Miten tämä nyt muka on väärin?! (Anoppi ja jouluaatto)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkuper.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja entä jos;22656116:
Miten niin ei mahdu? On me kaksioon mahdutettu 15 ihmistä! Se on asennekysymys se!!
Kutsu heidät kylään aattona, heidän pätettäväksi jää tulevatko. Ei auta anopin olla pahalla päällä, kun kutsu on esitetty. Heitä ei siis olla unohdettu ja se ele on tärkeintä Joulussa.

Meillä ei ole istumapaikkoja, saati sitten astioita 10 aikuiselle ja lapset päälle. Se on ihan tosiasia. Ja koska anoppi sanoo pahasti ihan tahallaan, en halua häntä tänne.

Alkuperäinen kirjoittaja entä jos;22656116:
Miten niin ei mahdu? On me kaksioon mahdutettu 15 ihmistä! Se on asennekysymys se!!
Kutsu heidät kylään aattona, heidän pätettäväksi jää tulevatko. Ei auta anopin olla pahalla päällä, kun kutsu on esitetty. Heitä ei siis olla unohdettu ja se ele on tärkeintä Joulussa.

No ei se mahtuminen kyllä mikään asenne kysymys ole! Jos on ahdasta niin on ahdasta, en mäkään meidän kaksioon saa ylimääräisiä sopimaan vaikka olisi asenne mikä tahansa, sylikkäin on hieman ikävää istua ja lattialla syöminen ei välttämättä kaikille sovi...

Ymmärrän että anoppi loukkaantuu mutta kyseessä on aikuinen ihminen, jonka pitää vain hyväksyä ap:n perheen omat päätökset.

Ihan samalla tapaa minun että miehen äiti loukkaantui kun tein aikoinaan selväksi että me vietämme joulun omassa kodissa, vieraillaan sitten joulun jälkeen...mutta nykyään se on jo heillekin itsestään selvää.
Oma äitini on stressaava kontrollifriikki, jolla uppoaa konjakki tai muutama ja anoppi hysteerinen hyysääjä joka ei anna hetken rauhaa, joten kummassakaan paikassa ei ole sitä fiilistä mitä on kotona, omat lempiruoat, oma aikataulu (tai nimenomaan sen puute), kaikessa rauhassa, ystävien vieraillessa joulukahveilla :)

meillä kans vaikea tilanne, eli lasten syntymään saakka istuttiin miehen kanssa itse autossa joulu ja käytiin aatto toisen vanhemmilla ja joulupäivä toisen äidillä...kun esikoinen syntyi 4 v.sitten joulua vietettiin minun vanhemmillani ja miehen äiti oli myös mukana. 2 viimeistä joulua ollaan oltu kotona ja anoppi yllättäen ollut aaton meillä. välimatkaa minun vanhemmilleni on sen 500 km, anopille 100...joten tänävuonna kun ensimmäistä kertaa on mahdollisuus lähteä taas minun vanhemmilleni ollaan se ilmoitettu anopille jo hyvissä ajoin (siis vain meidän oma perhe)

nyt anoppi ei ole millään lailla vielä puhunut asiasta (normaalisti itkee ja vetoaa mieheen ettei halua olla yksin jne.) nyt tässä odotellaan milloin myrsky nousee ja anoppi aloittaa kiristyksensä. minä pysyn vahvana miehestä en tiedä...mutta tuon välimatkan vuoksi minä EN istuta 3 lasta autossa vaan anoppi joutuu niin kurjaakuinseonkin viettämään joulun itse :( huono omatunto toisaalta mutta JOSKUS on pakko tehdä niinkuin itse haluaa.
ja ps. tuo joulu jolloin anoppi oli vanhempieni luona oli fiasko...eli anopilla oli hieman vaikeaa mutta tuntui kurjalle kun hän vain itki.

Pysykää kannassanne ja jos tulee vastalauseita, niin muista perustella me-muodossa eli "ME haluamme viettää jouluaaton kotonaMME" ja "ME olemme YHDESSÄ päättäneet". Turha antaa syyllistää sukuun tullutta vaan tehkää selväksi, että olette muodostaneet oman perheyksikkönne. Kyllä ne siitä toipuvat :)

Tämä toinen asia mitä en ymmärrä aikuisten lahjomisen ohella. Miten ihmeessä se joulun tunnelma on kiinni siitä että onko ne lapset perheineen käymässä vaiko ei joulun aikana? Vuodessa on minun ymmärtääkseni 360 päivää ja rapiat niin eiköhän niitä isovanhempia ehdi ihan hyvin nähdä vaikka joulu vietetäänkin ihan oman perheen kesken. Siis en ymmärrä sitä että loukkaannutaan siitä verisesti jos lapset ja lapsenlapset eivät vietä joulua isovanhempien luona. Itse ainakin tykkään pyhittää joulun ihan vaan lasten kanssa oleiluun.
Viettäkää ap sellainen joulu kun itse tahdotte ja viis veisaatte muitten mielipiteistä.

Onpa anoppi itsekäs. Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi ymmärtää, että muillekin läheisille kuuluu yhteinen jouluonni välillä. Anna kommenttien jäädä omaan arvoonsa ja teette niin kuin teidän perheestä parhaalta tuntuu.

Yhteistyössä