Miten täytätte päivän tyhjiä hetkiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummeliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Koneella istun toisinaan,kun on aikaa,joskus katselen televisiota..samalla tulee orjailtua vaatteita tai rikkoutuneita leluja tms.
Kirjoittelen blogia ja suunnittelen mahdollista seuraavan viikon ruokalistaa tai muita menoja tms.
okoan myös reseptejä ja isoon kirjaan kirjoittelen ylös hyväksi todettuja ja koristelen lehdistä leikatuilla sekä oma piirtämillä kuvilla reseptikirjan sivuja sitten..
Kyllä aina tekemistä löytyy. :)

Nämä ovat niitä tyhjiä hetkiä. Kun olen täällä. Etsin ketjuja joihin voisin vastailla, jos niistä olisi kysyjille apua :)

Nyt siis hetki on tyhjä siksi, kun vauva nukahti syliin enkä henno liikahtaa, ja ulottuvilla ei ole mitään lukemistakaan. Käsityökin on toisella pöydällä. En viitsi alkaa surffailla, kun pian käy niin että koko näyttö pursuu välilehdistä ja sitten jään pian lopuksi iltapäivää niitä lukemaan vaikka vauva heräisikin.

Mummeliisa, minusta tuntuu että sinä olet niin sosiaalinen ja aktiivinen ihminen, että sinulle ei riitä tyhjän hetken täytteeksi mikään pasiivinen tekeminen/yksisuuntainen tekeminen. Kaipaat vastakaikua ihmiseltä. Mitä sellaisia asioita olisi, joissa voisit sitä toteuttaa kotoa?

Juuh. Tosin puhun paremmin kuin kirjoitan.
:)

Mulla olisi pienoinen pulma tuon ruotsin suhteen, koulussa olin siinä hyvä, mutta koulusta on sen verran aikaa, että järki ei juokse. Tekisi kovasti mieleni kirjoittaa kirje eräälle ihmiselle Ruotsiin, mutta... minun pitäisi varmaan näyttää se jollekulle ennen lähetystä, etten lähetä jotain tosi, tosi omituista versiota. Ei sinua (tai jotakuta muuta kielitaitoista?) huvittaisi lukaista semmoista, jos joskus olisi niin pitkä "tyhjä hetki", että saisin kirjoitettua sen?

Täydellisyys sikseen, mutta jos edes jotakin melkein ymmärrettävää syntyisi? Prepositiot mulla varmaan eniten tökkivät. Edes puoli sivua kun saisi kokoon...

[QUOTE="jojo";25453064]Mulla olisi pienoinen pulma tuon ruotsin suhteen, koulussa olin siinä hyvä, mutta koulusta on sen verran aikaa, että järki ei juokse. Tekisi kovasti mieleni kirjoittaa kirje eräälle ihmiselle Ruotsiin, mutta... minun pitäisi varmaan näyttää se jollekulle ennen lähetystä, etten lähetä jotain tosi, tosi omituista versiota. Ei sinua (tai jotakuta muuta kielitaitoista?) huvittaisi lukaista semmoista, jos joskus olisi niin pitkä "tyhjä hetki", että saisin kirjoitettua sen?

Täydellisyys sikseen, mutta jos edes jotakin melkein ymmärrettävää syntyisi? Prepositiot mulla varmaan eniten tökkivät. Edes puoli sivua kun saisi kokoon...[/QUOTE]

Pistä yksityisviestinä, niin oikoluen.

[QUOTE="vieras";25453036]

Mummeliisa, minusta tuntuu että sinä olet niin sosiaalinen ja aktiivinen ihminen, että sinulle ei riitä tyhjän hetken täytteeksi mikään pasiivinen tekeminen/yksisuuntainen tekeminen. Kaipaat vastakaikua ihmiseltä. Mitä sellaisia asioita olisi, joissa voisit sitä toteuttaa kotoa?[/QUOTE]

Vaikea sanoa.
Minulla on täällä kyllä kaikenlaista tohinaa eli mies tekee työhuoneessa omia töitään ja paikalla on neljä lasta (2, 4, 5 ja 6-vuotiaat). Varsinaisesta tekemisen puutteesta en kärsi mutta pohdinnainaiheiden tms kylläkin.
Muutama viikko menee kohtuullisesti.
Sen jälkeen alan joko passivoitua (tai tällä kertaa vaihtoehtoisesti palaan kouluun ja töihin sairaslomasta huolimatta, mikä ei sekään pitkän päälle kovin hyvä vaihtoehto.)

[QUOTE="vieras";25453296]Minulla on ADD, joten kaipaan mahdollisimman paljon tyhjiä hetkiä. Ongelma on ihan toisenlainen eli miten kestäisi niitä "täysiä hetkiä".[/QUOTE]

Joo. Minulla taas toinen ääripää eli toimin parhaiten kun on "sata rautaa tulessa."
Aivoihin sekin lopulta pohjimmiltaan liittyy. On joko defekti tai ominaisuus - ihan sen mukaan mitä "normaalina" pitää.

OT, Mummeliisa, onko sulla pitkäkin sairasloma "lusittavana"?, pikaista toipumista toivotan :)

Jatkan haaveilua tyhjistä hetkistä...päivistä...viikoista, viikon jälkeen voisi alkaa jo tökkiä :D

[QUOTE="tutkija";25453353]mikset lue jotain, mistä saisit ajatuksille ruokaa?[/QUOTE]

Luen kyllä, mutta jostain syystä nykyään kiehtoo enemmän opiskeluun liittyvät jutut kuin fiktio. Se toki kiehtovaa ja nautinnollistakin, mutta se myös pitkän päälle turhauttaa, kun yrittää elää siten että EI päätoimiopiskelisi.

[QUOTE="vieras";25453373]OT, Mummeliisa, onko sulla pitkäkin sairasloma "lusittavana"?, pikaista toipumista toivotan :)

Jatkan haaveilua tyhjistä hetkistä...päivistä...viikoista, viikon jälkeen voisi alkaa jo tökkiä :D[/QUOTE]

Kiitos. Näillä näkymin on pitkkähkö "kakku" eli juuri siksi minä näitä elämänuudelleenjärjestelyjä yritän tehdä, etten sen kummemmin hajoaisi kuin lipsahtaisi etuajassa takaisin hommiinkaan.

Jälkimmäistä olen kokeillut pariin otteeseen ja se tuppaa johtamaan siihen, että tovin päästä tarjotaan vain entistä pidempää lomaa entistä tiukemmin restriktioin.
Siitä syntyy helposti ikävä kierre.

Kiitos. Näillä näkymin on pitkkähkö "kakku" eli juuri siksi minä näitä elämänuudelleenjärjestelyjä yritän tehdä, etten sen kummemmin hajoaisi kuin lipsahtaisi etuajassa takaisin hommiinkaan.

Jälkimmäistä olen kokeillut pariin otteeseen ja se tuppaa johtamaan siihen, että tovin päästä tarjotaan vain entistä pidempää lomaa entistä tiukemmin restriktioin.
Siitä syntyy helposti ikävä kierre.

Hankala yhtälö kieltämättä, varsinkin jos ei tunne itseään kovin sairaaksi, eli vahingossa voi intoutua tekemmään liikaa.
Miten olis jonkun uuden kielen opiskelu tyhjinä hetkinä, siis ilman suoritus tai edistymispaineita :)

[QUOTE="vieras";25453572]Hankala yhtälö kieltämättä, varsinkin jos ei tunne itseään kovin sairaaksi, eli vahingossa voi intoutua tekemmään liikaa.
Miten olis jonkun uuden kielen opiskelu tyhjinä hetkinä, siis ilman suoritus tai edistymispaineita :)[/QUOTE]

Vaikka onhan se silti sitä opiskelua, eli huono vinkki minulta.

Yhteistyössä