Miten te pyyhitte lapsen pepun kun käy pöntöllä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kun mä nyt pyyhin (omasta mielestä ihan niinku kuuluu ;)) eli siinä kun lapsi istuu ja sit nostan pois. Mies taas tekee niin että nostaa lapsen seisomaan ja pyyhkii sitten...no tuossa tavassa tippuu pisutippoja tietty. Mutta mies ei kuulema kättään pönttöön työnnä (No en minäkään sinne työnnä!!!) Kai ei sitten muka mahdu hyvin...

No nyt siirto ois että kakkakin pönttöön, lapsi haluaa jo itse kokeilla...mutta eihän se sillon onnistu että mies nostaa lapsen kokonaan pois enneku pyyhkii - sillonhan saataa jo kakkaakin tippua tai ainakin pisutippojen mukana reunoille ja lattialle.

Tai jos supistajaa eka käytetään ni eihän siinä onnistu pyyhkimään (edes minä) kakkapyllyä eli kai pakko nostaa seisomaan?

Jos nyt ei suoranaista kakkaa tipukkaan, ni pisutipat nyt tulee pyllyreiän kautta pitkin reisiä (en tykkää)...

Ja jos sais asiallisia neuvoja ja kokemusken tuomaa varmuutta, eikä typeriä "onpa ongelma juttuja"...

Pyyhin juuri lapsen seisoessa (kakka) pyllyn.
En oikein usko että saisi muuten kunnolla pyyhittyä.
Lapsella on vatsa yleensä aika kovalla - joten ei tipu mitään ylimääräistä kyllä.
Jos tippuu , niin sitten pitää vaan pyyhkiä laajemmin . Kosteuspyyhkeellä , vaikka ?

Peppe pyyhitään lapsen istuessa pytyllä. Silloin ei tarvitse tehdä mitään extralevityksiä yms mitä lapset inhoaa aina. Ja kädet pestää aina tämän toimenpiteen jälkeen. Sano tämä siipallesi:)Kaikki pytyllä. bideen käyttökin sujuu silloin:

Pyyhin juuri lapsen seisoessa (kakka) pyllyn.
En oikein usko että saisi muuten kunnolla pyyhittyä.
Lapsella on vatsa yleensä aika kovalla - joten ei tipu mitään ylimääräistä kyllä.
Jos tippuu , niin sitten pitää vaan pyyhkiä laajemmin . Kosteuspyyhkeellä , vaikka ?

Noo, mä pyyhin porallakin eka sillai että lapsi on siinä potan päällä kyykyssä ja sitten kun enimmät pois, ni seisaaltaan tai että pyllistää.
Yleensä ei tuu niihin ekoihinkaan kuin pissaa ja harvoin kakkaa kuitenkaan eli ei montaa pyyhkäsyä oo tarvinnu. Toivottavasti ei sitten pöntölläkään.

[QUOTE="vieras";26576031]Noo, mä pyyhin porallakin eka sillai että lapsi on siinä potan päällä kyykyssä ja sitten kun enimmät pois, ni seisaaltaan tai että pyllistää.
Yleensä ei tuu niihin ekoihinkaan kuin pissaa ja harvoin kakkaa kuitenkaan eli ei montaa pyyhkäsyä oo tarvinnu. Toivottavasti ei sitten pöntölläkään.[/QUOTE]

:) Jestas, siis POTALLAKIN!

[QUOTE="mie";26576034]Näinhän aikuisillakin tehdään, kaikki pytyllä:)[/QUOTE]

Kuule ei, mun mies nousee kyykkimään siinä pöntöllä, ei siis ja nosta kankkua kuten mä (ja luulin että kaikki tekee niin, niin paljon tuli opiskeluaikoina baarissa käytyä kavereitten kanssa yhessä pissalla).

Kuulema ei kättään pönttöön (sen liki voi laittaa)...musta inhaa, miettikää kun/jos on ripsaa ni kykkiä siinä päällä ja pyyhkiä jotai vetelää, tiä vaikka tippuu reunoille, yäk.
Mutta eipä vanhaa koiraa voi opettaa uusille tempuille...

Ai mistäkö sain tietää...no just tästä lapsen pyllyn pyyhintätavoista/eroista.

pikkurouva ja aika kaukana täydellisestä ei sitten ymmärrä lukemaansa. Pitää vaan tulla räksyttämään tyhmiä, ongelmat kullakin jos se ongelmaksi pitää nimetä kun neuvoa kysyy...

Mä pesen aina bideel kakkapyllyt. Siinä kun lapsi istuu pöntöllä, ottaa etukenon niin että nojaa mun polveen ja siinä sit bideellä suihkun pyllyn puhtaaks.

Juu, etukeno kun pyyhin lapselta. Mutta supistajan kanssa tuo ei onnistu kyllä. Ja kakan aattelin pöntölle opettaa supistajan kanssa, ei uskalla jäädä yksin ilman sitä. Pissalla käyetään eli pidetään kiinni kainaloista kun pissaa (pelkällä pöntöllä).

Lapsi nojaa mun käteen (käsi samalla tapaa ku vauvan pylly pestessä) ja sitten pyyhin pöntöllä. Tulee sopiva etukumara niin pylly helppo pyyhkiä. Pimppi pöntöllä kans silleen etukautta, mies pyyhkii samaa reittiä ku pyllyn pimpinkin.

[QUOTE="Vieras";26576444]Lapsi istuu pöntöllä, nojaa eteenpäin ja käsisuihkulla suihkutan, sitten kuivaan paperilla. Lapsi seisomaan ja tarkistus.[/QUOTE]

Kuolen nauruun :laugh: Vieläkö sinä käsket tuon jälkeen lapsen pyllistää ja kurkit sen p***reikää? Hyi, helvetti! Johan lapsikin saa ihan kieron käsityksen koko touhusta. Onneksi ei enää tarvitse kummankaan ahteria pyyhkiä, mutta kyllä minä otin ihan paperia ja pyyhin, kun lapsi istui pöntöllä. En todellakaan pessyt, pyyhkinyt, ja tarkistanut. Enkä nostanut ylös. Voi, tsiiiiisus. Aina pitää jonkun pistää paremmaksi tässä paras äiti-kisassa, vaikkei järjen hiventä olisi.

Kuolen nauruun :laugh: Vieläkö sinä käsket tuon jälkeen lapsen pyllistää ja kurkit sen p***reikää? Hyi, helvetti! Johan lapsikin saa ihan kieron käsityksen koko touhusta. Onneksi ei enää tarvitse kummankaan ahteria pyyhkiä, mutta kyllä minä otin ihan paperia ja pyyhin, kun lapsi istui pöntöllä. En todellakaan pessyt, pyyhkinyt, ja tarkistanut. Enkä nostanut ylös. Voi, tsiiiiisus. Aina pitää jonkun pistää paremmaksi tässä paras äiti-kisassa, vaikkei järjen hiventä olisi.

Mitä hittoa, mikä paras äiti- kisa?
Ei kai se nyt mitään paremmuutta ole, jos pesee vedellä perseen?

[QUOTE="zeims";26577117]Mitä hittoa, mikä paras äiti- kisa?
Ei kai se nyt mitään paremmuutta ole, jos pesee vedellä perseen?[/QUOTE]

Ei, mutta naurettavaa vielä tutkia toisen ahteria, onko se puhdas vai ei. Eiköhän se riitä, kun sen pesee ja pyyhkii. Ihan typerää ylipäätään keskustella tällaisesta asiasta.

Sama taalla. Meilla ei paperia vessassa edes kayteta

Teillä on varmaan a-i-v-an-i-h-a-n-a-t perseenpyyhintä pyyhkeet vessassa, johon jokainen perheenjäsen saa takapuolensa pyyhkäistä. Onko vieraillekin oma pyyhe? entäs jos tulee useampia vieraita kerralla, kuinka merkkaatte ettei mene ville tädin ja esteri sedän perspyyhkeet sekaisin?
Olen aina miettinytkin mihin näitä ajastettavia wc hajustimia tarvitaan mutta nyt sekin selvisi; perspyyhkeiden hajun poistamiseen tietysti...

• Tykkää
Reactions: Lex

Yhteistyössä