miten tää ny oikee menee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heppuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

heppuli

Vieras
mulla palkkatuloa varten veroprosentti olis 10% ja äsken soitin verotoimistoo et sosiaalietuuksille verokortti ja laski et on 19%...voinko muuttaa et ottais ton 10% mukaa vai ottaako kela jotai omiaan????

no ei sinne voi vaan ilmottaa että otatte sen kymmenen ku mikä menee palkastakin.
joko ne ottaa 20% automaattisesti tai sitten pitää laskettaa muutosverokortti etuudelle.

mulla on siis kotona tälle vuodelle verokortti ja se on sen 10% ja ylimenevät olis 29%,mut jos toimitan ton kelaan ni ihmetteeleekö miks eka pyydän toimittaa muutosverokortin ja sit seuraavan päivän tuon tavis kortin!??ja pitääkö sanoa et ottakaa ton 10% mukaan??

ainoo vaan et sosiaalietuuksien verotus menee eri tavalla kuin palkan,joten eivät varmaan hyväksy kelassa verokorttia mikä on palkkoja varten.. itsekkin painin asian kans just viime kuussa..mut näin se menee :)

muuttuisko toi prosentti pienemmäx jos laskisin sen vaa 6kk ku nyt täti sano et kannattaa laskea koko vuodelle??ja ku en tosiaa saa tota kht ku kesäkuuhun ku nuorin täyttää 3v ni miks se pitää laskea koko vuodelle??auttakaa nyt mua