Miten te kestätte jotain aivan tosi voimakkaita tunteita!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi reissu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi reissu

Vieras
Ärsyttää niin vietävästi. Niin paljo, ettei tiedä mitä tekee tämän tunteen vallassa. Mies ärsyttää. Ollaan lähössä reisuun. Sovittiin et startataan klo 13.00, sitten pikkuhiljaa se siirty klo 14. Ite ajat sitte valmiina odotellu, kaikki pakattuna autoon. Mies laahkasee pitkin kämppää, muka tekevinään jotain tärkeetä vielä ennen lähtöä. Pakkaaki kait kaikkea turhaa mukaan varalta. Voi ****** ottaa päästä. Ei kertakaikkiaan kestä. Joo on mullaki murheet. Tiedän sen, mutta joskus joku tunne on niin voimakas, ettei oikein tiedä mitä tekee sille. Saakeli vieköön tautisen tolovana kuuluu vaan miehen suusta ku yritän vaivihkaa kysyä, että joko mentäis. Äijä tulee vastaan pyyhe päällä, et mä meen nyt saunaan, en aio paskasena reissuun lähtee.

Joo, en kestäis odottamista tuollai. Onneksi mä puhkun ja puhisen sen verran huomiotaherättävästi (näin mulle kerrottu), ettei ihmisille tule mieleen odotuttaa minua.

Tjaa. En osanut ajatella, että voimakkaita tunteita koskevassa avauksessa käsitellään jotain tällaista. Luultavasti en jaksa tuntea ns. voimakkaasti tällaisten arkiturhaumien kohdalla, muutenhan sitä ei ennättäisi muuta tehdäkkään kun kärvistää.

Jonkinlaista asennemuutosta suosittelen.

En yrittäisi vaivihkaa kysellä lähdöstä, vaan antaisin jo kuulua mitä mieltä olen viivyttelystä. Jos olen lapset ruokkinut ja kaiken valmistellut reissua varten, niin miehen pitää kyllä saada itsensä valmiiksi sovittuun aikaan. Eihän siitä mitään tule jos lapset alkaisivat kitistä nälkää kesken matkan, kuopus odottelisi väsyneenä isää saunasta (päiväunet olisi jätetty automatkalle) jne.

Yhteistyössä