Miten tän 2v saa nukkumaan??!!

  • Viestiketjun aloittaja Äiti on ihan Loppu
  • Ensimmäinen viesti
Äiti on ihan Loppu
Miten ihmeessä saan 2v nukkumaan, sama juttu päivä ja yöunille mentäessä. Rumba alkoi kun siirtyi pois pinnasängystä pikkusiskon synnyttyä muutama kk sitten. Pinniksessä siis nukahti ja nukkui hyvin. Nyt ei mene nukkumaan ei mitenkään. Nousee koko ajan pois sängystä, juoksee, kiipeilee, nauraa räkäisesti kun suutut ja on hauskaa kun äiti suuttuu. Sidonko mä sen lapsen sänkyyn??
Olen yrittänyt aikaistaa/myöhäistää nukkumaan menoja, käytetään rutiineja, olen laulanut, lukenut, istunut sängyn vieressä tuntikausia, mutta hän ei vain halua rauhoittua ja nukkua! Tästä on tullut vallanväline, ja uhmaiän alun koetinkivi, enkä enää tiedä mitä teen. Hermot menee ja kärsivällisyys loppuu...
Hyviä toimiva vinkkejä vastaanotetaan.
 
Passifloora
No, entäs jos kokeilet ettei nuku päiväunia? Meilä ainakin auttoi. Muutama pv meni väsykiukussa mutta sitten illalla alkoi nukahtaa minuutissa ilman jatkuvaa rumbaa ja vääntöä. Ja nukkui pitkän yön, vuorokauteen tuli yössä unta enemmän ku päiväunet+yöunet yhteensä.
 
"sanna"
jätät joksikin aikaa päiväunet pois.Koitat väsyttää lasta:päivälläulkoilua 2h aamupäivällä ja 2h iltapäivällä/illalla.Joka ilta kylpyhetki vannassa ennen nukkumaanmenoa ja ilta satu.Voi olla huomionhakua kun pikkusisarus sitä luonnolliseti saakin sitä nyt enemmän.Ota isompi sisarus vauvanhoitorutiineihin mukaan.Vauvan päiväunien aikaan teette jotain kivaa yhdessä.
 
Kapinoi varmaan tuota siskonsa syntymää ja hakee huomiota, kuten varmaan tiesitki jo :) Nukkuuko vielä päiväunia? Mihin aikaan herää aamulla, tuon ikäisenä se unen tarvekin vähenee. Itselläni on 2,5v ja 4kk mukelot, isompi saattaa tunninkin mölytä omassa sängyssään illalla ennenkuin nukahtaa, mutta ei onneksi vielä ole keksinyt tuota karkailua...
 
"-p-"
Meillä lapsi lopetti just 2-vuotiaana päiväunet, ja hyvä niin, koska jos oli nukkunut päiväunet, oli iltanukuttaminen yhtä helvettiä. Nyt 2v9kk ikäinen poika nukahtaa illalla klo 20 ja nukkuu yhtäsoittoa noin klo 7.30 asti aamulla. Sopii mulle.
 
"vierailija"
Oletko kokeillut sänkyyn palautusta rauhallisena,mitään puhumatta? Tätä voi joutua toistamaan muutaman illan kymmeniä kertoja,mutta sitten pitäisi tehota. Toki väsyneenä vaikea pysyä rauhallisena,mutta jos pari-kolme päivää jaksaisit,luulisin että helpottaisi.
 
"vieras"
meillä 2 v tappeli 6 tuntia siitä ettei nuku päiväunia, seuraavana päivänä 1,5 tuntia, sen jälkeen sujui hyvin. ihan vaan oli uhmaa, koska tän jälkeen päiväunet nukkui ihan sopuisasti vielä pitkään.
 
"Vieras"
Oisko teillä matkasänkyä missä lapsi vois nukkua sen aikaa että tottuu uussiin kuvioihin ja vauvaan? Kaksvuotiaan kanssa ei myöskään oikein voi neuvotella tuosta sängyssäpysymisestä, puolen vuoden kuluttua laåsi on siinäkin sihteessa jo paljon isompi.
 

Yhteistyössä