Miten tässä tilanteessa haetaan eskarilaiselle hoitoa? Keikkatyö= vaihtelevat hoitoajat ja tulot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Lapsi aloittamassa syksyllä eskarin, tähän asti olen ollut kotona, isommat lapset jo koulussa. Samaan aikaan aloitan itse erään lastenhoitovälityksen keikkalaisena, eli teen hoitokeikkoja sen mukaan mitä niitä tulee.
En tiedä kuinka paljon arkena päiväaikaan keikkoja saan eli en myöskään yhtään tiedän kuinka paljon lapsi hoitoa eskarin neljän tunnin lisäksi tarvitsee.
Saattaa olla ettei hoitopäiviä tule kuin silloin tälloin yksittäisiä, tai joinain viikkoina saattaa sitten olla enemmänkin hoidon tarvetta.
Mutta etukäteen tuota hoidon tarpeen määrää en tiedä.
Mitä laitan tuohon hoitohakemukseen tässä tilanteessa? Entä hoitomaksun määräytyminen, tulonikin tulevat vaihtelemaan sen mukaan miten keikkoja on, ja jos pelkät miehen tulot katsotaan niin emme joutuisi täyttä hoitomaksua maksamaan. Että miten tuo tuloselvitys ja sen täyttäminen?
Kokemusta vastaavasta kellään?

kannattaisiko harkita myös mahdollisuutta että tekisi vain ilta/viikonloppukeikkkoja/eskarin aikana keikkoja jolloin ei tarvitsisi hakea hoitoa lainkaan? Edellyttäen tietysti että tuo sopii taloudelliseen tilanteeseenne

kannattaisiko harkita myös mahdollisuutta että tekisi vain ilta/viikonloppukeikkkoja/eskarin aikana keikkoja jolloin ei tarvitsisi hakea hoitoa lainkaan? Edellyttäen tietysti että tuo sopii taloudelliseen tilanteeseenne

Juu, tämäkin mahdollisuus mietinnässä. Mutta edelleen kyselen jos jollakulla kokemusta lapsen hoidossa olosta näin epäsäännöllisillä hoitoajoilla.

No meillä tulee lapselle (ei eskarissa) 1-4 hoitopäivää viikossa ,mutta kun ei etukäteen voi tietää niin täysi maksu menee 250e. Kesäkuun listojen mukaan hoitopäivän hinnaksi tulee meille lähes 50e päivä ,mutta ei mahda minkään. Lisäksi osa päivistä pituudeltaan 2,5h....

Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;23757960:
No meillä tulee lapselle (ei eskarissa) 1-4 hoitopäivää viikossa ,mutta kun ei etukäteen voi tietää niin täysi maksu menee 250e. Kesäkuun listojen mukaan hoitopäivän hinnaksi tulee meille lähes 50e päivä ,mutta ei mahda minkään. Lisäksi osa päivistä pituudeltaan 2,5h....

Näinhän se menee. Kun käytännössä tällaiselle lapselle täytyy olla aina varattuna se kokpäivän-jokapäiväpaikka... toisaalta mä oon vahvasti myös sitä mieltä että jonkunlainen säännöllisyys elämässä on lapselle myös parempai vaihtoehto. Eli että hän voiso mennä sinne päiväkotiin joka päivä, mutta olla äidin vapaapäivinä esim. vain 5h

Täällä meillä päin on sellainen mahdollisuus, että "ostaa" yksittäisiä päiviä lähipäiväkodista, edellyttäen tietenkin, että ryhmään sopii, mutta aina on näemmä sopinut... Eli hinta on joku 13 e / pvä tms. Miten aikaisin saat tietää työvuorosi?

Yhteistyössä