Miten te muut odottajat jaksatte siivota kotona? Tekeekö tiukkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hhmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hhmm

Vieras
Mulla rv 31 ja ihan älyttömästi ärsyttää siivoaminen, siis tarkoitan lähinnä viikkosiivousta. Tapana on kunnolla siivota koko talo to tai pe, siis imuroida ja pestä lattiat yms... muuten normipäivinä jaksan kyllä imuroida mutta tämä kunnon siivous ottaa voimille. Lattioiden peseminen on hankalaa... ja oonki lahjonut välillä jonkun lapsista siihen hommaan, tänään ajattelin ihan itte hoitaa sen homman :D

Mulla viikkoja vasta 13, mutta väsymys on rajoittanut aika paljon tekemisiä. Olen todella pikkutarkka siisteyden suhteen ja ärsyttää, kun tekemistä kertyy. Sama mulla, viikkosiivous to tai pe. Sovittiin miehen kanssa, että se imuroi joka toinen viikko ja minä joka toinen. Yleensä olen halunnut imuroida itse, kun teen se kuitenkin paremmin. :D

Mutta noilla viikoilla, mitä sulla jo on, kannattaa ottaa tosissaan rennommin. Lattioita ei tarvitse pestä joka viikko. Eikä oikeasti imurointikaan tartte pikkutarkkaa olla. On ihan ymmärrettävää, jos koti ei ole ihan tiptop aina. Se on elämää. Jaksamisia loppuraskauteen!

Rankkaa on, ja vaatii paljon taukoja välissä. Nyt tosin loppu siivoamiset ja kaikki muukin. Viikkoja saman verran kuin sinulla, mutta supistuksiaon tullut niin kovasti että paikat jo vähän auenneet ja vaarana ennenaikainen synnytys. Kannattaa siis kuunnella itteään eikä rehkiä liikaa

[QUOTE="Napu";29644881]Mulla viikkoja vasta 13, mutta väsymys on rajoittanut aika paljon tekemisiä. Olen todella pikkutarkka siisteyden suhteen ja ärsyttää, kun tekemistä kertyy. Sama mulla, viikkosiivous to tai pe. Sovittiin miehen kanssa, että se imuroi joka toinen viikko ja minä joka toinen. Yleensä olen halunnut imuroida itse, kun teen se kuitenkin paremmin. :D

Mutta noilla viikoilla, mitä sulla jo on, kannattaa ottaa tosissaan rennommin. Lattioita ei tarvitse pestä joka viikko. Eikä oikeasti imurointikaan tartte pikkutarkkaa olla. On ihan ymmärrettävää, jos koti ei ole ihan tiptop aina. Se on elämää. Jaksamisia loppuraskauteen![/QUOTE]

Kiitos kovasti! :) Sinulle myös jaksamista, eiköhän pian pahin väsymys helpolta sulla!

Tuota oon ajatellu että pitäs osata löysätä siisteydessä, mutta kun on oppinut johonkin niin vaikea on päästää irti... tuntuu ettei lattioita kertakaikkiaan voi jättää pesemättä! Mä kans tykkään että on siistiä ja puhdasta.. pitää koittaa varmaan joku viikko jättää vaan lattiat pesemättä. :D

Sitten se vasta riemuksi muuttuu, kun on ensin vauva-ajan väsymys, sitten vaativat taaperot, sitten työt ja touhuavat leikki-ikäiset.. Helpottanee, kun muuttavat pois kotonta.

[QUOTE="vierailija";29644891]Rankkaa on, ja vaatii paljon taukoja välissä. Nyt tosin loppu siivoamiset ja kaikki muukin. Viikkoja saman verran kuin sinulla, mutta supistuksiaon tullut niin kovasti että paikat jo vähän auenneet ja vaarana ennenaikainen synnytys. Kannattaa siis kuunnella itteään eikä rehkiä liikaa[/QUOTE]

Oijoi.. tuo on kyllä paha tilanne. Jaksamisia sinulle! Oon kyllä monesti ajatellu tuon kaltaista tilannetta... miten ihmeessä sitä selviäis.

En mä loppuraskaudesta jaksakaan. En pysty esim. imuroimaan sängyn alta kun ei vaan taivu :D. Mies hoiti imuroimiset tuolloin. Vaikka oli ä-lomalla ja kotona. Mutta kun ei pysty niin ei pysty.

Kunnolla on ollut tapana siivota täälläkin pitkin viikkoa pidetyn ylläpidon päälle siis. Lauantaisin aamupäivä menee siivotessa, jonka jälkeen on tehty jotain lapsen mielestä kivaa. Normaalisti tähän kaikkeen (Jääkaapin läpikäynti, pölyt, imurointi, petivaatteiden vaihto, pyykkäys, vessojen pesu jne.) on mennyt puolitoista tuntia ilman hoppua. Rutiini kun on hommaan niin selkeä.

Mutta nyt; viime viikolla sain YKSIN ilman lapsen keskeytyksiä siivota rauhassa ja tuntui ettei hommat valmistu ikinä. Aikaa meni päälle kaksi tuntia, vaikka koko ajan koitti tehdä. Kumartelu on hankalaa, mitään raskasta en enää nostele (pitäisi sohvan alle uskaltaa miehen avustuksella joku päivä kurkistaa imurin kanssa) ja muutenkin onhan tämä jo hidasta. Onneksi perussiisteys on kohdillaan ja omien olojen mukaan mennään.

Viikkoja saman verran kuin aloittajalla.

[QUOTE="a.p";29644927]:D voi että se on oikeasti riemua ja onnea sitte ku vauva on syntyny!! Suurta väsymystä mulla ei ole koskaan vauva-aikoina ollut, vaikka useampi lapsi jo onkin. :)[/QUOTE]

Mulla ei myöskään ole vauva aikana ollut mitään väsymystä. Raskausaikana sitäkin enemmän, erityisesti siinä loppuvaiheessa.

En siivoa pahemmin. Ei ole viikkoja vielä kolmeakymmentäkään, mutta jo pitkään supistellut niin, että isommista siivouksista on ollut turha unelmoida. Pari telineellistä pyykkiä kaappiin kerralla on sekin välillä liikaa.

[QUOTE="a.p";29644922]Oijoi.. tuo on kyllä paha tilanne. Jaksamisia sinulle! Oon kyllä monesti ajatellu tuon kaltaista tilannetta... miten ihmeessä sitä selviäis.[/QUOTE]

Kiitos! Viikon makasin osastolla ja kun supparit rauhoittuivat niin pääsin kotiin. Pakko vaan makoilla, en halua sairaalaan takaisin enkä tietenkään että vauva syntyy liian aikaisin. Kyllähän tässä on katsottava läpi sormien nurkissa pyöriviä villakoiria, ne tuntuvat melko pieneltä asialta nyt. Mies käy töissä, kaupassa, hakee lapset hoidosta, laittaa ruuan, lenkittää koirat, kylvettää lapset ja illalla vielä pyörittää yhteistä yritystämme. Ei viitti siivoamisesta sanoa, imuroi kyllä ja pesee vessan kun jaksaa ja ehtii :)

Välillä paremmin ja välillä huonommin. Nyt on taas huono kausi menossa, rv 31 kuten aloittajallakin ja siihen vielä pisteenä iin päälle järkyttävä flunssa. No, sain kuitenkin nenän niistelyn ohessa lounaan perheelle tehtyä sekä pyykit pestyä, kaiken muun on saanut mies hoitaa ja juosta vanhempien muksujen perässä.

Yhteistyössä