Miten tää eroaminen voi olla näin vaikeeta?!!

• Viestiketjun aloittaja Argh!
  • Ensimmäinen viesti
Argh!
Mä mietin jatkuvasti eroa ja uuden elämän aloittamista.
(Olen miettinyt nyt kohta kaksi vuotta).

En vaan saa lähdettyä.
En kestä ajatustakaan siitä tavaroiden erottelusta, riidasta, luopumisesta.

Tiedän, ettei tämä ole muuta kuin läheisriippuvuutta.

Olen ehkä toivonut miehen muuttuvan, mutta ei se tajua eikä ilmeisesti edes halua. Pelkkää paskaa yhdessä paketissa. Miksi just minun kohdalleni, miksen voinut potkaista sitä pois elämästäni silloin teininä, kun ei ollut yhteistä huushollia?!
(Tosin nytkään emme asu yhteisveloin hankitussa omakotitalossa, mutta kalusteet ym. yhteisiä.)

Ap
Voisiko järkevä selitys olla se, että en ole yksinkertaisesti vielä valmis eroamaan tuosta miehestä?

Vaikka tiedän jo haluavani jotain muuta, niin silti tarvitsen vielä aikaa kypsyä tilanteeseen ja koko ukkoon, jolloin olen entistä vahvempi enkä ainakaan kadu tai murehdi.

NIINHÄN?!

just
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Voisiko järkevä selitys olla se, että en ole yksinkertaisesti vielä valmis eroamaan tuosta miehestä?

Vaikka tiedän jo haluavani jotain muuta, niin silti tarvitsen vielä aikaa kypsyä tilanteeseen ja koko ukkoon, jolloin olen entistä vahvempi enkä ainakaan kadu tai murehdi.

NIINHÄN?!
Kyllä! Mulla sunnilleen sama tilanne, uskon et tämä ajatustyö on samalla myös "surutyön" tekemistä. Välillä olen ollut TOSI lähellä lähtemistä... ja sit taas palannut "arkeen".
Mun terapeutti sanoi ettei kannata kiirehtiä (välillä ärsyttää oma vetkuttaminen), että hän aikoinaan mietti/ kypsytteli eropäätöstä KOLME vuotta, eikä heillä ollut lapsia.

mona
Nyt reippaasti otat itseäsi niskasta kiinni. Lähteminen ei ole helppoa, mutta tiedät varmasti itsekin ettei elämänne enää paremmaksi muutu. Jos kaksi vuotta olet jahkannut, niin nyt kannattaa toimia vaikka tuntuisi miten vaikealta. Kyllä ne asiat järjestyy, pelkäätkö yksin jäämistä?

:(
täällä myös yksi vaimo joka on niin tässä arjessa vaan ettei saa lähdettyä, ero ollut mielessä monta kuukautta ellei jopa vuosia mutta ei se vaan ole niin helppoa ja sitä ihmettelenkin että miksei se ole helppoa?

Alkuperäinen kirjoittaja :(:
täällä myös yksi vaimo joka on niin tässä arjessa vaan ettei saa lähdettyä, ero ollut mielessä monta kuukautta ellei jopa vuosia mutta ei se vaan ole niin helppoa ja sitä ihmettelenkin että miksei se ole helppoa?

Mä en enää ihmettele, mä tiedän jo.

Enkä suosittele kokeilemaan.

minnihiiri
moni kypsyttelee eroajatusta vuosia.. jopa vuosikymmeniä.. sit kun siihen lopulta on valmis niin sit sitä pystyy lähtemään ja viimein jättämään sen paskan lopullisesti taakseen.

toista ihmistä ei valitettavasti voi muuttaa.. se on jokaisesta itsestään kiinni haluaako muuttua ja panostaa suhteeseensa.

tsemppiä ja jaksamista tulevaisuuteen!

Yhteistyössä