Miten tarjoatte PUNAKAALEN?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja salllaaattti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

salllaaattti

Vieras
Siis ihan sellasenaan vai mitä laitatte sekaan? Siis ootteko tehny siitä ihan salaatin kera tomaatin, kurkun sun muun vai laittaneet vain jotain tiettyä sekaan?

Pitäs saada salaatti tai kaks. Aineita on kaapissa:

punakaali
varhaiskaali
tomaatti
kurkku
ananas
punainen vesimeloni
keltainen vesimeloni
porkkanaakin löytyy

Miten siis laittaa...

Alkuperäinen kirjoittaja salllaaattti:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Kaali : kaalin : kaalia (ei kaalen : kaalta)

Joo, tätä mä oonni ihmetelly, että miten sitä muka oppii vieraan kielen, kun ei suomeekaan osaa. Mut toiki voi olla kyl murrekysymys...

Niin se on. Mun pohjalaisena piti erikseen opetella asia (enkä muuten meinannut oppia millään - tuli opetettuakin se pari kertaa väärin ennen kuin huomasin...).

Alkuperäinen kirjoittaja salllaaattti:
Kaali : kaalin : kaalia (ei kaalen : kaalta)

Joo, tätä mä oonni ihmetelly, että miten sitä muka oppii vieraan kielen, kun ei suomeekaan osaa. Mut toiki voi olla kyl murrekysymys...

Niin se on. Mun pohjalaisena piti erikseen opetella asia (enkä muuten meinannut oppia millään - tuli opetettuakin se pari kertaa väärin ennen kuin huomasin...).

Nyt ku minäki mietin, niin aina me puhutaan "miten laitat varhaiskaalen, punakaalen". En siis ole IKINÄ kuulut punakaalin muotoa. Ei vaan ole meidän murteessa tuttu noin. Itekin sellasta pohjois-pohjanmaan murretta eniten käytän, tosin mun murre on sekotus sitä sun tätä.