Miten te ootta kestäny sen vaihee, ku lapset alkaa jättäämää päikkäreitä pois...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "yksi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

"yksi"

Vieras
Musta tuntuu, että tarvin ehottomasti sen tunteroisen tai pari sitä hengähystaukoa siihen keskelle päivää. Nyt vaan näytääpi siltä, että se on jäämässä pois lasten päikkärittömyyden myötä. Huoh.

minkäikäinen sulla on jättämässä päikkärit pois?
meillä esikoinen alkoi jättämään pois vaille 2v mutta onneksi tuli vauva ja se alkoi nukkumaan ne uudestaan vauvan kanssa niin äitikin sai nukkua. nyt ovat 2v 4v ja molemmat nukkuu päiväunensa, tosin yleensä eriaikaan, mutta voin ottaa pikanokoset ja nauttia omanhetkeni pienemmän unien aikan kun isompi osaa touhuta jo yksinkin leluineen ja piirroksineen.

Täälä on 4v 2v ja vauva. Tuo 2-v. nukkuu nykysin ehkä vartin ja isompi ei ehi ees siinä ajassa nukahtaa. Eikä varsinkaan sen jälkeen.. Vauva taasen nukkuu millon sattuu. Mutta ny meen, johan tässä 5 minsaa jo istuinki :/
tänään erityisesti olisin kaivannu pientä paussia yövalavomisen jäläkee. Mutta taas mennää...

Meillä nuorin nyt 1v5kk eikä nuku joka päivä päikkäreitä ollenkaan. Ja jos nukkuu niin yleensä se on max puol tuntia. Sitä vastoin on alkanu nukkua hiukan pidemmät yöunet (noin +1h).

Meillä nuo isommat oli aika isoja, kun päikkärit jäi pois, varmaan 4 v. tai jotain... Mutta
päivälepo kuului edelleen joka päivään eli pötköttivät sängyissään lukemassa kirjoja 45min.
Mä tarttin ehdottomasti päiväleponi ja lapset myös, vaikka eivät nukkuneetkaan enää.

Meillä lapsi jätti päikkärit pois 1 vuotiaana ja se kyllä helpotti elämää :) Päivä ei enää katkennut kesken päikkäreiden ajaksi ja oli helpompi suunnitella menoja.

Meillä 1v nukkuu ja 3v jätti viikko sitten päikkärit pois, kun nuo illat oli ihan kamalia. Siis mä itse päätin, että kokeillaan ilman päikkäreitä. Laitan sille pikkukakkosen pyörimään levyltä ja sen 1-2h se jaksaa jotenkuten olla hissukseen tossa ja mä joko levytän 20 min matolla silmät kiinni tai teen omia juttujani. Välillä se katsoo tunnin pikkukakkosta ja piirtää toisen tunnin. Aika kivasti on mennyt, paremmin, mitä odotin. Ja kaiken kyllä kruunaa toi ilta, joka on nykyään paaaaljon ihanampi kuin ennen. Välillä täytyy kyllä kuiskaten karjua, että HILJAAA että tuo pienempi saa nukkua rauhassa, mutta kyllä tähän tottuu.

Saatko sä nukuttua öisin kunnolla? Jos on kamala univelka ja sen takia oisi pakko saada nukkua päikkärit, niin sitten toi on kyllä tosi rankkaa. Mulla kyseessä oli enemmänkin henkinen tarve omaan aikaan, mutta kai tähänkin alkaa vähitellen tottua :)

Yhteistyössä