Miten tappaa ampiainen?

vierass
Onneksi mies tappaa aina nuo ampparit meillä. Niillä pirulaisilla on vissiin pesä meidän välikatossa tms. Tai en tiedä onko nuo ampiaisia vai mitä, kun ovat ihan helkkarin isoja jotkut niistä. Yksikin minkä mies tappoi oli 4-5cm pitkä ja en kyllä halunnut olla samassa huoneessa sen kanssa. Pörräs patterin välissäkin ja patteri vaan kolisi, kun osui siihen. Ja se pörinäkin oli aika huiman kuuloista. Tiedä sitten oliko herhiläinen, kun idässä asutaan, mutta jotenkin se näytti enemmän ihan ampiaiselta. Oli vaan pari kertaa isompi. Mies onneksi vihdoin korjasi yhdestä ikkunasta sen hyttysverkon, sitä kautta niitä välillä tuli, nyt ei tule jos ei ovea pidä auki.
 
"mietiskelijä"
Olikoon se just amppareilla (kimalaisilla?) vai millä pistävällä ötökällä ett kun sen tappaa nii se erittää jottai semmosta että muut lähialueen pörriäiset tulee siitä aggressiivisiks?
 
....
Sanomalehti rullalle ja KOVA isku. Jos sitä lyö vain vähän, niin aivan varmasti suuttuu.

Itse yleensä annan ötökän olla, lopulta löytää itse avoimen ikkunan. Syksyllä sit niitä kohmeisia/kuolemaa tekeviä(?) lattialla olevia tulee otettua lasilla ja paperinpalalla ja heitettyä pihalle.

Koskaan en ole onnistunut saamaan ampiaisenpistoa vaikka maalla olen koko ikäni asunut ja ampiaisia pesineen on talossa ollut. Niin ja tosiaan jos itse pysyy rauhallisena, niin ampiainen ei pistä (paitsi ehkä jos se laskeutuu kädelle tms). Sit jos alkaa panikoimaan ja huitelemaan, niin amppari puolustautuu pistämällä.
 
"Rohmu"
Ostakaa sähköinen kärpäslätkä, toimii pattereilla tai kalliimmat versiot ovat ladattavia. Muutamamasta eurosta kymppiin maksaa... sillä saa tainnoksiin/tapettua isommatkin öttiäiset.
 
"maalainen"
[QUOTE="Rohmu";28543894]Ostakaa sähköinen kärpäslätkä, toimii pattereilla tai kalliimmat versiot ovat ladattavia. Muutamamasta eurosta kymppiin maksaa... sillä saa tainnoksiin/tapettua isommatkin öttiäiset.[/QUOTE]

Ampiainen tuskin kupsahtaa tällä vekottimella mutta tuupertuu sen verran hyvin että sen saa hengiltä kun se örisee lattialla. Hyvä vekotin tämä sähköinen lätkä, sillä saa rauhoitettua edestakaisin pörisevän pedon kun sitä voi huitaista vaikka se lentäisikin.
 
vierailija
Siis ei ihan oikeasti... Isäni opetti, miten ampiainen otetaan sisältä kiinni ja siitä lasketaan luontoon. Tulitikkurasia ja sillä sen saa kiinni. Siitä sen voi päästää ulos tuottamaan meille mustikoita, mansikoita, omenoita ja sensellasii
 
vierailija
Se patterikäyttöinen kärpäslätkä on kyllä tosi kätevä. Mä oon aina inhonnu ampiaisia ja sitten, kun mies ei oo kotona ja kissat on parvekkeella ja siellä on amppari, niin nyt mä uskallan mennä nirhaseen ne siellä lätkällä. Savu vaan nousee, kun litistää ampparin parvekelasia vasten ja eiku vessanpöntöstä alas.
 
vierailija
Niille jotka yrittää olla vegaaneja.. Syksyllä herhiläisistä yleensä työampparit pyrkivät eroon kun hunaja on vähissä ja kuningattaren täytyy syödä läpi talven. Yleensä eksyvät herhiläiset jotka on "eksyneet" ovat yleensä jo tarpeeksi nälkiintyneitä ja etsivät ruokaa muualta. Pieni määrä hunajaa lautaselle ja ikkunan viereen ja se tulee siihen pikku hiljaa. Se on silloin niin rauhallinen että lasin voi laittaa sen ympärille. Toinen vaihtoehto on antaa sen olla. Karkotetut herhiläiset kuolevat jokatapauksessa melkein 3 viikon aikana. Yllättävän kestäviä ne joskus sattuu olemaan. Pitäkää tosin kaikki purnukat kiinni ja kaikki sokeripitoinen kylmässä tai kaukana.
 
Ampiaiset eivät pölytä, niistä ei ole mitään hyötyä luonnolle!
Pistävätkin ihan huvikseen, on paskapuhetta ettei pistä ellei liiku. Niillä käynnistyy jokin tappomoodi kun ihmisen näkee, yksi hyökkäili kerran hulluna keittiön ikkunaa päin kun pongasi minut kahvia juomassao_O
 

Yhteistyössä