Miten te epäsäännöllisestä kierrosta kärsivät ootte raskautuneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja WompaTiger
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

WompaTiger

Aktiivinen jäsen
05.06.2008
4 305
0
36
Eli kiertosi ja kuin pian tärppäs?

Itellä pillerien lopetuksen jälkeen ollu kierto 28-59 päivää. tjottailtu ollaan nyt 4kk. Olisi jo aika alkaa kunnolla yrittämään, kun mitään ei ole kuulunut, mutta ensin pitäis kai tasata kierto - hormooneillako? Nyt kp.30 meneillään, nännit kipeet, eli menkat alkaa luultavasti taas vasta joskus kp 40 jällkeen, kun ensin lakkaa nännikipu ja sitten kipeytyy koko rinnat.

Mulla on tosi epäsäännöllinen kierto, ja vielä epäsäännöllisempi se oli pillereiden lopettamisen jälkeen (nyt, kun oon ollut vuosia ilman hormonaalista ehkäisyä, on kierto "säännöllinen" eli 27-38 päivää, aikaisemmin se oli mitä tahansa 11-65 päivän välillä ).
Esikoista yrittäessä tärppäsi tokasta tai kolmannesta (riippuu, lasketaanko yksi 9 päivän "kierto" kuukautiskierroksi vai välivuodoksi) kierrosta, ei tosin varsinaisesti edes yritetty raskautta mutta ehkäisy oli jätetty pois "tulee jos on tullakseen"- periaatteella. Kuopus sai alkunsa ihan ilman yrittämistäkin. Eli mulle raskaaksitulo on ollut helppoa, epäsäännöllisestä ja pitkästäkin kierrosta huolimatta.

4 kk on vielä aika lyhyt aika, ja hormonitoiminta voi olla pillereiden jäljiltä sekaisin, mutta ymmärrän että haluaisit jo raskaaksi :hug:

Lääkäri totesi minulle, että "joka toinen päivä, niin olet vuoden sisällä raskaana, luultavasti nopeammin." Totesi samalla, että saa ottaa rauhallisesti, ennen oli alta 30 v suositus 1,5 vuotta yritystä ennen tutkimuksia ja hänen kokemuksensa tämä suositus olisi vieläkin käypä, vaikka virallisesti nykyään 1 v raja.

terolutien avulla kaksi raskautta ja lasta. ilman teroluteja ei tule mitään.. eli mulla johtuu siitö keltarauhasesta että en raskaudu muuten..kummallkin kerralla olen 3kk syönyt teroja ja niiden viimesten jälkeen ei sitte oo alkanut menkat enää kun olen tuullut raskaaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mulla on tosi epäsäännöllinen kierto, ja vielä epäsäännöllisempi se oli pillereiden lopettamisen jälkeen (nyt, kun oon ollut vuosia ilman hormonaalista ehkäisyä, on kierto "säännöllinen" eli 27-38 päivää, aikaisemmin se oli mitä tahansa 11-65 päivän välillä ).
Esikoista yrittäessä tärppäsi tokasta tai kolmannesta (riippuu, lasketaanko yksi 9 päivän "kierto" kuukautiskierroksi vai välivuodoksi) kierrosta, ei tosin varsinaisesti edes yritetty raskautta mutta ehkäisy oli jätetty pois "tulee jos on tullakseen"- periaatteella. Kuopus sai alkunsa ihan ilman yrittämistäkin. Eli mulle raskaaksitulo on ollut helppoa, epäsäännöllisestä ja pitkästäkin kierrosta huolimatta.

4 kk on vielä aika lyhyt aika, ja hormonitoiminta voi olla pillereiden jäljiltä sekaisin, mutta ymmärrän että haluaisit jo raskaaksi :hug:

4kk on ikuisuus!! Vauvasta haaveillu koko ikäni, niin nyt kun se saisi tulla, eikä sitten tulekaan niin ihan malttamaton. Pyörii vaan kamalat ajatukset päässä, että entä jos en saa lainkaan vauvaa. Että toimiiko kroppa lainkaan niinkuin pitäisi, ovuloinko lainkaan jne. Suhteellisen ahkeraan kun pupuillaankin.

4 kertaa olen raskautunut ilman hormoneja. toivottavasti vielä viidennen kerran tärppäisi. odottavan aika vain on pitkä, tekisi mieli hakea hormoneja avuksi mutta odotellaan vielä josko ei tarvitsisi.

Mulla kans oli tosi epäsäännölliset,välit heitteli muutamasta päivästä kuukauteen,kerran kierron pituudeks tuli 9viikkoa. Mut ihme kyllä mä oon tullu raskaaks tyyliin,kun vaan ajattelikin seksiä. Esikko kerta laakista (yks ainut kerta kun jäi kortsu pois) kakkonen tärppäs keskenmenon jälkeen heti (tietty ootettiin ne ekat menkat ennen ku oli lupa yrittää uudelleen) ja kolmonen päätti tulla vaikka söin pillereitä. Kaikki on niin yksilöllisiä ja erilaisia,tsemppiä!Kyllä se vielä onnistuu :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja heip:
terolutien avulla kaksi raskautta ja lasta. ilman teroluteja ei tule mitään.. eli mulla johtuu siitö keltarauhasesta että en raskaudu muuten..kummallkin kerralla olen 3kk syönyt teroja ja niiden viimesten jälkeen ei sitte oo alkanut menkat enää kun olen tuullut raskaaksi.

lisään vielä että,
mutta 4kk on todella lyhyt aika yritää lasta. me yritettiin kumpaakin n. 1,5v.

En tiedä... Samalla tavalla. kuin muutkin. :saint:

Lääkärikin ihmetteli raskauksiani, mutta minulla oli selitys heti valmiina: "On ollu hyvin siemenessä..." :whistle:

Eli mitä vähemmän miettii ja stressaa, sitä parempi.

lisään vielä että,

Sama tilanne eli kumpaakin raskautta yritetty vähän reilu 1,5 vuotta ennen kuin tärppäs. Mulla kierto ollut 40-60 pv ja aika epäsäännöllinen vaihtelukin vielä.

Tuntuuhan se pitkältä ajalta jos jotakin oikein kovin haluaa. Itse tätä nyt masussa kasvavaa kakkosta varten jo tiesin ettei ihan heti onnistu joten oli jo enemmän kärsivällisyyttä. Ensimmäisen kanssa olin jo muutaman kuukauden jälkeen ihan epätoivoinen ja varma ettei meille tule koskaan vauvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Masuttaja:

lisään vielä että,

Sama tilanne eli kumpaakin raskautta yritetty vähän reilu 1,5 vuotta ennen kuin tärppäs. Mulla kierto ollut 40-60 pv ja aika epäsäännöllinen vaihtelukin vielä.

Tuntuuhan se pitkältä ajalta jos jotakin oikein kovin haluaa. Itse tätä nyt masussa kasvavaa kakkosta varten jo tiesin ettei ihan heti onnistu joten oli jo enemmän kärsivällisyyttä. Ensimmäisen kanssa olin jo muutaman kuukauden jälkeen ihan epätoivoinen ja varma ettei meille tule koskaan vauvaa.

Mä oon kyllä kanssa jo ihan varma, että ei varmasti ikinä tule vauvaa. Mä haluisin niin kovasti sen vauvan! Tiette varmaan sen kamalan vauvankaipuun, kun kohdusta säteilee sellanen järkyttävä, melkein fyysinen kipu, kun syli on niin tyhjä. Tähän vielä yli vuosi lisää ja oon hermoraunio.

Alkuperäinen kirjoittaja hiphei:
Anteeks nyt vaan mutta 4 kk on lyhyt kovasti lyhyt aika. Kärsimätön saa olla, mutta kaikki ei vaan tule raskaaksi kertatökkäsyllä. ;)

Kyllä mä sen tiedän ja ymmärrän. Lähinnä ärsyttää se, että kierrolla ei oo mitään logiikkaa, pelkään, että kroppa ei toimikaan niinkun pitäis ja en esim. ovuloi lainkaan tms. Pitää varmaan tarkistaa asia ovulaatiotesteillä. Sais ainakin siihen varmuuden, että ei johdu siitä.

Yhteistyössä