Miten tämä asia OIKEASTI on (antakaa linkkiä luotettaviin lähteisiin) : Onko alkoholin käytöstä haittaa sikiölle ennen kuin äiti t

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja otanko vai en=?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

otanko vai en=?

Vieras
Siis ne kaksi ensimmäistä viikkoa hedelmöittymisestä - onko raskaana olevan naisen alkoholin käytöllä silloin vaikutusta sikiöön?

Seuraavan kerran on mahdollista tulla raskaaksi juhannuksen aikaan. Siitä viikon päästä on kaverin polttarit. Herättäisin huomiota ja uteluita, jos en ota alkoholia. Enkä haluaisi kertoa vauvahaaveistamme. Uskallanko ottaa, jos mahdollisesta hedelmöittymisestä on noin viikko aikaa??

Mä luin, että viisainta on olla juomatta paljoa, jos on mahdollisuus tulla raskaaksi. ihan luotettavista lähteistä tämä tieto. googlaa alkoholi ja alkuraskaus.. kyllä sillä voi olla merkitystä jos kännissä on

Juuri tuo on totuus, että ennen kuin kuukautisten pitäisi alkaa, ei lääkkeitä tai alkoholia ole tarpeen välttää mahdollisen alkavan raskausen vuoksi. Ensinnäkin, kestää muutaman päivän, ennen kuin munasolu kiinnityy ja sen jälkeen sillä ei vielä ole verenkiertoyhteyttä sinuun. Voit siis viikko mahdollisen hedelmöittymisen jälkeen juhlia normaalisti. Jos haluat vahvistusta asiaan, soita neuvolaan terveydenhoitajalle ja kysy häneltä.

Alkuperäinen kirjoittaja EllaDonna:
Alkio elää ekat viikot oman ruskuaispussinsa varassa, eikä ole yhteydessä sun verenkiertoon. Näin ollen sun ryyppäämisillä ei ole silloin vielä merkitystä.

Näin on asia. En tiedä onko sit alkoholilla jotain vaikutusta kiinnittymiseen vai ei.

Itse olin viikon tyttöjen kanssa etelässä ihan alkuraskaudessa. Alkoholia kului tasaisesti koko viikon, mutta yhtenä iltana kun join enemmän, oksensin koko illan ja vielä seuraavana päivänäkin eli elimistö ilmeisesti suojeli alkiota alkoholin vaikutukselta. En siiis normaalisti oksentele enkä pode krapulaa. Olen kuullut muillakin käyneen näin, mutta tämä on vain kokemuspohjaa, ei mitään faktatietoa. Ja en siis tiennyt raskaudesta tuolloin mitään, lapsi sai alkunsa samana yönä kun lähdimme reissuun. :D

.Kun suunnittelet raskautta tai kun raskaaksi tuleminen on mahdollista, vältä humalahakuista juomista. Sikiön elinepämuodostuman riski kasvaa huomattavasti, mikäli äiti on ollut humalassa raskauden alkuviikkoina.

sano et sulla on antibioottikuuri, et voi juoda. Ota tarjottu alkoholi vastaan ja teeskentele juovasi, vaivihkaa kaadat sen viemäriin tai miehen lasiin. Ota omat "alkoholit" mukaan, alkoholitonta siideriä..... jos tarjotaan vahvempaa niin vetoa viimeviikkoiseen järkyttävään krapulaan jonka vuoksi otat nyt rauhallisemmin.

Yhteistyössä