Miten te köyhät äidit selviätte vauva-ajasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Itse odotan vauvaa ihan alussa vasta, minulla on myös esikoululainen. Olen tällä hetkellä määräaikaisessa työssä. Pidän tämän lapsen vaikka mies panikoi tällä hetkellä paljon. Joten miten te "köyhät äidit selviätte yksinään vauvan ja toisen lapsen kanssa rahallisesti? Itsellä on vielä menossa opintolainan takaisin maksu kauheine korkoineen. Yh minusta on selvästi tulossa ja uuden asunnon metsästys menossa.
Hyviä neuvoja kaivataan...

Köyhä olen minäkin mutta mulla on tietenki se etu että en ole yksin. Vaikka mieskään ei rikas ole niin yhdessä pärjätään. Kaikki vauvan tarvikkeet ja vaatteet ollaan saatu tai ostettu käytettynä. Vaipoissa säästää jo käyttää kestoja, varsinkin jos käyttää harsoja joiden hankintaan ei kauheaa pääomaa tarvi. Ja kyllähän se sitä valtioltakn avustuksia saa, jos ei muuten pärjää.

Hyvin? Mulla oli myös esikoinen eskarissa kun toisen sain. Yksin. Opinnot on kesken vielä (aloitin, kun hoitovapaa esikoisesta päättyi) ja rahatilanne ei todellakaan ole ykkönen. Olen säästänyt kaikki vanhat tarvikkeet, joten sellaisia ei hirveästi tarvinnut ostella. Eikä siihen vauvaan aluksi edes oikeastaan kulu mitään. Olen täysimettänyt molemmat, joten ainoa suora kustannus ovat olleet vaipat. Minun ainoa ongelmani on, että haluaisin vielä ainakin yhden vauvan... Yksin.

Yhteistyössä