Miten te "normaalit" teette lapsia?

• Viestiketjun aloittaja lapsettomuushoidoissa käyvä
  • Ensimmäinen viesti
lapsettomuushoidoissa käyvä
Tarkoitan normaaleilla teitä, jotka raskaudutte ilman mitään ongelmaa/hoitoja.
Kun alatte suunnitella lasten hankintaa niin tikutatteko te oviksia tms. vai hässitte vaan milloin sattuu ja sit yhtäkkiä ollaankin raskaana? Kiinnostaa kun alkaa jo tympimään itseä tämä ikuinen kellon ja kalenterin kanssa eläminen.

no tän esikoisen kanssa harrasteltiin varmaan 1-3 krt päivä ja joka päivä. Heti ekasta kierrosta nappas niinkuin sitä edellinenkin, joka meni kyllä kesken. :( Mutta samaa rataa aiotaan jatkaa kun aloitamme kakkosen yrittämisen, tosin varmaan jää siihen 1krt/päivä.

En tikutellut, mittaillut lämpötiloja tai laskeskellut päiviä.

Harrastimme seksiä ilman ehkäisyä. Ovulaation järkeilin olevan 'tällä viikolla'- en sen tarkemmin.
Toki mulla oli kierto sillain selvillä että tiesin milloin odotella kuukautisia ja sit kun ne oli reilusti (2 viikkoa) myöhässä tein raskaustestin.

ju
meillä meni niin, että kaksi ensimmäistä kiertoa yritettiin "miten sattuu" (kuitenkin hieman enemmän yritettiin painottaa leikkejä kierron keskivaiheille), kolmannessa eli tärppikierrossa yritettiin "joka toinen päivä" -taktiikalla.

Onnea teille hoitoihin! :hug:

mamiini
Mä tunnen oviksen fyysisesti niin on helppoa ajoittaa oikein. Ja kalenteristahan voi katsoa n. oviksen ajan. Tulin tällä menetelmällä raskaaksi laakista. Mutta, siis tiesin tarkkaan milloin ovuloin.

no meillä ei tikutuksia eikä kellon katsomista, vaan normaalia elämää ilman ehkäisyä... :)
Esikoista odotellessa meni 10kk raskautumiseen. Lopussa alkoi itsellä tulla jo olo, ettei mitään tapahdu, ja välillä vähän koitettiin kattoo kalenterista päiviä, mut oli niin vaihteleva kiertokin, ettei oikein pystynyt päättelemään.
Toinen yritys ja elettiin normaalisti, tuntui, että rakastelukertojakin oli kovin vähän. Eli mitään kalentereita tai kelloja, ja kesti vain 2kk kun tärppäis, enkä kyllä usko sitä vieläkään, mutta nyt raskaus siis puolen välin ylittänyt jo.... mutta niin se vaihtelee. Stressiä tulee siitä, jos joutuu kelloa ja kalenteria katsomaan, se ei ainakaan ole raskautumista toivoessa hyväksi. Kauanko on teillä toiveita ollut?

vieras
no mä olin ainakin niin malttamaton että piti ovista laskeskella (tikuttamaan en ryhtynyt) vaikka seksiä usein harrastetaankin.. (eli turhaan laskin kun luultavasti olisi jokatapauksessa tärpännyt).
Tsemppiä raskautumiseen ap:lle!

vieras
Minä en ole koskaan testaillut ovistesteillä vaan ollaan menty pääsiassa omien tuntemusten ja halujen mukaan. Minulla on suht voimakkaat ovulaatio-oireet (kivut, limat) joihin liittyy kyllä myös erittäin voimakkaat halutkin ;) Raskaaksi olen tullut heti kun olemme lapselle antaneet luvan tulla (meillä ei ole ollut hormonaalista ehkäisyä 15 vuoteen kun se ei minulle sovi).

itsekin hoidoissa käyvä jo 2v
ap, harvoin se on siitä kiinni, MITEN harrastaa seksiä. Jos se ei sulta onnistu normaalisti, niin tuskin nämä "normaalit" voi antaa sulle mitään neuvoja.

Me ei olla normaalisti kauheen aktiivisia makkarissa.. :ashamed: . Kun on raskautuminen toiveissa, niin seksiä harrastetaan parina päivänä kierron puolivälissä. Ekassa kesti 1,5 vuotta ja toiseen riitti kertarykäisy :D

ehkä kuitenkin epänormaali
Aloitettiin yritys niin ettei tehty mitään ylimääräistä, ei onnistunut. Ostin sitten ovisikkuja kahteen kiertoon, onnistui ja meni kesken. Sitten muutaman kierron keskivaiheilla pari viikkoa harrastettiin joka toinen päivä ja toisesta kierrosta tulinkin raskaaksi ja esikoinen syntyi.

Toista "tehdessä" jätettiin yhden kerran ehkäisy pois ja raskaaksi tulin, nyt rv33.

Voi siis olla vaan tuurista kiinni tai sitten jostain muusta.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä en ole koskaan testaillut ovistesteillä vaan ollaan menty pääsiassa omien tuntemusten ja halujen mukaan. Minulla on suht voimakkaat ovulaatio-oireet (kivut, limat) joihin liittyy kyllä myös erittäin voimakkaat halutkin ;) Raskaaksi olen tullut heti kun olemme lapselle antaneet luvan tulla (meillä ei ole ollut hormonaalista ehkäisyä 15 vuoteen kun se ei minulle sovi).
Ja lisään vielä, että seksiä läpi kierron omien halujen mukaan - ei pelkästään silloin kuin luulen/kuvittelen ovulaation olevan.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja itsekin hoidoissa käyvä jo 2v:
ap, harvoin se on siitä kiinni, MITEN harrastaa seksiä. Jos se ei sulta onnistu normaalisti, niin tuskin nämä "normaalit" voi antaa sulle mitään neuvoja.
En kysynytkään sillä, että saisin vinkkiä vaan ihan halusin kuulla kuinka helppoa se raskaaksi tuleminen toisille on ja että ymmärtäisin työkavereitani, ystäviäni yms. raskaaksi tuloja ilman hoitoja. Itse kun en ole sitä kokenut vaan jotain aivan muuta.

Yhteistyössä