isompia ja olen minäkin töissä, satsaamme omaan taloon ja uudempaan autoon. Kukin tietysti tyylillään, mutta jos haluaa kaiken olevan kallista, uutta ja hienoa niin sitten täytyy hyväksyä se varjopuoli, että töitä on tehtävä heti äitiysloman jälkeen.