miten te ekaa lasta odottaneet valitsitte vaunut? Suositusten perusteella vai miten?

  • Viestiketjun aloittaja kertokaas mulle
  • Ensimmäinen viesti
kertokaas mulle
Eli en nyt hae suosituksia hyvistä vaunuista, vaan uteliaana haluaisin tietää, että miten päädyitte haluamaan joitakin tiettyjä kriteerejä. Jos teille sanottiin, että nämä vaunut on tukevat, niin uskoitteko että muut on huteria?

Kuinka te tiesitte missä tulette liikkumaan vauvan kanssa, ja kuinka paljon?

Entäpä se pehmeä/kova koppa?

Itse pähkäilen vaunut´ja, mutta en tiedä mistä aloittaa, malleja on niin paljon, ja vaikea ennustaa millaista elo vauvan kanssa sitten tulee olemaan. (siis haluanko näppärät shoppailuvaunut vai jykevät vaunut jne..)
 
AnniHelena71harmaana
Minä ajattelin näitä seikkoja: omat säilytystilat (esikoisen aikaan pienet), miten pitkäaikaiseen käyttöön vaunut halutaan (minä halusin pelit jotka menevät ratasiän loppuun asti), pitääkö lasta kantaa kopassa (meillä piti rattaat jättää alas vaunuvarastoon ja kävellä/mennä hissillä vauvaa kopassa kantaen ylös asuntoon), millaisessa maastossa enimmäkseen kävelen ja millaisia lenkkejä (meillä päivittäiset koiranulkoilutukset säässä kuin säässä ja myös lumessa ja maastossa), mikä mahtuu auton takaboksiin. Siinäpä ne tärkeimmät kriteerit.
 
vieras
Omat ratkaisut tulivat useamman myyjän neuvojan perusteella. Niistä suodatettiin ja järkeiltiin oma päätös meidän tarpeisiin. Ei ostettu niitä eniten suositeltuja. Tyytyväisiä ollan oltu.
 
Ostin kaverilta vähän käytetyt saman vuoden malliset. Ihan hyvät ollu. Tosi jykevät, tosin voisivat olla helpommat nostaa autoon. Tosin eikai mitkään yhdistelmärattaat oo. Hyvät täällä sorateillä. Varmaankaan ei mitkään pienipyöräiset rimpulat täällä olis palvelleetkaan.
 
AnniHelena71harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena71harmaana:
Minä ajattelin näitä seikkoja: omat säilytystilat (esikoisen aikaan pienet), miten pitkäaikaiseen käyttöön vaunut halutaan (minä halusin pelit jotka menevät ratasiän loppuun asti), pitääkö lasta kantaa kopassa (meillä piti rattaat jättää alas vaunuvarastoon ja kävellä/mennä hissillä vauvaa kopassa kantaen ylös asuntoon), millaisessa maastossa enimmäkseen kävelen ja millaisia lenkkejä (meillä päivittäiset koiranulkoilutukset säässä kuin säässä ja myös lumessa ja maastossa), mikä mahtuu auton takaboksiin. Siinäpä ne tärkeimmät kriteerit.
Niin ja näiden kriteereiden kanssa mentiin kauppaan ja valittiin itselle mieluisimmat. AT-lastenturvassa oli ainakin silloin todella hyvät ja asiantuntevat myyjät.
 
vaunufriikki
Olin nähnyt kaupungilla pienet ja kätevät rattaat ja halusin meille samanlaiset. Tykkäsin siis ulkonäöstä, mutta myös ominaisuuksista (=heittoaisa, pehmeä koppa, ilmakumipyörät jne).

Ps. Perussääntö on kyllä se, että mitä isommat ja painavammat vaunut ovat, sen enemmän ne vähänkin lapsen kasvettua kaduttavat.
 
Otettiin sellaset millä pääsee maalla, kelissä missä hyvänsä. Ja niin on päässyt! Mummi ne meille maksoi, et sikäli ei ollu rahasta kiinni, joten saatiin kyllä aika rauhassa valita. Yhdistelmät on ja se on toiminu mainiosti.

Maalla asutaan, joten oli oleellista että ovat tukevat ja isopyöräiset vaunut, kaupungissa tosin toimivat yhtä hyvin, vaikka eivät ihan pienintä mallia olekaan. Koppa vaihtoehtoja en edes miettinyt, se ei ollut oleellista, mutta kovalla kopalla nuo ovat. Koppa kun ei meillä ollut käytössä kuin muutaman kuukauden, tyttö oppi nousemaan ylös niin eihän sitä voinut vaunuissa nukuttaa. Merkistä sen verran, että mulla oli useita positiivisia kokemuksia kavereiden lasten vaunuista, ja se oli yksi syy että päädyttiin nimenomaan tähän merkkiin.
 
mammaliii
Väri, ei saanut olla musta/punainen vaan joku neutraali..(beiget löyty) Helppo kasata, ettei tarvii missää kauppakeskuksen/kaupan pihalla alkaa miettiä että mistä pitikää painaa ja mistä vetää..:D Sitte käytii kiertelemässä ja mietittiin ja ihastuin täysin nuihin vaunuihin kuin meillä, plussaa oli noiden muiden kriteerien lisäksi tuo teleskooppiaisa, mies on kuitenkin sen verta pidempi että hänen on parempi työntää kun saa korkeaksi aisan... Yhdistelmät oli myös yksi kriteereistä, ettei tarvii sitte erikseen taas ostaa rattaita.. ja pehmeä kantokoppa, koska tilan puute olis tullut vastaan nyt kun sitä kovaa koppaa olis alkanu säilyttämään... Niin enkä halunnut mitään 800? vaunuja, vaikkei itse niitä edes maksettu, musta oli typerää laittaa niin paljon kiinni vaunuihin kun yhtä hyvät(ellei jopa paremmat) sai puolet halvemmalla..
 
kinuski
Menin liikkeeseen ja katsoin missä kivoin kuosi (siihen aikaan vaunuissa oli vielä paljon kuosivaihtoehtoja, kuvia yms...) ja isot pyörät halusin, mutta en ilmakumirenkailla, niin ja halusin yhdistelmät kovalla kopalla. Tiesin että kävellään paljon koska mulla ei ollut autoa, ja halusin että vaunut kulkee lumihangessakin hyvin ja on kevyet. Tästä jo 9v aikaa, ja nuo meidän yhdistelmät on edelleen käytössä (tosin ei meillä) ja vieläkin täysin ehjät, tukevat ja hyvät, ei natise tms. Kuosi ei vaan enää ole tätä päivää :D
 
Työkaveri sanoi että tässä on teille edullisesti hyvät vaunut, heidän kahdella lapsella olleet ja ite ollu tosi tyytyväinen :D Hyvät ne olikin, Emmaljungat, meillä ne kesti 2 ja ½ lasta kunnes hajos niin että piti hankkia uudet.
 
Oon siitä etuoikeutetussa asemassa, että oon jo parin vuoden ajan päässy tesmaamaan vaunuja ystävä-/sukulaispiirissä. B) Siis olen käyttäny muiden pirpanoita vaunulenkeillä ja aina työnnelly milloin kenenkin vaunuja.

Tällä perusteella osasin sanoa, et ainakaan Briot, Hartanit ja kolmipyöräset ei ole meidän juttu. Sit ulkonäkö rankkas muita merkkejä pois (ei mun makuun). Lopuista valkkasin sen mukaan, mikä miellytti silmää ja missä oli ne ominaisuudet, joita olin noiden vuosien aikana todennut tarvitsevani (meille ei kovaa koppaa, tosin sit käytössä totesin, et sama se, kun en sitä koppaa tuosta ole irrottanu kuitenkaan kuin ehkä kerran). Lopulta jäljelle jäi kaksi, joista toisesta ei ollu keneltäkään tutulla käyttökokemusta, toisesta taas on aika paljonkin, joten otettiin sitten ne jälkimmäiset. :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kertokaas mulle:
Eli en nyt hae suosituksia hyvistä vaunuista, vaan uteliaana haluaisin tietää, että miten päädyitte haluamaan joitakin tiettyjä kriteerejä. Jos teille sanottiin, että nämä vaunut on tukevat, niin uskoitteko että muut on huteria?

Kuinka te tiesitte missä tulette liikkumaan vauvan kanssa, ja kuinka paljon?

Entäpä se pehmeä/kova koppa?

Itse pähkäilen vaunut´ja, mutta en tiedä mistä aloittaa, malleja on niin paljon, ja vaikea ennustaa millaista elo vauvan kanssa sitten tulee olemaan. (siis haluanko näppärät shoppailuvaunut vai jykevät vaunut jne..)
Kyllä se on hinta ja laatu, jotka kulkevat käsikädessä vaunuissa =).
Halvalla et saa hyvää.
 
Meillä Emmaljungan -05 uutena ostetut yhdistelmävaunut jossa pehmeä kantokoppa,heittoaisa,ilmakumipyörät,hyttyssuoja,sadesuoja.
Vaunuilla on liikuttu maalla sekä kaupungissa ja hyvin ovat kestäneet ja ovista sisään mahtuneet Koppa kesti hyvin käyttöä sen ajan mitä poika siihen mahtui eli 1. vuoden.Kankaiset osat on helppo puhdistaa kun poika niissä edelleenkin päikkäreitä nukkuu :)
 
hmm
tein vertailua. listasin kaikki ominaisuudet, joita vaunuilta halusin, ja sen perusteella sitten päädyin, mihin päädyin. (kävin siis lopuksi muutamia liikkeessä katsomassa, mutta ostin käytettyinä kuitenkin)

joo, oon aika perusteellinen tyyppi :D
 

Yhteistyössä