Miten tämä menee? (polttarikysymys)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaaso
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaaso

Vieras
Olen siis kaaso ja pitäisi polttareita alkaa järjestään. Pitääkö mun eka ottaa selville ketä mahdollisesti osallistuisi ja kysellä heiltä mikä päivä sopii ja mitä tehdään esim. Vai päättää päivä ja lähettää kysely ketä pääsee ja kertoa ohjelma? En ole koskaan järjestänyt polttareita ja yksissä omissani ollut mutta meitä oli vaan muutama.

Eli mistä pitäisi aloittaa? :)

Riippuu varmaan kaveripiiristä, mutta olisihan tuo yhteistyöhön enempi rohkaisevaa, jos yrittää ensin selvittää ketä kaikkia voisi olla tulossa & mitä halutaan yleisesti järjestää...

Riippuu vähän... jos paljon lähtijöitä, niin helpompi vaan ilmoittaa päivä. Pienemmällä porukalla siitä voidaan yhdessä sopia. Ohjelmatoiveita ja -ehdotuksia voi toki kysellä. Mutta jonkun on loppuviimein pakko tehdä ne päätökset ja kaasona se rooli on sulla. :)

Mä kysyin polttareita järjestäessäni morsiamelta listan, ketä tahtoo polttareihin.

Morsiamelta tietoa, ketä haluaa polttareihinsa. Samoin vähän kyselyä, mitä hän odottaa: haluaako pukeutua, onko valmis hassutuksiin jne vai toivooko vaan yhdessäoloa ja vaikkapa jotain hemmottelujuttuja.
Sitten väkimäärästä riippuen alat hiukan kysellä mikä kävisi. Jos on selkeästi päiviä, jotka ei käy useammalle, niin ne on hylättävä.
Laita pystyyn joku oma keskustelupalsta porukalle vaikka: se on helpompaa kuin meilitse keskustelu.

Mä teen/tekisin näin:

Ihan ekana täytyy tietää ketä kutsutaan (tämä tietenkin kysytään morsiamelta itseltään).
Kun tiedetään ketä paikalle halutaan, etsitään päivämäärä.
Mä tekisin niin, että kysyisin kutsutuilta, pääsevätkö he osallistumaan 24.7 Minnan polttareihin?
Jos monella on ylivoimaisia esteitä, voidaan harkita järjestämistä myös 1.8.
Pyytäisin jokaista ilmoittamaan, käykö 24.7 ja jos ei, niin onko 1.8 mahdollinen.
Vastauksista sitten selviäisi, moniko pääsisi paikalle 24.7 ja moniko 1.8 ja päätös oliskin helppo tehdä.

Alkaisin suunnitella ohjelmaa vasta kun päivä on lyöty lukkoon ja tiedetään ketkä osallistuu. Paljon helpompi suunnitella, kun tietää mikä on budjetti ja henkilömäärä.

Ohjelman suunnittelussa on erittäin olennaista myös tietää mitä morsian ei missään nimessä tahdo! (esim. itse en olis missään nimessä halunnut pukeutua tyhmästi ja lähteä kaupungille myymään jotain silppua..)

Ehdottomasti kannattaa morsiamelta pyytää lista ihmisistä, joiden toivoisi osallistuvan. Ja sitten ottaa näihin yhteys. Itse järkkäsin suunnittelupalaverin, helpompaa kasvotusten ideoida kuin sähköpostilla/keskustelupalstoilla. Oleellista alkuun selvittää päivä, suurpiirteinen ohjelma sekä budjetti.

Milloin häät ovat? Polttareita olisi hyvä aloittaa ajoissa suunnittelemaan, sillä kesäaikaan polttareita on erittäin paljon ja siten ainakin suosituimpiin aktiviteetteihin lienee tunkua.

Yhteistyössä