Miten tarkasti työelämässä syynätään koulutodistuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nolo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nolo

Vieras
Tänään oli siis edessä näytön arviointikeskustelu ja tuli numeroksi vähän sitä mitä veikkasinkin, eli vain T1 - osiosta Hoito ja huolenpito.

Silti näytönarvioija (työelämän puolelta) kovasti kannusti ja kehui, että kyllä sinä kasvat ja kehitys, kyllä sinusta vielä tulee hyvä hoitaja. Olethan vasta opiskelemassa tätä alaa.

Mutta silti nyt hieman mietin, että onko riskaabelia peliä valita
suuntaumisopinnoksi "sairaanhoito ja huolenpito". Jos niidenkin näytöstä saan kanssa vain T1:sen. Kun kyllähän suuntautuvissa opinnoissa vaatimuksetkin kasvavat verrattuna näihin perusopintoihin.

Kuitenkin minua kiinnostaa kovasti työ vanhusten parissa ja vanhusten kanssa työskentelystäkin sain näytönarvoijalta hyvää palautetta.

Ja vähän tietysti ketuttaa, että tämmöisen numeron sain. Kun tiedän tasan tarkkaan, että kaikki muut luokallamme olevat opiskelijat taatusti saavat numeroksi kakkosen ja ehkä jotkut jopa kolmosen. Tosin yksi meistä ei päässyt näyttöön astikaan ja hän suorittaa näytön myöhemmin.

Mietin myös tässä "kuumeisesti" että miten voin petrata paremmaksi työskentelyäni, että edes "kuntoutumisen tukemisen" - osion näytöstä saisin kakkosen. Ei olisi hääviä, jos tuostakin tulisi numeroksi kanssa T1.

Oon kuullut aika usealta taholta että noita koulutodistuksia ei syynätä ollenkaan.Niitä ei välttämättä edes tarvi näyttää...älä huoli!Parantamisen varaa on aina ja kyllähän sie kehityt vielä.Eiku pusket eteenpäin vaan B)

Vakipaikkaa hakiessa katsotaan paperit ja niistä pitää jopa toimittaa työnantajalle kopio =) näin siis toimitaan aikai kunnallisella puolella. Toki sijaisuuksiin tuskin kukaan kysyy kuin paperin et on pätevä.

Multa ei koskaan oo kysytty. Jos haet ekaa oman alan työpaikkaa niin ammattikoulun papereita voidaan kysellä. Mä oon päässy jokaseen duuniini ihan vaan puhumalla. Kukaan niitä todistuksi haluu oikeesti nähdä.

mie, näkyykö siis perusopintojen ja suuntautuvien näyttöjen numerot samassa vai eri todistuksessa? sittenhän jos ne olisivat eri paprulla, voisi näyttää vain suuntautuvien opintojen todistuspaprua pelkästään.

Papereita kysytään lähinnä siksi, että nähdään että olet pätevä. Numeroita harvoin tulee tuijoteltua. Tietty, jos jollain on pelkästään huonoimpia arvosanoja niin voi ruveta mietityttämään motivaatiot yms., mutta tärkeintä varmaan on olla valmistunut.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mie, näkyykö siis perusopintojen ja suuntautuvien näyttöjen numerot samassa vai eri todistuksessa? sittenhän jos ne olisivat eri paprulla, voisi näyttää vain suuntautuvien opintojen todistuspaprua pelkästään.

Tottakai opintotodistuksessa näkyy kaikki numerot aineista joita on opinnoissa ollu. Ja kyllä ainaki haastattelussa missä äskettäin kävin siis kunnallisella puolella ne haastattelijat katso myös todistuksen ja numerot läpi. Ja siis siitä jäi kopiot haastattelijalle. Joihinki paikkoihin lähetetään kopiot papereista työhakemuksen mukana.
Ja kyllä mulla on sairaalamaailmassa aina katsottu todistukset. Et nää joilla ei oo katsottu, muutama ketjussa niin ehkä ootte eri alalla :)

Yhteistyössä