Miten tätä parisuhdetta muka voi hoitaa?

Tyyris Tyllerö

Aktiivinen jäsen
05.12.2005
5 944
1
36
Jos mies ei puhu eikä suostu tekemään mitään yhdessä |O

On iltavuorossa tämän viikon. Mä vien lapset aamulla tarhaan ja meillä olis yhteistä kahdenkeskistä aikaa ihan näin päivällä ja mahdollisuus tehdä vaikka mitä. Mut ei. Aamut istuu tuppisuuna, syö ja juo kahvia nenä kiinni jossain musalehdessä. Ei kuule mitään mitä sille sanon eikä puhu itsekään. Sit siirtyy koneelle surffailemaan, ei kuule eikä puhu edelleenkään. Ja nyt sit häipy alakertaan moottoripyörää rassaamaan, kunnes tulee takasin, syö ja lähtee töihin...

Ulkona ihana auringonpaiste ja kaikki. Ehdotin yhteistä kävelylenkkiä, ihan hissuksiin vaan. Ei kiinnosta. Ehdotin, että mentäs kaupungille, ehkä vaikka käytäs kahvilla jossain. Ei kiinnosta. Pyysin, että ehdottas sit ite jotain. Ei tullu ehdotuksia.

Kaverinsa pistäytyi ja sille kyllä sit riitti juttua ja näin päin pois. Sopivat treeneistä, keikasta sun muusta. Tuli aika loukattu olo...

Tiiättekö, että on ihan vitun hankalaa edes yrittää saada asioita parempaan suuntaan tällä tavalla.

Hitto että on tutun kuuloista! |O :hug:
Mua raivostuttaa kun tuon ukon kanssa ei voi puhua mistään!Itse sitten pahan oloni mielessä pidän kun en saa puhuttua miehelle tunteistani tai mistään mitä mä haluaisin ja mitä toivoisin!
"Älä jaksa" tia "En mä jaksa nyt ku oli raskas työpäivä" tai jotain vastaavaa..
Sitten kun on ilmiriita, huutoa ja loukkauksia lentää niin kaikki saadaan sanottua. :|

Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:
mua ei enää pitkään aikaan oo ees kiinnostanu mikään suhteen hoitaminen tai asioiden parantaminen,alkaa oleen melkolailla ihan sama..

Mua kiinnostaa yrittää todellakin, koska nyt ollaan siinä tilassa, että tää kallistuu joko suuntaan tai toiseen. Ja mieluummin sitä aina yrittää viimeiseen asti taistella parisuhteen puolesta.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Sanoitko sä sille miehelle että tajuatko hemmetin aasi, sä loukkaat mua??!!

Se on mies. Ei ehkä mene rivien välistä perille, mitenkään ketään halveksimatta. :/

Joo tuo on tosi että ei ne tajua!
Mä joskus itkun kanssa huutanut että "etkö sä saatana tajua kuin pahalta musta tuntuu!!?? |O "
Nii mies on sitten että "Ai, niinkö?Emmä tajunnut.Miks et oo sanonu mitään" :headwall: :heart: Argh..

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:
mua ei enää pitkään aikaan oo ees kiinnostanu mikään suhteen hoitaminen tai asioiden parantaminen,alkaa oleen melkolailla ihan sama..

Mua kiinnostaa yrittää todellakin, koska nyt ollaan siinä tilassa, että tää kallistuu joko suuntaan tai toiseen. Ja mieluummin sitä aina yrittää viimeiseen asti taistella parisuhteen puolesta.

jep,meillä vaan on jo ohitettu tuo vaihe..
mut ei se auta ku rautalangasta vääntää jos ei se mies tajua et jotain ois nyt tehtävä..

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Sanoitko sä sille miehelle että tajuatko hemmetin aasi, sä loukkaat mua??!!

Se on mies. Ei ehkä mene rivien välistä perille, mitenkään ketään halveksimatta. :/

Sanoin. Sano vaan, että syy on mun, koska oon tämmöinen.

Öööö... siis mitähän oon tänä aamuna tehny väärin? Sai nukkua niin kauan kuin halus, sai seksiä ku heräs ja on muutenki ollu niinkuin lystää ilman, että oisin valittanu.

Meillä sama juttu. Tämä on ihan kamalaa. Miestä ei kiinnosta juuri pätkääkään. Me ei edes puhuttais mitään, jos en minä puhu. Välillä hermostun todella. Miehestä on tullut kamalan kärttyinen, vaikka yritän antaa hänelle paljon aikaa harrastuksiin.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Miksi olet muuten itse kotona????

No kun ei oo töitä. Ja se ei oo tämän kysymyksen pointti.

Ei oo pointti tämäkään, mutta miksi lapset pitää viedä tarhaan?
Jos se mieski lähtis paremmin liikenteeseen, kun sanoisit, että on pakko lähteä sun ja lasten kanssa ulkoilemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Miksi olet muuten itse kotona????

No kun ei oo töitä. Ja se ei oo tämän kysymyksen pointti.

Ei oo pointti tämäkään, mutta miksi lapset pitää viedä tarhaan?
Jos se mieski lähtis paremmin liikenteeseen, kun sanoisit, että on pakko lähteä sun ja lasten kanssa ulkoilemaan.

Siks on lapset tarhassa, kun meillä oli vaan yhtä tappelua päivät täällä kotona. Siellä ovat erossa toisistaan ja saavat omia juttuja kumpikin. On tehny tosi hyvää. Ja isompi on siis eskarissa. Ja ei se oo KOSKAAN lähteny lasten kaa ulos sillonkaan, kun olivat kotona. Aina minä oon ollu ulkona, vieny luistelemaan, hiihtämään jne.

Joku kysy lasten ikiä, täyttävät 5 ja 7.

Minä olen myös miehelle sanonut, että minua loukkaa kamalasti se ettei minua huomioida. Viime syksystä mies on muuttunut. Olen yrittänyt tehdä kaikkeni mm. kannustin miestä lopettamaan työt, jossa ei viihtynyt ja aloittaan opinnot. Nyt ei ilmeisesti tuo opiskelukaan kiinnosta tai mistä tiedän, kun ei tuo puhu. Yritän lypsää siltä asioita, kun oikeasti tämä on mennyt sellaiseksi ettei mies puhu juuri mitään :'( Hermostuu lapsille jatkuvasti ja kiroilee.

Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Minä olen myös miehelle sanonut, että minua loukkaa kamalasti se ettei minua huomioida. Viime syksystä mies on muuttunut. Olen yrittänyt tehdä kaikkeni mm. kannustin miestä lopettamaan työt, jossa ei viihtynyt ja aloittaan opinnot. Nyt ei ilmeisesti tuo opiskelukaan kiinnosta tai mistä tiedän, kun ei tuo puhu. Yritän lypsää siltä asioita, kun oikeasti tämä on mennyt sellaiseksi ettei mies puhu juuri mitään :'( Hermostuu lapsille jatkuvasti ja kiroilee.

Tulee niin turha olo, kun tuntee olevansa vain kodinhoitaja ja äiti. Ei nainen eikä puoliso tai rakastettu. Jaksuja teille :hug:

mä joskus ihan pakotan ukkoni puhumaan asioista, kun tuntuu välillä et saa pihdeillä tuosta irti nyppiä mitä se tuumii. siis ihan konkreettisesti istutan miehen pöydän ääreen, suljen telkkarit ja musat ja otan lehdet sun muut pois. sanon että KATO MUA JA KUUNTELE ja sitten kerron miltä musta tuntuu. syyttämistä ja haukkumista koitan viimiseen asti välttää, kunhan vaan kerron että mua nyppii kun en tiedä missä mennään ja mitä mies ajattelee. yleensä tilanne siitä lähtee aukeemaan, mut ei aina. ukkoloilla se tuntuu ottavan aikansa että aukeevat ja saavat tokastua sen painavan asian ilmoille.

ja jos ei tämä ja putkipihdit auta niin saisko ammattilainen miehestäs irti jotain? tai sit se ammattilaisella uhkaaminen?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä joskus ihan pakotan ukkoni puhumaan asioista, kun tuntuu välillä et saa pihdeillä tuosta irti nyppiä mitä se tuumii. siis ihan konkreettisesti istutan miehen pöydän ääreen, suljen telkkarit ja musat ja otan lehdet sun muut pois. sanon että KATO MUA JA KUUNTELE ja sitten kerron miltä musta tuntuu. syyttämistä ja haukkumista koitan viimiseen asti välttää, kunhan vaan kerron että mua nyppii kun en tiedä missä mennään ja mitä mies ajattelee. yleensä tilanne siitä lähtee aukeemaan, mut ei aina. ukkoloilla se tuntuu ottavan aikansa että aukeevat ja saavat tokastua sen painavan asian ilmoille.

ja jos ei tämä ja putkipihdit auta niin saisko ammattilainen miehestäs irti jotain? tai sit se ammattilaisella uhkaaminen?

Tuota olen yrittäny. Päättyy siihen, että mies sanoo kaiken olevan minun syytä ja että mikään ei muutu, jos MINÄ en muutu. Hänessähän ei ole koskaan syytä mielestään. Negaa kritiikkiä ei osaa ottaa vastaan, ihan sama miten sen annat. Ammattilaiselle ei lähde.

Tuota olen yrittäny. Päättyy siihen, että mies sanoo kaiken olevan minun syytä ja että mikään ei muutu, jos MINÄ en muutu. Hänessähän ei ole koskaan syytä mielestään. Negaa kritiikkiä ei osaa ottaa vastaan, ihan sama miten sen annat. Ammattilaiselle ei lähde.

mä en ole lukenut sun viestejä aiemmin, eli en tiedä teiän tilanteesta... mutta siis mitkä/millaset asiat sen mielestä on sun syytä? miten sun pitäis sen mielestä muuttua ja onko sillä jotain aihetta olla sitä mieltä?

Kuulostaa kyllä tosi pahalta!Eikö mies halua edes yrittää?Ja millanen sä olet?mitä se sillä tarkoittaa??

:hug:

No tottahan se on että parisuhdetta ei voi yksin hoitaa :/

Kyllä siihen molempien panostus tarvitaan, muuten voi asiat mennä todella huonoon kuntoon :|

Mitä jos yrittäisit jutella miehellesi oikein kunnolla kasvotusten tai sitten voit kirjottaa sille vaikka kirjeen jonka hän voisi sitten rauhassa lukea.

Meillä ollut vähän ton kaltanen tilanne ja tiedän just kuinka turhauttavaa se on kun joutuu yksin yrittämään :hug:

mä en ole lukenut sun viestejä aiemmin, eli en tiedä teiän tilanteesta... mutta siis mitkä/millaset asiat sen mielestä on sun syytä? miten sun pitäis sen mielestä muuttua ja onko sillä jotain aihetta olla sitä mieltä?

No mun syytä on kireä ilmapiiri täällä kotona, meidän huonot välit, kaikki. Mä huudan paljon ja oon kireä, tiedän itekin, mutta kukapa ei olis tässä tilanteessa. Mies ei tee kotona MITÄÄN ns. yhteisiä hommia. Istuu netissä noin 50-60 tuntia viikossa työajan jälkeen. Ei tee lasten kanssa juurikaan mitään. Mä laitan ruuat, pesen pyykit, siivoan, ulkoilen lasten kanssa, hoidan ruokaostokset, teen lumitöitä ja leikkaan ruohoa, käytän harrastuksissa. Vieläkö laitan lisää? Hän ei vaan ymmärrä miksi olen uupunut... Kun omasta mielestään osallistuu riittävästi. Tätä jatkunut vuosikaudet.

Hyvin osaat itse kertoa, miltä sinusta tuntuu, millainen suhde teillä on jne.
Oletkos koskaan kirjoittanut miehellesi?
Siinä voi tarkemmin punnita sanojaan ja tuoda asiat esiin ehkä rauhallisemmin ja selkeämmin kuin siinä pöydän äärellä.
Vaikea tuo teidän tilanne, olette olleet jo pitkään sellaisessa pattitilanteessa, josta ei tunnu ulos pääsevän.
Pari/perheterapia voisi olla hyvä, mutta jos mies ei suostu.. Toisaalta sinne saa mennä yksinkin, saisit jutella jonkun kanssa asiallisesti tilanteestasi. Sekin voisi tehdä ihan hyvää, ainakin pääset purkamaan jollekkin pahaa oloasi ja selkeyttämään ajatuksiasi.
Toivon voimia sinulle, tuo on hankalaa, jos toinen ei ole "yhteistyökykyinen" .

Yhteistyössä