miten tämä on mahdollista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en jaksa enää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en jaksa enää

Vieras
istuin ja itkin äsken nurkassa, kunnes oli pakko tulla kertomaan asiasta tänne. ennen kaikki oli hyvin ja luulin sen jatkuvan iäti, mutta karu totuus on paljastunut minulle parina kolmena viimeisenä vuonna. meillä ei ole varaa ostaa mtn, meidän pitää säästää kaikessa, kun käyn kylässä ystävilläni joilla on hienot talot ja jääkaapit täynnä todella hyvää ruokaa, tulen todella surulliseksi ja kotimatkalla itken sekä mietin miksei meidän perheellä ole asiat yhtä hyvin? entisillä inhottavilla ihmisillä menee paremmin kuin meillä, eikä se voi olla mahdollista! öisin itken ja toivon että asiat paranisivat, mutta mitään ei ole vielä tapahtunut. en jaksa raataa enää liska limassa yhtään ainoaa päivää, haluaisin niin kovasti olla onnellinen ja levähtää edes yhden päivän ettei minun tarvitsisi miettiä kuinka huonosti asiat ovat. :'(

no eipä meilläkään ole mitään omaa ei taloa ei autoa ei mitään se mitä meillä on on terveys,pari suhde, terve lapsi, ystäviä. ja näistä mä olen jo niiin kiitollinen!!!

oo kiitollinen siitä pienestä mitä sulla jo on.. raha on vaan rahaa..

jotain arvokasta,nimittäin ystäviä=) Meillä on muuten sama tilanne,mutta mulla ei ole yhtä ainoaa ystävää jolla voisi kyläillä tai soittaa kun haluaisi jutella asioista. Koska en ole töissä,ei minulla ole työkavereitakaan:(

Ei meilläkään ole hienoa taloa, eikä jääkaapista löydy hanhenmaksapalleroita. Kyllä mekin joudutaan säästämään jos halutaan jotain isompaa tai sitten ostetaan osamaksulla.

Uskon silti, että elämäni on monin verroin parempaa kuin monen oman talon omaavan, jolla niitä palleroita jääkaapissa on.

Kannattaisiko sinunkin miettiä, josko elämässäsi olisi jotakin muuta arvostettavaa, kuin se maallinen omaisuus?

Tuttua tekstiä! Meillä välillä jääkaapissa valo ja eiliset ruoan tähteet ja tili näyttää 0?, Ruokaa on jouduttu useasti ostamaan luotolle! En ajattele kuitenkaan ihan noin. Minua mietityttää lähinnä se millä ihmeellä muut käy joka ikinin vuosi ulkomailla ja pistää 5000- 10 000? viikon matkaan.

Me teimme avomiehen kannsa käännöksen takaisin koulunpenkille. Koska nykyisellä ammatilla ei saa edes ruokaa kaupasta ostettua myydään asunto pois ja lähdetään opiskelemaan ja hankkimaan itsellemme paremmat ammatit. Tulotaso nousee mulla uuden ammatin johdosta noin 1000? kk ja miehellä vielä enemmän.

Ollaan laskettu että opiskelioina meille saattaa jopa joskus jäädä ylimääräistä rahaa laskujen jälkeen. Sitä (ylimääräistä rahaa) meidän perhe ei ole nähnyt kahteen vuoteen!

Miksi ihmeessä kadehdit ihmisiä, joilla on enemmän materiaa kuin sinulla? Mitään täältä ei mukaan saa. Sinulla on vain tämä yksi elämä, älä tuhlaa sitä turhanpäiväisiin asioihin. Minäkin säästän KAIKESSA, omaan taloon ei ole varmaan ikinä varaa (kahden lapsen yh ja hinnat pilvissä täälläpäin), mutta olen onnellinen! Lapseni ovat ihania ja elämä on ihanaa! Kaikki parhaat asiat elämässä ovat ilmaisia!

Kyllä se raha aika paljon elämää helpottaa, kun ei tarvitse joka sentin perään murehtia. Mä oon aina ollut köyhä ja tuun luultavasti aina olemaankin ja voin olla ihan varma, että elämänlaatu paranis huimasti, jos rahaa olis joskus edes riittävästi. Jos saisin jostain edes sen verran rahaa, että saisi velat ja laskut maksettua olisin huomattavasti onnellisempi ihminen, kun ei tarttis kokoajan murehtia.
Vaatteita ei meillä osteta koskaan mistään muualta kuin kirpparilta, eikä aina ole varaa ostaa sieltäkään. Ruuan kanssakin on tiukkaa.
Hetkeksikään ei voi hellittää rahan pihtaamisesta.

Kuumimmat

Yhteistyössä