miten te selviätte lasten uhmaiästä?n.2vuotiaiden.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lilli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lilli"

Vieras
meillä poika 1v10kk ja on ollut aina erittäin voimakas tahtoinen ja vilkas.Nyt on uhmaikä päällä ja tuntuu ettei mikään tehoa.saa ihan hirveet pultit ihan pienestäkin asiasta.meillä on käytössä jäähy tuoli.Miten olette selvinneet kauppa reissusta?en tiedä mikä siinä on mutta aina kun mennään kauppaan sisälle saa poika hirveet raivarit ja arvaatte varmaan miten ihmiset tuijottavat paheksuen kun minä yritän hoitaa ostokset nopeasti.Ihmiset on niin törkeitä että puhuvat ja haukkuvat huutavaa lastani tuttavalleen minun viereessä..niin eihän minulla ole kuin kaksi korvaa,huokaus.Jotkut ihmiset ovat jopa pyytäneet viemään lapsen ulos kaupasta kun muut häiriintyvät.

meillä on 3-vuotias erittäin voimakas tahtoinen neiti. Ja tosiaan on ettei tarvitse tulla kenenkään selittämään että ei ole sellaista johtuu siitä ettei ole rajoja ja sääntöjä. Mitään muuta ole tehnytkään kun rakastanut, hellinyt, ollut pienen kanssa ja asettanut rajoja. Silti joka päivä tuntuu, että kaikki tää on valunut pohjattomaan kaivoon.

Meillä jos lapsi rupeaa raivoamaan kaupassa istuu kärryissä ja huutaa ja minä hoidan ostokset. Jos ollaan minä ja mies kaupassa jompikumpi lähtee lapsen kanssa ja toinen hoitaa ostokset. Tää slaagi tulee useimmiten kassalla. Mua ei ainakaan enää yhtään hetkauta se mitä joku vanha mummo tai joku keski-ikäinen täti ihminen siinä taivastelee. Taivastelkoot jos ei ole muuta tekemistä. Eikä tartte sunkaan lähteä sieltä kaupasta. Voit sanoo niille, että mee ite muualle.

just täytti 2v ja ainakin vielä on selvitty ihan hyvin...mut saas nähdä miten jatkossa. Tyttö saa kyllä kova äänisiä hepuleita ja mikään ei ole hyvä,tähän asti on auttanut,kun on ottanut syliin silitellyt ja jutellut rauhallisesti,yleensä mennään katsomaan ikkunasta ulos. Joo tiedän et jotkut lapset suuttuvat vaan lisää jos ottaa syliin tms.

Alkuperäinen kirjoittaja näin meillä...;22345822:
ei mitää ku 2 vuotiat tilttaa,mut mitäs teet ku 12 vuotias tekee saman??? ei tosin kuuda kurkku suorana,mut muuten kiukuttelee!!!

:D Siis ei sinäänsä naurata..mutta kumminkin. Yritän aina itekin ajatella kun 2v ja 4v kiukuttelee että tää on vielä hallittavissa, ainakin sillä kun kantaa ulos kaupasta tms. mutta mitäs sitte jonkun teinin kanssa tehään??

selvitään hammasta purren. xP
välillä on ihan yhtä helvettiä, välillä vähän helpompaa....pari kertaa olen illalla pillahtanut itkuun, kun koko päivä on ollu ihan kamalaa vääntöä ja illalla uhmis huutaa vauvan korvaan, etten saa vauvaakaan nukkumaan, ni silloin on pienet epätoivon hetket käsillä...mut kai tää joskus loppuu? :P

Meillä kans viikkoa vajaa 2 vee ja uhma alkaa koveta. Mm. ei saada enää millään nukkumaan päiväunia ja sit illalla nukahtaa aikaisin ja aamulla herää tosi tosi tosi aikaisin eli unentarve ilmeisesti vaan vähentynyt. Mutta joo tuo kenkkuilu kaupassa on ihan tuttua. Yritetty olla välittämättä asiasta. Jos yksin mennään kauppaan pojan kanssa, joko minä tai mies, niin laitetaan lapsi niihin ostoskärryihin istumaan. Jos kahdestaan ollaan kaupassa niin jos on vapaa autokärry niin saa toki sellaisen. Sieltä poika sitten aika ajoin nousee itse pois esim. leluja "ostamaan" tai karkkihyllylle tms. Kertaalleen on lähdetty nyt autoon istumaan ja ostosreissu pojan kohdalta päättynyt siihen. Viimeksi eilen käytiin kaupassa ja poika veti äksäksi kassan viereen lattialle. Mua ja miestä alko ihan hirveesti naurattamaan. Annettiin maata siinä, jätettiin siis huomiotta täysin. En tiedä mitä muut tuumas, mut aivan saman.

anna karjua. se vaatii vaan lujuutta äidiltä mutta aika opettaa ja nyt en edes pahemmin häiriinny jos nuorimmaiseni raivoaa 20min julkisella paikalla. ei sille mitään mahda ja huuto vain pahenee jos koskee joten huutakoot. ja kommentoijista; se on itsestä kiinni miten vastaa vai vastaako ollenkaan, mutta minä en kaupasta poistuisi.

meilläkin välillä on paljon helpompaa ja välillä taas pitää varata ulos lähtöönkin vähintään 45min.

Yhteistyössä