Miten tähän pitäisi suhtautua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ei menty jouluksi anoppilaan. Anoppi ei ostanut lapsellemme lainkaan lahjaa. Ilmeisesti kostona.Rahaa perheessä on, mieheni on ainut lapsi ja lapsemme ainut lapsenlapsi.

Anoppi oli kylässä luonamme hieman ennen joulua. Anoppi hehkutti ko reissulla, kuinka oli juuri ostanut työkaverinsa lapselle hienon lelun synttärilahjaksi. Samalla tuijottaen minua merkitsevästi. En ollut ajatellut koko juttua ennen kuin vasta nyt, mutta eräs toinen ketju sai minut juuri tajuamaan asian. Tällä kyläilyreissulla anoppi sai mieheltäni melkein 1000 ? arvoisen synttärilahjan itse.

Pitäisi mennä anoppilaan kylään ensi vko:lla. Mutta jotenkin en halua, haluaisin, että mies menee yksin. Tuntuu niin pahalta taas tämäkin temppu. Mies vaan pakottaa lähtemään (ei lähde edes lapsen kanssa kahden), minä haluaisin oikeasti pitää lapsen ja itseni kaukana moisesta noita-akasta, vaikken sitä miehelle sanokaan. Enkä ole tähän asti pitänyt lasta erossa anopista ja itsekin vierraillut aina tasaisin väliajoin kohteliaisuussyistä...

Alkuperäinen kirjoittaja Bishkek Drama Theater:
Älä alennu anopin tasolle. Senkun menet ja olet voittaja. Antaa anopin pelailla pelejään , ehkäpä joskus tajuaa miten hölmö on ollut.

Niinpä kai... Mutta jotenkin en välitä olla myrkyllisten ihmisten lähellä. Aina tulee ahdistunut olo kun joudun olemaan anopin kanssa tekemisissä.

Meillä siis yhteensä matkaa menopaluu noin 1000 km ja anoppi ei pyytänyt koko jouluksi vaan pelkästään käymään. Ja kun ei nähty, ei antanut mitään lapsille. Rahasta ei ole pulaa. Soitteli ennen joulua lasten kokoa.

Tekee aina tuollaista, temppuilee ja ilkeilee, joten olen jo tottunut. Eipä ole tullut mieleen, että en menisi. Tosin nähdään harvoin, koska ei hän osaa rakastaa kuin itseään. Jos ei ole rakkautta saanut ei sitä osaa antaa. Kaikesta pitää maksaa.

Älä alennu anopin tasolle. Senkun menet ja olet voittaja. Antaa anopin pelailla pelejään , ehkäpä joskus tajuaa miten hölmö on ollut.
Peesi tälle! Itelleen kuoppaa kaivaa.Ompa lapsellinen! Osoita kuinka paljon fiksumpi olet!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Niinpä kai... Mutta jotenkin en välitä olla myrkyllisten ihmisten lähellä. Aina tulee ahdistunut olo kun joudun olemaan anopin kanssa tekemisissä.

Joo kyllä mä ymmärrän. Loppujen lopuksi mitä sitä itseään kiusaa vaikka kuinka olisi voittaja. Ihan hyvin voit jäädä poiskin, saattaapa tuo senkin syyn ymmärtää. Harmittaa kun aikuiset ihmiset ovat tuollaisia keskenkasvuisia ja muut saavat siinä kärvistellä.

Alkuperäinen kirjoittaja vierasmyös:
Meillä siis yhteensä matkaa menopaluu noin 1000 km ja anoppi ei pyytänyt koko jouluksi vaan pelkästään käymään. Ja kun ei nähty, ei antanut mitään lapsille. Rahasta ei ole pulaa. Soitteli ennen joulua lasten kokoa.

Tekee aina tuollaista, temppuilee ja ilkeilee, joten olen jo tottunut. Eipä ole tullut mieleen, että en menisi. Tosin nähdään harvoin, koska ei hän osaa rakastaa kuin itseään. Jos ei ole rakkautta saanut ei sitä osaa antaa. Kaikesta pitää maksaa.

Huomasinkin, kun kirjoittelit tuolla asiasta, ja totean vielä, että jopas on anopit meillä... Voi kun tämän meidänkin asuisi 1000 km päässä, niin ei tarvitsisi nähdä kovin usein!

Joo kyllä mä ymmärrän. Loppujen lopuksi mitä sitä itseään kiusaa vaikka kuinka olisi voittaja. Ihan hyvin voit jäädä poiskin, saattaapa tuo senkin syyn ymmärtää. Harmittaa kun aikuiset ihmiset ovat tuollaisia keskenkasvuisia ja muut saavat siinä kärvistellä.

Kiitos ymmärryksestä. Koen asian myöskin niin, että ei minun tarvitse kärvistellä ja pahoittaa mieltäni jatkuvasti edes kohteliaisuussyistä jonkun lapsellisen ihmisen takia...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei menty jouluksi anoppilaan. Anoppi ei ostanut lapsellemme lainkaan lahjaa. Ilmeisesti kostona.Rahaa perheessä on, mieheni on ainut lapsi ja lapsemme ainut lapsenlapsi.

Sinäänsä lapsellista, eihän se lapsen "vika" ole... Mutta raha nyt on vaan rahaa, mitäpä tuollaisista lahjansaamisista ja saamatta jättämisistä välittämään. Jos ei kerran ole itsellä niin tiukalla että olisit toivonut avustusta jonkun hankkimiseen, niin älä ajattele moista kahdesti. Oman kuoppansahans iinä tosiaan kaivaa, kun lapsi sitten jossain vaiheessa leimaa tämän mummun "siksi, joka ei koskaan antanut mitään kivaa" :)

Ap, olitteko joulun keskenään kotona vai olitteko sinun vanhempiesi luona? Mietin vaan, että oliko anoppi loukkaantunut siitä, kun olitte sinun vanhempiesi luona. Meillä on selkeä vuorosysteemi, eli aatto toisessa paikassa ja joulupäivä toisessa. Ja kun tänä jouluna oltiin anoppilassa aatto, niin ensi jouluna ollaan mun kotona. Selkeää, yksinkertaista eikä kenelläkään ole siihe mitään sanomista. Kaikki ovat olleet tyytyväisiä. Meillä kuitenkin tilannetta helpottaa se, että asutaan kaikki samassa kaupungissa ja mun anoppi on ihan ok.

Kiitos ymmärryksestä. Koen asian myöskin niin, että ei minun tarvitse kärvistellä ja pahoittaa mieltäni jatkuvasti edes kohteliaisuussyistä jonkun lapsellisen ihmisen takia...

Ymmärrän ihan täysin, ettet halua mennä. Olen viilentänyt välejäni lähisukuuni juuri tuon myrkyllisyyden ja pahantahtoisuuden takia. Kun itsellä on paha olla pitkän aikaa toisen v**uilun ja huonon käytöksen takia, niin miksi ihmeessä haluaisin hänen kanssaan tekemisissä olla? Tai viedä lapseni kuuntelemaan kakan jauhamista kun en itse viitsi samalle tasolle mennä. Aseita olisi iskeä niin pahasti vyön alle, että varmasti pysyisivät hiljaa pitkän aikaa, mutta miksi tekisin niin? En saa suurempia kiksejä toisen mielen totaalisesta pahoittamisesta.

Selitä asia miehellesi omalta kantiltasi. Ei sitä tarvitse lopullista pesäeroa tehdä anoppilaan mutta menet sitten kun tunnet, että itse jaksat sen pakollisen sonnan läpi rämpiä.

Ehkä sillä on lahja, mutta haluaa antaa sen itse henk.koht nyt kun olette menossa käymään? Nähdä itse ainoan lapsenlapsen riemun lahjaa avatessa eikä vaan kuulla kerrottavan siitä? Lahja on niin iso, ettei sitä ole järkeä lähettää?

Mieti sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Ap, olitteko joulun keskenään kotona vai olitteko sinun vanhempiesi luona? Mietin vaan, että oliko anoppi loukkaantunut siitä, kun olitte sinun vanhempiesi luona. Meillä on selkeä vuorosysteemi, eli aatto toisessa paikassa ja joulupäivä toisessa. Ja kun tänä jouluna oltiin anoppilassa aatto, niin ensi jouluna ollaan mun kotona. Selkeää, yksinkertaista eikä kenelläkään ole siihe mitään sanomista. Kaikki ovat olleet tyytyväisiä. Meillä kuitenkin tilannetta helpottaa se, että asutaan kaikki samassa kaupungissa ja mun anoppi on ihan ok.

Oltiin tuhansien kilometrien päässä Suomesta juuri siksi, että joulu anopin kanssa olis ollut aivan kamala ajatus. Kun anoppi haastaa aina riitaa, kiukuttelee ja ilkeilee, mikään aikataulu ei sovi, ja vaivalla kokatusta jouluateriasta (sisältäen n. 5-10 eri ruokalajia) mikään ei maistu. Aivan sama kuinka yrittää järjestää aikataulut anopin mukaan ja kysyä ennen joulua, mitä anoppi haluaisi syödä. Nyt pidettiin anopilta salaa joulujuhla ennen lähtöä muille sukulaisille. Mutta nähtiin anoppikin sitten erikseen tosiaan ennen joulua. Ajateltiin tehdä tästä jokajouluinen perinne. Ei voitaisi olla Suomessa ja viettää joulua meidän vanhemmilla, koska sitä haloota ei kestäisi kukaan. Ja ollaan kokeiltu yhteisjoulua luonamme siten, että anoppi + omat vanhempani ovat molemmat meillä. Ei ollut anoppi asiaan tyytyväinen ja kaikkien joulu meni vähän pilalle...

Alkuperäinen kirjoittaja ljökljlk:
Ehkä sillä on lahja, mutta haluaa antaa sen itse henk.koht nyt kun olette menossa käymään? Nähdä itse ainoan lapsenlapsen riemun lahjaa avatessa eikä vaan kuulla kerrottavan siitä? Lahja on niin iso, ettei sitä ole järkeä lähettää?

Mieti sitä.

Ei ole. Anoppi ilmoitti miehelle isoon ääneen ennen joulua, ettei osta joululahjaa.

Mieti sitä.

Tuosta päätellen sun anopilla on aika paha ongelma... Sitä sanotaan liialliseksi omistushaluksi. Eli kaiken pitäisi mennä hänen ehdoillaan ja pyöriä hänen ympärillään. En yhtään ihmettele, miksi lähditte joulua "pakoon"... Aina pitää olla näköjään se yksi, joka myrkyttää ilmapiirin. Toivottavasti sun ei tarvitse olla paljon sen kanssa tekemisissä...

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Tuosta päätellen sun anopilla on aika paha ongelma... Sitä sanotaan liialliseksi omistushaluksi. Eli kaiken pitäisi mennä hänen ehdoillaan ja pyöriä hänen ympärillään. En yhtään ihmettele, miksi lähditte joulua "pakoon"... Aina pitää olla näköjään se yksi, joka myrkyttää ilmapiirin. Toivottavasti sun ei tarvitse olla paljon sen kanssa tekemisissä...

Ei onneksi tarvitse olla yhteydessä kuin noin 1 krt/ kk. Anoppi pommittaa miestä soitoilla kyllä monta kertaa viikossa, joskus jopa joka ilta, mutta onneksi boikotoi minua;) Niin; kyllä olen itsekin tiedostanut, että rouva on aika omistushaluinen. Mutta se surettaa, että hää vierottaa oman poikansakin luotaan tällä menolla. Vaikka toisaalta, mitä minä suremaan jonkun aikuisen ihmisen omaa typeryyttä.

Yhteistyössä