Miten tämä VOI olla mahdollista?! (lapsettomuudesta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiitti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiitti"

Vieras
Tuntemani pariskunta yritti lasta 10 vuotta. He kävivät läpi KAIKKI mahdolliset hoidot - koululääketieteen sekä luonnonlääketieteen. Tuomio oli lohduton: ei lapsia. Koskaan.

Adoptioprosessi oli loppusuoralla tässä vaiheessa ja he olisivat puolen vuoden sisällä saaneet adoptiolapsen. Nainen tulikin raskaaksi luomusti, he saivat pojan ja odottavat nyt jo toista luomuvauvaa. MITEN se voi olla mahdollista?!

Se on jokin elimistön sisäinen juttu, ensimmäinen neuvohan on lasta yrittäville, että lopettakaa yritys.

Itse en hoidoissa ole ollut, mutta esikoista rupesin odottamaan, kun olin varaamassa aikaa lapsettomuustutkimuksiin. Toista aloin odottaa, kun luovuin toiveesta, että toinen tulisi ja lahjoittelin jo vauvatavaroita tarpeettomina eteenpäin. Noilla on ikäeroa lähemmäs 5 vuotta. Kolmas sai alkunsa puolestaan heti kun sai tilaisuuden. Mies ehdotti, että mitä jos yritettäisiin. Minä olin siinä vaiheessa varma, ettei meille enää yhtään kuitenkaan tule :D

Meilä takana lapsettomuushoitoja 3 vuotta, mm. yksi IVF-hoito. Ja kaksi luomulasta. Kyllä se vaan on mahdollista:)
Itselläni lapsettomuuden syynä PCO, joka monesti helpottuu iän myötä.

Naisen hormonitoiminta on myös voinut tuossa kohtaa muuttua jollain tavalla. Esimerkiksi vois ottaa vaikka, että ruokavalio on muuttunut, josta syystä kilpirauhaseen/munuaisiin liittyvä hormonitoiminta on parantunut jonkun verran --> raskaus voi saada alkunsa. Tai sitten tuona hetkenä (tai 3kk ennen) on vain syntynyt supersiittiö, joka on saanut sen ekan raskauden aikaan ja sitte perään toinen supersiittiö (myös heti synnytyksen jälkeen on joidenkin naisten helpompi raskautua)

Yhteistyössä