Miten tää voi olla näin vaikeeta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Huolestunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Huolestunut"

Vieras
Kävin tiistaina ultrassa, rv tasan 7 ja lääkäri sanoi että löytää vain ruskuaispussin, ei muuta, ja meinasi että tää on tuulimunaraskaus...
Tänään kävin toisella lääkärillä, ultras tosi pitkään ja puhui että on joko kohdunsisäinen tai kohdunulkoinen raskaus, ja jos on kohdunulkoinen, sitä ei voi lääkkeillä keskeyttää. Kun tuulimunaraskaus ois mennyt keskeytykseen...

Kävin viikko sitten labrassa, tän päivänen lääkäri pisti uusiks, että näkee nouseeko raskaushormoni. Maanantaina taas labraan ja sen jälkeen taas lääkärille.
Sanoin että nukutus pelottaa mua kamalasti ja kohdunulkoinen siis pitäisi niin hoitaa... Sitten lääkäri selittääkin, että voi senkin lääkkeillä keskeyttää. Yritin saada jotain selvää tulevasta, mutta huonosti suomea puhuva lääkäri ja epäselvä tilanne...

Onko kenelläkään ollut yhtä epäselvää tilannetta??
Miten kohdunulkoinen raskaus todetaan varmasti, millä viikoilla, miten se nyt oikeasti hoidetaan??

Joo no ette varmasti sitä kumpi tää nyt on, olipas hauskaa... Sitähän en edes kysynyt.
Mutta varmaan jollakin on ollut kohdunulkoinen raskaus?? Niin milläköhän se on oikeasti keskeytetty ja missä vaiheessa on huomattu??

minulla on ollut yhtä sekava tilanne aikoinaan. ensin vuodin verta muutaman viikon ja sitä yritettiin lopettaa lääkkeillä jotka ei auttanut ja sain lähetteen kavintaan., menin naistentautienklikalle tutkimuksiin ja kas kummaa olinki muka raskaana vaikka testejä tehtiin vuotoviikkojen aikan useita ja ne oli negaa. no ei siinä ku kotia ja seurantaan et ilmestyykö kohtuun mitään sikiöpussia jne..sanoivat vaan että jos siihen ja siihen päivään mennessä ei näy mitään nii lääkkeillä yritetään tyhjentää..ja ne epäili koko ajan kodun ulkoista. nii ja ne hormooni jutut ei verissä noussu normaalisti..mutta seuraava lääkäri aikaa odotellessa minulle tuli järkyttävä olkapää pistos, se kipu oli kaamee,ei voinu hengittää jne.sitä kesti n.pari päivää ja sit helpotti mutta sitten tuli yhtä-äkkiä kauhiat vatsakivut ja jouduin menee terveyskeskukseen sen kivun kans ja se vaan paheni. tk:ssa en voinu kävellä vaan ambulanssilla keskussairaalaan ja kiireellinen leikkaus ja toinen munajohdin poistettiin koska sikiö oli siellä rv 8. ja ne ei voi ennakoida sitä että missä se on jos kohdussa ei näy mitään ja tässä mun tilanteessa lääkärit katto ja mietti liian kauna et keskeytetäänkö vai ei.

Hei haloo nyt ja rauha. Mä kävin ultrassa erittäin hyvällä gynellä raskausviikoilla 6+5 eli melkein samaan aikaan. Silloin lääkäri totesi että jotain näkyy, mutta vielä tässä vaiheessa ei voi tietää onko kyseessä raskaus vai vain ruskuaispussi. Sanoi että katellaan viikolla 8 asiaa uudelleen.

Nyt tuo epäselvä pussi on reilu 6v

minulla on ollut yhtä sekava tilanne aikoinaan. ensin vuodin verta muutaman viikon ja sitä yritettiin lopettaa lääkkeillä jotka ei auttanut ja sain lähetteen kavintaan., menin naistentautienklikalle tutkimuksiin ja kas kummaa olinki muka raskaana vaikka testejä tehtiin vuotoviikkojen aikan useita ja ne oli negaa. no ei siinä ku kotia ja seurantaan et ilmestyykö kohtuun mitään sikiöpussia jne..sanoivat vaan että jos siihen ja siihen päivään mennessä ei näy mitään nii lääkkeillä yritetään tyhjentää..ja ne epäili koko ajan kodun ulkoista. nii ja ne hormooni jutut ei verissä noussu normaalisti..mutta seuraava lääkäri aikaa odotellessa minulle tuli järkyttävä olkapää pistos, se kipu oli kaamee,ei voinu hengittää jne.sitä kesti n.pari päivää ja sit helpotti mutta sitten tuli yhtä-äkkiä kauhiat vatsakivut ja jouduin menee terveyskeskukseen sen kivun kans ja se vaan paheni. tk:ssa en voinu kävellä vaan ambulanssilla keskussairaalaan ja kiireellinen leikkaus ja toinen munajohdin poistettiin koska sikiö oli siellä rv 8. ja ne ei voi ennakoida sitä että missä se on jos kohdussa ei näy mitään ja tässä mun tilanteessa lääkärit katto ja mietti liian kauna et keskeytetäänkö vai ei.

Kiitos vastauksesta.
Mulla kuitenkin se sikiöpussi näkyy. Mutta ei sikiötä ole kumpikaan lääkäri löytänyt... Eli olis siis se tuulimuna.
Mut jostain syystä nyt epäilevät että ois kohdunulkoinen.
Menee hermo ja tulee lisää unettomia öitä, kun ei mitään tietoa tilanteesta...

[QUOTE="vieras";25838567]Hei haloo nyt ja rauha. Mä kävin ultrassa erittäin hyvällä gynellä raskausviikoilla 6+5 eli melkein samaan aikaan. Silloin lääkäri totesi että jotain näkyy, mutta vielä tässä vaiheessa ei voi tietää onko kyseessä raskaus vai vain ruskuaispussi. Sanoi että katellaan viikolla 8 asiaa uudelleen.

Nyt tuo epäselvä pussi on reilu 6v[/QUOTE]

Mulle kumpikin lääkäri sanoi, että pitäis jo muutakin näkyä.
Miksi sitten laittoivat mut näin aikaisin tuonne keskeytykseen, jos ei muka vois vielä edes nähdä varmaks, ihmetyttää kovasti.
Mikä rauha, yöunet menetetty, kun ei tiedä yhtään mikä on tilanne...

[QUOTE="Huolestunut";25838587]Kiitos vastauksesta.
Mulla kuitenkin se sikiöpussi näkyy. Mutta ei sikiötä ole kumpikaan lääkäri löytänyt... Eli olis siis se tuulimuna.
Mut jostain syystä nyt epäilevät että ois kohdunulkoinen.
Menee hermo ja tulee lisää unettomia öitä, kun ei mitään tietoa tilanteesta...[/QUOTE]

nii ne mullekki epäili jossakin välissä molempia mutta naistentautienlääkärit sano että naisen alapää on ikuinen arvoitus että ei voi olla varmaa mikä siel on ja missä on. varmaan neljä eri lääkäriä katto ja mietti et mitä tehdään ja lopputulos oli mikä oli. mutta voin sanoa että helpompi on sinulle jos se on tuulimuna,varmempi hoitaa pois ja todennäkösesti voi tulla ittestäänki. kohdunulkoinen on aina vaikeampi paikallistaa ja hoitaa pois kuulemma.

nii ne mullekki epäili jossakin välissä molempia mutta naistentautienlääkärit sano että naisen alapää on ikuinen arvoitus että ei voi olla varmaa mikä siel on ja missä on. varmaan neljä eri lääkäriä katto ja mietti et mitä tehdään ja lopputulos oli mikä oli. mutta voin sanoa että helpompi on sinulle jos se on tuulimuna,varmempi hoitaa pois ja todennäkösesti voi tulla ittestäänki. kohdunulkoinen on aina vaikeampi paikallistaa ja hoitaa pois kuulemma.
Aivan. Sitä mä just pelkäänkin, että ois se kohdunulkoinen.
Enkä tajua miksi lääkäri ensin sanoo että sitä ei voi lääkkeillä hoitaa, sitten hetken päästä rauhoittelee että kyllä sen voi lääkkeillä hoitaa??

[QUOTE="vieras";25838567]Hei haloo nyt ja rauha. Mä kävin ultrassa erittäin hyvällä gynellä raskausviikoilla 6+5 eli melkein samaan aikaan. Silloin lääkäri totesi että jotain näkyy, mutta vielä tässä vaiheessa ei voi tietää onko kyseessä raskaus vai vain ruskuaispussi. Sanoi että katellaan viikolla 8 asiaa uudelleen.

Nyt tuo epäselvä pussi on reilu 6v[/QUOTE]

itse olen nyt raskaana rv34 ja ennen kun tiesin odottavani nii minulla viikoja jatkuvaa verenvuotoa ja menin lääkäriin jossa todettiin että olen raskaana. viikkoja arvioitiin noin rv 5 mutta sydämmen syke näkyi ultralla ja kuului jne. kaikki oli hyvin.

[QUOTE="Huolestunut";25838653]Aivan. Sitä mä just pelkäänkin, että ois se kohdunulkoinen.
Enkä tajua miksi lääkäri ensin sanoo että sitä ei voi lääkkeillä hoitaa, sitten hetken päästä rauhoittelee että kyllä sen voi lääkkeillä hoitaa??[/QUOTE]

juu voin sen hoitaa koska minulle oli sillon varattu aika että aletaan hoitamaan lääkkeillä ja muistaakseni puhuivat jostain pistoksistakin mutta ei keritty sinne asti kun se piti leikata. toivottavasti sinulla hoituis kivuttomammin sen hoito ja saisit varmuuden että mikä on.

Mullakin näkyi ultrassa viikolle 7+4 asti vain se ruskuaispussi mutta ei mitään muuta. Sain jo ajan tyhjennykseen kun piti olla tuulimuna, mutta varmuuden vuoksi lääkäri laittoin vielä ultra-ajan ennen kuin niitä kaavintaa edeltäviä lääkkeitä annetaan mulle. Kas kummaa, seuraavassa ultrassa sikiö löytyi, ja tuossa tuo tuulimuna nyt tapittaa Kaapoa dvd:ltä. <3

juu voin sen hoitaa koska minulle oli sillon varattu aika että aletaan hoitamaan lääkkeillä ja muistaakseni puhuivat jostain pistoksistakin mutta ei keritty sinne asti kun se piti leikata. toivottavasti sinulla hoituis kivuttomammin sen hoito ja saisit varmuuden että mikä on.

Ok, eli aika ratkaisee... Sattumaahan tää kaikki on.
Se tässä just onkin pahinta, kun ei oo varmuutta mistään...
Toivon vaan kovasti, että maanantaina selviäis enemmän, eikä tää epätietoisuus vaan venyis ja venyis.

Yhteistyössä