Miten te muut osaatte sanoa, mitä lapselle syntymäpäivälahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja synttärit edessä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

synttärit edessä

Vieras
Meillä on siis parin viikon päästä 2v synttärit ja nyt on alkanut se kysely, että mitä sitä tarvis. Minä olen erittäin huono sanomaan mitään. Vaatteita on jonkin verran, että niistäkään ei ole kauhea pula ja tulen tuossa lähiaikoina saamaan serkun lapsien vanhoja vaatteita, niin en edes tiedä mitä vaatteita tarvii ja mitä ei. Leluja on ihan älytön määrä jo nyt.

No hiekkalaatikon tuo poitsu nyt ainakin saa, onneksi lapsen täti keksi sen itse ja kysyi, että onko sellaiselle tarvetta. Itse tilasin juuri paketin duploja tai siis sellaisia Cars-duploja.

Saa nähdä tuoko isä lapselleen mitään lahjaa, kun se juuri sanoi, että hän ei ainakaan mitään leluja lapselle osta kun se hajottaa kaiken ja ei se kyllä muutakaan osaa ostaa, ei ole tähänkään päivään mennessä mitään ostanut.

Mietin aina sitä, mikä vie mahdollisimman vähän tilaa :D, ja mille olisi käyttöä useammaksi vuodeksi eteenpäin.

Kirjat, dvd:t, cd:t ja ns. klassikkolelut kuten Legot ja Brion puujunarata on kivoja, koska niillä leikitään vuodesta toiseen ja niitä on helppo täydentää. Muovailuvaha ja piirustusvälineet on sellaisia, mitä tarvitaan myös aina.

Meillä lapset saivat hopea kahvilusikan / vuosi kummeiltaan , oli useammaksi vuodeksi lahjaa .... ja lapsi osaa sitä vanhempana arvostaa.

Muutamat laittaa lahjan rahana lapsen tilille , sit saa jotain isompaa......kun tarvitsee esim. polkupyörää yms.

no mie pyydän sellasia juttuja joita tarvitaan, jos tiedän että edessä on esim uuden haalarin osto jne niin rahaa siihen.. leluja mitä poika toivoo mutta minen raaski niitä sille ostaa

Suosittelen myös vaikka tuota tiliä, polkupyörä on ensikesänä hyvä olla ja sitten ihan sellaisia käyttöjuttuja kuten cd soitin yms. jota tarvitaan aina. Sitten vaikka brion junarataa, leikkikeittiövarustusta, muumitaloa yms. riippuu lapsesta mistä tykkää.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Mietin aina sitä, mikä vie mahdollisimman vähän tilaa :D, ja mille olisi käyttöä useammaksi vuodeksi eteenpäin.

Kirjat, dvd:t, cd:t ja ns. klassikkolelut kuten Legot ja Brion puujunarata on kivoja, koska niillä leikitään vuodesta toiseen ja niitä on helppo täydentää. Muovailuvaha ja piirustusvälineet on sellaisia, mitä tarvitaan myös aina.

Meillä kun on noita klassikkolelujakin jonkin verran, tota Brion junarataa on iso laatikollinen jo tuolla miehen lapsuudenperuja, kuten muutama muukin klassikko. Legoja olen muutamalle sanonutkin.
Toisaalta sitä haluaisi sellaista mikä ei ole turhaa, mutta toisaalta onhan se kiva, että lapsi saisi myös jotain mistä se itse tykkää, ei lapsi kuitenkaan osaa arvostaa niitä vaatteita eikä astioita :) Vaikka äiti niitä arvostaakin.

Todella järkevästi ajateltu. Kun tämän saisi sukulaisiinkiin iskotettua vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Suosittelen myös vaikka tuota tiliä, polkupyörä on ensikesänä hyvä olla ja sitten ihan sellaisia käyttöjuttuja kuten cd soitin yms. jota tarvitaan aina. Sitten vaikka brion junarataa, leikkikeittiövarustusta, muumitaloa yms. riippuu lapsesta mistä tykkää.

Polkupyöräkin jo löytyy tai niitä löytyy 3 kappaletta oikeastaan. Tili sillä onkin ja jotkut sinne laittaakin rahaa. On vaan sellainen tili, johon ei viitsisi moneen vuoteen koskea korkojen vuoksi.

helposti täydennettäviä leluja, dublot/legot, junaradat, värit, värityskirjat jne. Kirjat on aina kivoja. Lakanat, tyynyliinat, lasten astiat... En itse osta ennen synttäreitä mitään tuollaista koska niitä tulee kuitenkin. Nyt ajateltiin pyytää joulun aikaan 3v täyttävälle anopilta turvavyöistuinta, olisi yhdistetty joulu- ja synttärilahja.

Jos toivot jotain kivoja dvd-elokuvia tai lautapelejä? Sellaisia, joita 2 v ei ehkä ihan juuri nyt tarvitse, mutta puolen vuoden päästä kyllä.

Parkkitalo oli myös yksi juttu jonka meidän sälli sai 2 v lahjaksi - sellainen malli, joka kestää pienemmänkin autokuskin käyttöä - ja se on edelleen mieluisa (poika on nyt 4½ v).

"Ison pojan" lakanat ja astiat on myös minusta kiva lahja.

mä sanon et keksikää itse. =) ja jos ei keksi mitään niin sitten vaik rahaa tai joku lahjakortti. tai sitten tuo vaan pelkän kortin ja itsensä paikalle.
mulle on sama mitä tuovat lahjaksi, kaikki otetaan ilolla vastaan eikä aleta arvostelemaan.
isompien lapsien kohdalla mä yleensä kyselen mitä he haluavat ja välitän toiveet eteenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Polkupyöräkin jo löytyy tai niitä löytyy 3 kappaletta oikeastaan. Tili sillä onkin ja jotkut sinne laittaakin rahaa. On vaan sellainen tili, johon ei viitsisi moneen vuoteen koskea korkojen vuoksi.

Meillä on korkeakorkoisella lasten rahat ja kyllä suretta tyhjäsin kun tytöille sitten kerrossängyn ostin, turha niitä siellä on makuutella jos on käyttöäkin, ei se pankeissa montaa prosenttia se korko ole.

Täysi peesi tähän. Tuora junarataa voi täydentää loputtomiin ja Legot ovat meillä myös kestosuosikki. Kirjoissa ja dvd-levyissä on aina sellaisia, mitä olisi kiva saada, muttei raaski hankkia niin paljon kuin haluaisi.

Meillä on korkeakorkoisella lasten rahat ja kyllä suretta tyhjäsin kun tytöille sitten kerrossängyn ostin, turha niitä siellä on makuutella jos on käyttöäkin, ei se pankeissa montaa prosenttia se korko ole.
Korot on nyt niin naurettavan alhaalla, että hädin tuskin rahan arvo säilyy, kun on tilillä. Tällä hetkellä rahaa ei kannata koron vuoksi makuuttaa.

Toi tili on sellainen, että siinä korko nousee sitä mukaa mitä pitempään se on käyttämättä ja jos nostat sieltä, niin aletaan taas alusta, joten siksikään en nyt pariin vuoteen halua siihen koskea.

Yhteistyössä