Miten tärkeä juhla teidän suvussa on ristiäiset? Miten suhtautua kun osa kutsutuista ei tule?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lissu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="just";24084595]ristiäisiä näillä helteillä? Kylläpä olet jalo![/QUOTE]

Jos tykkää reissata? On ilmastoitu auto tai menee vaikka lentäen? Miksi ei? Samat tavarat ne on kaupoissa siellä perilläkin ja samalla ne juhlat järjestää. Eri juttu tietysti kuin kotona, mutta silti... miksipä ei?

[QUOTE="just";24084595]ristiäisiä näillä helteillä? Kylläpä olet jalo![/QUOTE]

Siis mitä se helle vaikuttaa? :D Ihan samalla lailla on helle kotona kuin anopillakin. Ja autossa tietenkin ilmastointi. Ei ole kyllä mielessäkään käynyt että olisin ollut "jalo" kun olen juhlia muualle lähtenyt järjestämään...

Te järjestätte ristiäiset, ne tulevat ketkä paikalle pääsevät. Ristiäiset on yksi juhla siinä missä mikä tahansa muu. Aina ei edes kummi pääse paikalle. Silloin vain merkitään kirjoihin kummiksi poissaolevana ja saa seurakunnalta kummitodistuksen joka tapauksessa.

no tällä perusteella oltais miehen ja lasten kanssa keskenään ristiäisissä. Kaikki asuvat kaukana ja ei olla sukulaisten kanssa viikoittain tekemisissä. Kaupan tädin kanss aolen viikoittain tekemisissä, joten hänet varmaan pitää sitten ristiäisiin kutsua.

Jos kaikki asuvat kaukana, niin itse harkitsisin kyllä sitten ristijäisten järjestämistä lähellä kaikkia. Varsinkin, jos haluan, että tietyt ihmiset olisivat juhlassa. Mutta jos haluan ne järjestää kotona, niin minusta ei mulla ainakaan olisi varaa loukkaantua kenenkään poisjäännistä, joka joutuisi ristiäisten takia matkustamaan useita satoja kilometrejä.

Minä ajattelen asian niin,että ne kutsutaan ketkä halutaan ja kutsuun voi aina vastata kieltävästi tai myöntävästi,en vedä herneitä nenään jos joku ei pääse.
500km on mielestäni ihan ymmärrettävä syy jättää juhlat välistä,riippumatta siitä mitä sukua on.Jokaisella on oikeus järjestää juhlat paikassa joka sopii itselle parhaiten.

Yhteistyössä